افراد تنها بستگان خود را نمی‌بینند « احتمال فراوان زودتر می‌میرند»

پژوهشگران در دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند در تحقیقی جدید نتیجه ه‌اند ندیدن دوستان و بستگان حداقل یک بار در ماه خطر مرگ را برای افرادی تنها زندگی می‌کنند، تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد.

آن‌ها با فاده از اطلاعات موجود در بایگانی سلامتی مردم بریتانیا شکل و میزان تماس اجتماعی حدود ۴۶۰ هزار نفر با سن متوسط ۵۷ سال را بررسی ه و وضعیت سلامت آن‌ها را ‌طور متوسط حدود ۱۲ سال پیگیری و ثبت ند.

گزارش روزنامهٔ گاردین، پژوهشگران در پایان نتیجه ند انزوای اجتماعی در اشکال گوناگون، ازجمله تنها زندگی ن، احساس تنهایی مداوم و دیدار اندک با اعضای خانواده و دوستان نزدیک با افزایش خطر مرگ ارتباط .

پژوهش با احتساب عوامل نتیجه‌گیری می‌کند در میان افرادی هیچ‌گاه اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود را نمی‌بینند، در مقایسه با افرادی هر روز آن‌ها را می‌بینند، خطر مرگ بر اثر نارسایی قلبی حدود ۵۳ درصد و احتمال مرگ در مجموع حدود ۳۹ درصد افزایش می‌یابد.

در میان افرادی تنها زندگی می‌کنند، احتمال مرگ بر اثر نارسایی قلبی ۴۸ درصد افزایش می‌یابد و علاوه بر ، عدم اعتماد یا احساس نزدیکی دیگران یا عدم شرکت در فعالیت‌های گروهی خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

در پژوهش خاطرنشان ه خطر برای افرادی از بیش از یک شکل از انزوای اجتماعی رنج می‌برند، بالاتر .

در افرادی تنها زندگی می‌کنند و هیچ‌گاه اعضای خانواده و دوستان خود را نمی‌بینند، در مقایسه با کسانی هر روز دوستان و اعضای خانواده را می‌بینند، ریسک مرگ بر اثر انواع بیماری‌ها حدود ۷۷ درصد افزایش می‌یابد و خطر مرگ آن‌ها بر اثر بیماری قلبی و سکته حتی از هم بیشتر .

جیسون جیل، پروفسور متابولیک قلبی در دانشگاه گلاسگو و یکی از تنظیم‌کنندگان پژوهش، گفته : « خطر در میان افرادی بسیار منزوی هستند و حتی یک ماه یک بار هم اعضای خانواده و دوستان‌شان را نمی‌بینند، بالاتر . بنابر، رفتن دیدار اعضای خانواده منزوی و تنها هستند، بسیار مهم ، چون در حفظ سلامت آن‌ها نقش مهمی .»

پژوهش دلایل ارتباط بین انزوای اجتماعی و افزایش احتمال مرگ را بررسی نه ، ولی دکتر همیش فر، مسئول پژوهش، گفته : «شاید دلیلش افراد منزوی عادات و شیوهٔ زندگی ناسالم‌تری دارند، مثلاً سیگار بیشتری می‌کشند یا الکل بیشتری می‌نوشند.»

علاوه بر ، ‌گفتهٔ دکتر فر، تنها زندگی ن معنا کسی نیست در رفتن دکتر و پیگیری بیماری‌ها آن‌ها کمک کند. در عین حال انزوا باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن ‌خوبی عمل نکند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *