افشاگری حسین رزاق درباره شکنجه در بند 209 اوین؛ واى به حال بچه‌هاى ناشناس مردم!

 منابع حقوق بشری از شکایت حسین رزاق، فعال سیاسی دربند، از شماری از مسئولان امنیتی و قضایی به دلیل آنچه ضرب و شتم این زندانی گفته شده خبر داده‌اند.

این منابع روز یکشنبه ۲۷ اسفند نوشتند حسین رزاق از شماری از ماموران وزارت اطلاعات و دیگر مسئولان امنیتی و قضایی که ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین که به گفته رزاق به او پس از “توهین و هتاکی”، “به صورت دسته جمعی حمله و این زندانی را مورد “ضرب و شتم‌ شدید” قرار دادند، به صورت قانونی شکایت کرده است.

به گفته رزاق، این “آزار و اذیت‌ها در راستای اعتراف و ابراز ندامت از او” اعمال شده است.

رزاق در نامه سرگشاده از اوین نوشته است که:
پس از ۱۹ ماه حبس حسین رزاق، این زندانی سیاسی از چند مقام مسئول امنیتی و قضایی به دلیل شکنجه خود در بند ۲۰۹ زندان اوین شکایت کردوسط جدلهایی که بابت اعتراض و فریادم شکل گرفته بود ناگهان چند نفرشان پشتم رفتند و بی‌هوا هوایم کردند و کوبیدند به زمین و باقی هم یکهو ریختند رویم و ضرب و شتم گروهی شروع شد. من هم زیر دست و پای آنها کاری از دستم برنمی‌آمد جز آنکه داد بزنم “گردنم آسیب دیده لامصب‌ها و اقلا به گردنم نزنید” اما آنها انگار متوجه فریادهایم شده بودند، مشخصا از ضربه به هیچ بخشی از گردنم دریغ نکردند و بی آنکه در نظر بگیرند حتی در مبارزه هم گردن فول است، محکم‌ترین ضرباتشان را به گردن شکسته‌ام میزدند.وقتى مامورهاى اطلاعات بعداز چندساعت آمدند به هواخورى ۲۰۹ تا زنجير از دستها و پاهاى قپانى بسته‌ام باز کنند، ارشدشان بالاى سرم نشست و با لحنى تغيير کرده از ساعتى قبل که لگدکوبم کرده بود، پرسيد “هنوز هم نميگى غلط کردم؟” فقط يک جمله داشتم که “اين چند ساعت مدام داشتم فکر ميکردم وقتى با من که شايد چهارجا خبرم را بزنند چنين رفتارى ميکنين واى به حال بچه‌هاى ناشناس مردم که چه بلاهائى سر آنها مى‌آوريد!” و يک “بچه مسلمان” هم آخرش چسباندم که تا فيها خالدونش بسوزد…

بیماری و زندان برای حسین رزاق

حسین رزاق به همراه ویدا ربانی از بنیان‌گذاران اتاق مجازی “میدان آزادی” در کلاب هاوس بودند که این اتاق مجازی با فشار و تهدید وزارت اطلاعات از کلاب هاوس برچیده شد. این بلاگر ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در منزل شخصی  در آمل توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

شکایت حسین رزاق از برخی مسئولان و ماموران وزارت اطلاعات انجام شده که شامگاه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در بازداشتگاه ۲۰۹ پس از توهین و هتاکی، بصورت دسته جمعی او را مورد ضرب و شتم‌ شدید قرار دادند.

ماموران بند امنیتی ۲۰۹ پس از ضرب و شتم حسین و در حالیکه دست‌ها و پاهای وی را از پشت و بصورت قپانی بهم زنجیر کرده بودند، برای چندین ساعت به حالتی که روی صورت افتاده بوده در کف هواخوری بازداشتگاه نگه میدارند تا به گفته‌ی آنها، متنبه شود. در طول این مدت نیز ماموران امنیتی با مراجعه مجدد به هواخوری، با هتاکی و ضرب و شتم دوباره، زنجیرهای او را محکم‌تر می‌کردند تا فشار بیشتری به او وارد شود.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که طبق نامه رسمی پزشکی قانونی تمامی ماموران امنیتی و مسئولان زندان از بیماری‌های جسمی و مشکلات فیزیکی رزاق مطلع شده بودند.

گفته شده این فعال سیاسی در زمان حبس بارها بابت فعالیت‌هایش در زندان به صورت مکرر به بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل و “مورد شکنجه” قرار گرفته است.

علاوه بر این، این زندانی سیاسی به بیماری‌های متعددی مبتلاست اما در ماه‌های اخیر به جای مداوا، “فقط مسکن‌های بسیار قوی برای او تجویز و تزریق شده و هیچکدام از شرایط توصیه شده ‌توسط پزشک قانونی برای درمانش در دوران حبس مهیا نبوده است”.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *