اقبالی: مربیان فوتبال ایران دنبال یاد گرفتن و آموزش دیدن نیستند/ دلال‌ها بازیکنان درجه چندم خارجی را به ایران می‌آورند 

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی استقلال مقابل ملوان در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: استقلال مقابل ملوان نتوانست فوتبال خوبی بازی کند و ملوانی‌ها نمایش بهتری داشتند. تیمی که پول نداشته باشد و مدیریت و سرمربی‌اش ناله می‌کنند که نمی‌توانیم بازیکن بگیریم، در نهایت همین می‌شود!

وی در مورد کیفیت مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، بیان کرد: در لیگ برتر، عده‌ای مربی و بازیکن ۳۰ سال به بالا فقط در تیم‌های مختلف جابجا می‌شوند و پشتوانه‌سازی برای بازیکن‌سازی وجود ندارد تا کیفیت فوتبال ما را افزایش بدهد. مسئولان هم فقط دنبال تبلیغات و شوآف هستند، در نمایش دادن چیزی که اصلاً در بستر فوتبال ایران وجود ندارد؛ چون نمی‌خواهند کار درستی انجام شود تا کمی پیشرفت حاصل شود. در فوتبال ایران مربیان دنبال یاد گرفتن و آموزش دیدن نیستند و در نهایت چیزی از این دورِ باطل خارج نمی‌شود. فوتبالی که هیچ سازماندهی، نظم و تشکیلاتی ندارد و سود و منفعتی به بالاترین سطح فوتبال ایران نمی‌رسد.

*هیچ متخصص به روز و سطح بالایی در فوتبال ایران حضور ندارد

کارشناس فوتبال در خصوص بی‌هدف بودن سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در رقابت‌های لیگ برتر گفت: در فوتبال ایران اگر هم پولی هزینه می‌شود برای سرگرم کردن مردم است و همه به دنبال شوآف و تبلیغات بیهوده هستند. سعی می‌کنند نمایشی را اجرا کرده باشند که هیچ پشتوانه‌ای در آن وجود ندارد. اولین موضوع در پیشرفت ورزش و فوتبال، بحث سرمایه‌گذاری روی متخصصان است که هم اکنون هیچ متخصص به روز و سطح بالایی در فوتبال ایران حضور ندارد.

پیشکسوت فوتبال درباره حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر اضافه کرد: دلال‌ها بازیکنان خارجی درجه ۴-۵ اروپا یا برزیل را برای تیم‌ها جذب می‌کنند که هیچ تاثیرگذاری مثبتی روی کیفیت مسابقات لیگ برتر ندارند. در حالی که باشگاه‌های عربستان رونالدو و نیمار را می‌آورند، اما باشگاه‌های ایرانی دنبال نمایشی بدون ثمر هستند! در آوردن بازیکنان خارجی هم دلالی و رانت وجود دارد، چون هیچ کس دنبال کیفیت فوتبال نیست.

*هیچ منطق و اصولی در فوتبال ایران وجود ندارد

وی گفت: چندین سال است که هیچ منطق و اصولی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران وجود ندارد. کار‌های دفاعی و هجومی تیم‌ها مشخص نیست و گاهی هم تیم‌ها در طول ۹۰ دقیقه چند فرصت محدود به دست می‌آورند. فوتبالی که باید از آن چیز یاد بگیریم و تحلیل داشته باشد، دیگر نبینیم، بهتر است. به خاطر همین موارد من هم خیلی اتفاقی لیگ برتر فوتبال ایران را نگاه می‌کنم.

اقبالی در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه فوتبال در کشورمان جای تأسف دارد و شرم‌آور است. باشگاه‌های عربستانی با سرمایه‌گذاری وسیع بهترین و تاپ‌ترین بازیکنان دنیا را برای توسعه و ایجاد انگیزه جذب می‌کنند، اما ورزش ایران فلسفه‌اش نابودی و از بین بردن استعدادهاست. عربستان در چند دهه اخیر رشد فوق‌العاده‌ای کرده و بازیکنان‌شان، فوتبال را از ایرانی‌ها بهتر بازی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *