اماده ای؟ رنسانس نو متال بر سر ماست.

وقتی آهنگ دفتونز با نام «تغییر (در خانه مگس‌ها)» از استریو ماشین تایسون باردن در آوریل 2020 بلند شد، او شروع به خفگی کرد. این غرغرهای آشنای آهنگ یا نوستالژی نوجوانی نبود که او را به گریه انداخت. این دختر 15 ساله او، نیا لاوی باردن بود که روی صندلی مسافر نشسته بود و کلمات این آهنگ را می خواند.

آقای باردن، 39 ساله، یک مدیر خرده فروشی در جکسونویل، تگزاس، گفت: “او همه اشعار را می دانست و ذهن من متحیر شد.” مشخص شد که نیا چند ماه قبل این گروه را در TikTok کشف کرده بود. پس از شوک اولیه، او به آن ملحق شد و هر دو سرشان را به عقب انداختند و گروه کر را بیرون زدند.

او گفت: «این لحظه واقعاً جادویی بین والدین و فرزند بود که ما عاشق یک چیز هستیم.

تصویر

تایسون باردن، درست، وقتی دخترش، نیا لاوی باردن، شروع به خواندن تمام اشعار آهنگ دفتونز «تغییر (در خانه مگس‌ها)» کرد، شروع به خفگی کرد.اعتبار…تایسون باردن

نیا بخشی از یک گروه رو به رشد در میان نسل Z است که برای اولین بار به نو متال گوش می دهند. این زیرژانر که یکی از در دسترس‌ترین فرم‌های متال در نظر گرفته می‌شود، صدایی سنگین را با عناصر هیپ‌هاپ، فانک و آلترناتیو راک (در نظر بگیرید: Slipknot، Korn، Limp Bizkit، Linkin Park و Kittie) ترکیب می‌کند و اشعار آن اغلب به موضوعات تاریکی مانند درد، افسردگی و بیگانگی می‌پردازد. زمانی که در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 محبوب بود، اکنون به لطف TikTok، زندگی دومی در بین شنوندگان جوان پیدا کرده است. احیای Y2K و البته تحمل اضطراب نوجوانی.

برای آشر نول، گوش دادن به نو متال الهام بخش است. آقای نوئل، 25 ساله، یک نوازنده ساکن لس آنجلس که تحت نام هنری Freak اجرا می کند، گفت: “احساس می کنید که می توانید هر کاری انجام دهید.” این نگرش «برام مهم نیست» است. مثلاً می‌توانید به من نگاه کنید، می‌توانید به من خیره شوید، می‌توانید در مورد من قضاوت کنید، اما من به کاری که انجام می‌دهم ادامه می‌دهم.»

زنجیر نقره ای، میخ های لیبرتی بیش از حد لاکی، شلوارهای آنقدر بزرگ که لباس های مجلسی را شرمنده می کند – بخشی از جذابیت نو متال استایل پر زرق و برق آن است و افراد مشهور به آن توجه کرده اند. بیلی آیلیش لباس های بزرگ خود را با کلاه های بیس بال از جمله فرد دورست از لیمپ بیزکیت پوشانده است. مسلسل کلی موهایش را به شکل استالاگمیت های پنج اینچی ژل می کند. و در ماه ژوئن، جاستین بیبر در یک جفت جین گشاد JNCO دیده شد.

تصویر

فرد دورست از Limp Bizkit یک بار یک قایق را به صورت زنده در MTV منفجر کرد.اعتبار…جورج دسوتا/Newsmakers، از طریق گتی ایماژ
تصویر

بیلی آیلیش به پوشیدن لباس‌های بزرگ معروف است، که اغلب با کلاه بیسبال از آقای دورست پوشیده می‌شود.اعتبار…مائوریسیو سانتانا/گتی ایماژ

رنی دایر 19 ساله قبل از موسیقی عاشق مد نو متال شد. او فکر نمی کند که یک فرد برای اینکه طرفدار محسوب شود نیازی به لباس پوشیدن ندارد، اما انتخاب لباس او به شدت از نو متال الهام گرفته شده است. خانم دایر، یکی از همکاران خرده‌فروشی که در تورنتو زندگی می‌کند، گفت: «این به من احساس می‌کند که در آن دوران زندگی می‌کنم. از جمله قطعات مورد علاقه او می توان به شلوار جین JNCO و شلوار Tripp NYC اشاره کرد. (او گفت: هر چه شلوار جین بزرگتر باشد، بهتر است.)

الکس استرنگ، تحلیلگر فرهنگی در این باره گفت: در طول انفجار اولیه نو متال، زیبایی شناسی بصری با طراحی در صحنه اصلی بود. بوم 8، یک آژانس تحقیقات بازار. گروه‌ها لباس‌های پر زرق و برق و شیرین کاری‌های تحریک‌آمیز را برای متمایز کردن خود و جلب توجه مردم انتخاب کردند. آقای استرنگ با اشاره به یک برنامه تلویزیونی که در اوایل محبوبیت داشت، گفت: «اگر شما TRL هستید، و این چیز عجیب را با مردم رپ، داد و فریاد و عصبانیت، و برخی افراد با لباس‌های بخاری یا ماسک می‌بینید، می‌خواهید آن را در تلویزیون پخش کنید، درست است؟»

استقبال نو متال از ارزش شوک منجر به انبوهی از جنجال‌های تئاتری شد، مانند زمانی که آقای دورست یک قایق را به صورت زنده در MTV منفجر کرد و زمانی که اعضای گروه Mudvayne با سوراخ‌های گلوله جعلی در سرشان در مراسم جوایز موسیقی ویدیو شرکت کردند. بیش از دو دهه بعد، این قطعات اکنون برای بازگردانی در رسانه های اجتماعی آماده شده اند. برای مثال، یکی از حساب‌های محبوب توییتر که توسط هالیدی کرک، یک روزنامه‌نگار موسیقی اداره می‌شود، کلیپ‌هایی در اندازه‌های کوچک از لحظات پوچ در تاریخ نو متال منتشر می‌کند که اغلب ده‌ها هزار بازدید به‌دست می‌آورد.

آقای استرنگ گفت: در اینترنت، “همه همیشه به همه چیز دسترسی دارند.” بنابراین بچه‌های Gen Z فقط بهترین قسمت‌های دسته‌ای از ژانرهای مختلف را انتخاب می‌کنند و در همه چیز و هر چیزی دوست خواهند داشت. این مانند یک بریکولاژ در عمل است.»

از لحاظ تاریخی، نو متال برای افراد خارجی که ارتباط عاطفی قوی با موضوع غم انگیز آن احساس می کردند، جذاب بوده است. سرسخت ترین طرفداران از گروه های مورد علاقه خود محافظت می کردند و از ایده “هنجارها” یا افرادی که معمولی یا محبوب بودند و به نو متال گوش می دادند خوششان نمی آمد. در دهه 1990، لین توماس، 53 ساله، یکی از طرفداران قدیمی Deftones از پیتزبورگ، گفت: “یا شما یا همه در آن حضور داشتید یا پوزور بودید.”

تصویر

یک گروه رو به رشد در میان نسل Z برای اولین بار به گروه های نو متال گوش می دهند، از جمله Deftones …اعتبار…بریجت بنت/ خبرگزاری فرانسه — گتی ایماژ
تصویر

… و Slipknot.اعتبار…خوزه سنا گولائو/EPA، از طریق Shutterstock

اما اکنون بسیاری از ژنرال زرها بیشتر به مسائل اجتماعی-سیاسی مانند سقط جنین و حقوق دگرباشان جنسی توجه دارند، “به جای اینکه “با چه کسی در میهمانی میدانی آخر هفته معاشرت کنم؟”” آقای توماس گفت.

این فضاها ممکن است در حال حاضر کمتر محروم باشند، اما طرفداران می‌گویند که هنوز در میان سرهای نو متال حس دروازه‌بانی وجود دارد – چه طرفداران مسن‌تر به افراد تازه شروع شده نگاه تحقیرآمیز داشته باشند، چه تظاهر از افراد در هر سنی در مورد گروه‌هایی که به نظرشان ناخوشایند هستند. از زمان کشف این زیرمجموعه در ژانویه، جی کاتزه، دانش‌آموز 17 ساله دبیرستانی در برادنتون، فلوریدا، با برخی از شنوندگان دیگر در اینترنت ارتباط برقرار کرده است، اما او را پوزور نیز می‌خوانند، اصطلاحی که به نظر او «احمقانه» و «کودکانه» است.

“اگر هر کس دیگری را که علاقه نشان می دهد را کنار می زنید، انتظار دارید چه کسی از گروهی که دوست دارید حمایت کند؟” آقای کاتزه گفت.

تصویر

از زمان کشف نو متال در سال جاری، جی کاتزه، یک دانش آموز 17 ساله در فلوریدا، با طرفداران دیگری در اینترنت ارتباط برقرار کرده است، اما برخی از آنها او را پوزور خطاب کرده اند – اصطلاحی که به نظر او “احمقانه” و “کودکانه” است.اعتبار…جی کاتزه

در خارج از اینترنت، طرفداران همچنین در حال ایجاد فضاهای فیزیکی برای پرورش جامعه nu metal هستند. در دو سال گذشته، سام گانس، 31 ساله، و دانیل استگر، 38 ساله، هر دو طرفدار سرسخت نو متال، مهمانی های رقص “Nu Metal Night” را در نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو ترتیب داده اند. آقای گانز گفت که مردم در این رویدادهای سه ماهه با مد خود “کاملاً دیوانه” می شوند و با موهای رنگ شده و ژل شده، کمربندهای میخ دار، JNCO، کیف پول های زنجیره ای و رنگ صورت ظاهر شدند.

خانم استگر در مورد یکی از مهمانی‌های نیویورک در ماه مارس گفت: «کسانی بودند که از صحنه خارج می‌شدند. “یک ردیف کامل سر زدن، موشینگ وجود داشت.” آقای گانز گفت، یک مرد مدام از دی جی ها می خواست که “آن آهنگ” را پخش کنند تا بتواند از دوست دخترش خواستگاری کند. هیچ‌کس نمی‌توانست او را بشنود و نام آهنگ را بفهمد – بنابراین آن مرد هرگز پیشنهاد را انجام نداد.

موج نو متال امروزه در بین هنرمندان محبوب نیز گم نشده است. Grimes، 100 gecs، Rina Sawayama و Demi Lovato عناصری از این زیرژانر را وارد صدای خود کرده‌اند، و برخی از گروه‌هایی که بخشی از انفجار اولیه نو متال بودند نیز تاثیر آن را احساس می‌کنند.

در ماه مه، کیتی اولین آهنگ جدید خود را از سال 2011 در Sick New World اجرا کرد، یک جشنواره موسیقی در لاس وگاس که تقریباً به طور کامل گروه‌های نو متال در آن حضور داشتند. مرسدس لندر، 39 ساله، درامر کیتی، گفت که این گروه در سال 2017 به وقفه نامحدود ادامه داد، اما رزرو کنندگان به دلیل علاقه مجدد دوباره در پاییز 2021 تماس گرفتند.

خانم لندر در مورد پیشنهاد اتحاد مجدد گفت: «این کار کمی به صحبت کردن نیاز داشت. اما یک سال پس از درخواست اولیه، کیتی دوباره دور هم جمع شد. «وقتی روی صحنه رفتیم، من اینطور گفتم: «آه، آره، قرار است اینطور باشد. این کاری است که من قرار است انجام دهم.» او گفت. “این یک احساس فوق العاده است.”

تصویر

در ماه مه، کیتی اولین آهنگ جدید خود را از سال 2011 در Sick New World اجرا کرد، یک جشنواره موسیقی در لاس وگاس که تقریباً به طور کامل گروه‌های نو متال در آن حضور داشتند.اعتبار…گرگ دوهرتی/گتی ایماژ

برای خانم لندر، منطقی است که آهنگ‌هایی که او با خواهر بزرگ‌ترش مورگان لندر در دوران نوجوانی می‌نوشت، هنوز در بین مردم طنین‌انداز است. او گفت: «این فقط به نوعی ثابت می کند که اضطراب نوجوانی بی انتها است.

مورگان، 41 ساله، نقش اول زن کیتی، این احساس را به اشتراک گذاشت. او به شوخی گفت: “این بدان معنا نیست که اکنون آتش و خشم در ما وجود ندارد – بله، ما هنوز عصبانی هستیم.”

آقای باردن، مدیر خرده فروشی در تگزاس، گفت که پس از اینکه متوجه شد دخترش به Deftones علاقه دارد، بیشتر دیسکوگرافی گروه را به او نشان داد – به ویژه آلبوم “White Pony” که در نوجوانی عاشق آن بود. و در ماه مه 2022، او حتی خود را در صحنه‌ای دید که بیش از 20 سال رویای آن را در سر داشت: جیغ زدن، سر زدن و کوبیدن در کنسرت Deftones در کنار صدها طرفدار عرق‌زده و تزئین‌شده. او هرگز تصور نمی کرد که در کنار دخترش بایستد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *