امام جمعه موقت تهران مدعی است در موضوع «زمین‌خواری» امضای او «جعل شده است»

یک عضو شبه‌نظامیان حوثی‌های یمن گفته است که افرادی از طرف این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی طی دیداری در لبنان با گروه افراطی حماس و متحدان فلسطینی آن، درباره «تشدید رویارویی نظامی و محاصره» اسرائیل مذاکره کرده‌اند.

این مسئول در گروه حوثی‌ها که نامی از او برده نشده، روز شنبه ۲۶ اسفند به خبرگزاری فرانسه گفت نمایندگان سه گروه شبه‌نظامی فلسطینی مورد حمایت ایران، شامل حماس، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جهاد اسلامی هفته گذشته با حوثی‌ها در بیروت دیدار کرده‌اند.

چند منبع فلسطینی نیز دیدار یاد شده را تایید کرده‌اند و یکی از آنها به این خبرگزاری گفته‌ است که در این نشست، «اعمال مکانیسم‌هایی برای هماهنگ کردن اقدامات مقاومتی آنها در مرحله بعدی» جنگ غزه مورد بحث قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی المیادین که نزدیک به جمهوری اسلامی است، برگزاری این نشست در بیروت را تأیید کرده است.

جنگ غزه از ۱۵ مهرماه و با حملات خونین حماس به اسرائیل که به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ تن انجامید، آغاز شد و هم‌اکنون در ششمین ماه خود قرار دارد.

وزارت بهداشت غزه که به حماس وابسته است، می‌گوید در جریان حملات اسرائیل در این مدت، بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر نوار غزه کشته شده‌اند.

حماس از سوی آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

حوثی‌های یمن، مورد حمایت ایران، با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، از ماه اکتبر حملات گسترده به کشتی‌ها در دریای سرخ را آغاز کرده و می‌گویند هر کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار خواهند داد. اما شواهد نشان می‌دهد شمار زیادی از کشتی‌هایی که ارتباطی با اسرائیل ندارند نیز هدف حمله قرار می‌گیرند.

یک منبع فلسطینی نیز گفته است در این دیدار نمایندگان جناح‌های فلسطینی بر «نقش مکمل» انصارالله، شاخه نظامی حوثی‌ها، در کنار جناح‌های فلسطینی، به ویژه در صورت حمله اسرائیل به رفح تاکید کرده‌اند.

اسرائیل می‌گوید اعضای حماس و رهبران آن به همراه گروگان‌های اسرائیلی در منطقه رفح، جنوب غزه، مخفی شده و چندین هفته است که برای حمله به این منطقه در نزدیکی مرز با مصر برنامه‌ریزی می‌کند.

اکثریت جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شده و به منطقه رفح پناه آورده‌اند.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز جمعه اعلام کرد که او طرح ارتش برای عملیات زمینی در این شهر را بدون ارائه جدول زمانی تایید کرده است.

عبدالمالک الحوثی، رهبر حوثی‌ها روز پنجشنبه تهدید کرد که حملات این گروه علیه کشتی‌ها گسترش خواهد یافت.

در این میان، مرکز عملیات تجارت دریایی ارتش بریتانیا روز شنبه اعلام کرد حوثی‌ها بامداد جمعه یک نفتکش را در دریای سرخ هدف قرار داد اما به خدمه کشتی آسیبی نرسید.

این آخرین مورد از کارزار شورشیان حوثی علیه کشتیرانی در دریای سرخ است.

این موشک آسیبی به نفتکش وارد نکرد، اما طی چند ماه گذشته حدود ۱۵ کشتی از حملات موشکی و پهپادی این گروه یمنی آسیب دیده و کشتیرانی دریای سرخ دچار اختلال شده است.

حوثی‌ها همزمان با تایید این حمله، می‌گویند یک ناوشکن آمریکایی را نیز هدف قرار دادند. کشتی‌های جنگی آمریکا بارها در معرض حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها قرار گرفته‌اند.

در مقابل، ایالات متحده به تنهایی یا در عملیات هوایی مشترک با بریتانیا در چند نوبت مواضع حوثی‌ها در یمن را هدف قرار داده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که حوثی‌ها روز جمعه سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کردند، اما این موشک‌ها به هدف نخوردند.

حدود سه هفته پیش اصابت موشک حوثی‌ها به یک کشتی تجاری در خلیج عدن سه کشته برجای گذاشت.

از دیگر اقدامات اخیر حوثی‌ها می‌توان به حمله ماه گذشته به کشتی باری «روبیمار» و غرق کردن آن اشاره کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *