امواج غول پیکر سال قابل توجه پدیده های آب و هوایی کالیفرنیا را تعطیل کردند

امواج غول پیکر روز پنجشنبه سواحل کالیفرنیا را هجوم آورد و باعث سردردهای بزرگ، بستن سواحل و سرنگونی برخی از افرادی شد که تماشاگر نمایش غیرمعمول ساحلی بودند.

امواجی با ارتفاع بیش از 30 فوت به سواحل بالا و پایین ایالت شکستند و هشدارهای شدیدی را در پی داشت، مانند یکی از بخش منطقه خلیج خدمات ملی هواشناسی: “اقیانوس امروز دوست شما نیست!”

به گفته سرویس هواشناسی، هشدارهای بالای موج سواری تا اوایل روز جمعه به قوت خود باقی است و امواج بیش از 40 فوت ممکن است. ناآرامی های ساحلی ناشی از مجموعه ای از طوفان ها همراه با بادهای طوفانی بود که بر فراز اقیانوس آرام می آمد و موج های بزرگی را به سمت این ایالت هل می داد.

سرویس هواشناسی افزود: از صخره ها، اسکله ها، اسکله ها و سایر زیرساخت های کنار آب دوری کنید. “هرگز به اقیانوس پشت نکن!”

همه هشدارها را به دل نگرفتند. آ ویدیوی بسیار به اشتراک گذاشته شده در X بچه‌های کوچکی را نشان می‌دهد که توسط یک موج بزرگ کوبیده می‌شوند که آنها را در حالی که موج در وست کلیف درایو در سانتا کروز، 75 مایلی جنوب سانفرانسیسکو را تماشا می‌کنند، به زمین پرتاب می‌کند. بچه ها شوکه شده اما خوب به نظر می رسیدند که آب فرو رفت.

آقای هامر و همسرش به کینگستون لین نقل مکان کردند که دقیقاً تا ساحل امتداد دارد، پس از اینکه خانه قبلی آنها در همان نزدیکی در آتش توماس در سال 2017 سوخت.

او با خنده گفت: “ما همیشه می گفتیم تنها چیزی که اکنون باید نگران آن باشیم سونامی است.” خانمی که 30 سال است اینجا زندگی می‌کند، می‌گوید که هرگز آن را به این شکل ندیده است.

در یک نمونه، یک موج به اندازه کافی قدرتمند بود که بر روی دیوار ساحلی برخورد کند، بزرگسالان را بکوبد و یک کامیون را به سمت پایین جاده به حرکت درآورد. به گفته اندی ون سیور، سخنگوی اداره آتش نشانی شهرستان ونتورا، هشت نفر تنها در اثر آن موج جراحات جزئی در بیمارستان بستری شدند. یک ویدیو ارسال کرد او گفت که از حادثه در X. ده نفر از آب در سطح شهرستان نجات یافتند.

بکی کلیرواتر، 68 ساله، گفت که روز پنجشنبه از خانه خود در ونتورا به سمت ساحل پیاده روی کرد تا موج طوفان را بررسی کند و از دیدن قوام و قدرت آن شگفت زده شد.

او گفت: «موج به موج بود.

او گفت که امواج یک نیمکت روی نام 20 سگ را که همسایه ها در طول سال ها از دست داده بودند، ویران کردند.

او گفت: “این چیز کوچک ما برای مدت طولانی بود و امروز آن را از دست دادیم.” از بین رفته است، اما ما از قبل برنامه‌هایی برای ساختن یکی دیگر در دست اقدام داریم.»

در ساحل استینسون، یک شهر ساحلی در حدود 20 مایلی شمال پل گلدن گیت، سازمان آتش نشانی محلی دستور تخلیه چندین جاده کوچک در نزدیکی ساحل را به دلیل خطر بالای خسارت ناشی از امواج و سیل ساحلی صادر کرد. به ساکنان و بازدیدکنندگان گفته شد که “برای ایمنی جان فوراً تخلیه شوند” و یک مرکز اجتماعی به یک نقطه تخلیه تبدیل شد. این دستور بعداً در همان روز لغو شد.

هدر ونترس، صاحب Sandpiper Lodging در ساحل، گفت که متوجه شده است که جزر و مد در هنگام رانندگی صبحگاهی او به هتل بسیار بالا به نظر می رسد، اما کسب و کار او تحت تأثیر قرار نگرفت زیرا به اندازه کافی بالای ساحل بود.

او گفت که امواج روز پنجشنبه در مقایسه با ضرب و شتم مکرر شهر در زمستان گذشته، زمانی که کالیفرنیا توسط یک سری رودخانه های جوی مورد اصابت قرار گرفت، چیزی نبود.

او گفت: «سال گذشته، خیلی بد بود که مردم به وحشت افتاده بودند – این خیلی بدتر بود. “ساحل سال گذشته واقعاً ویران شد، اما همه چیز برگشت.”

مقامات در شهرستان سانتا کروز به ساکنان هشدار دادند که برای تخلیه در نزدیکی ساحل ایالتی سیکلیف، نه چندان دور از محل امواج شدید آماده شوند. خانه ای را از پایه کنده است در ژانویه. روز پنجشنبه، خدمه در جاهای دیگر آوارهای پراکنده شده در بزرگراه خط ساحلی توسط اقیانوس را پاکسازی کردند و چندین خودرو در نزدیکی سواحل منطقه بسته شدند. برخی از خیابان های این منطقه دچار آبگرفتگی شد.

اما موج طوفان هیجان را نیز به همراه داشت – حداقل در میان موج سواران بزرگی که در ماوریکس بودند، موج سواری معروف در ساحل خلیج هاف مون، شهری در 30 مایلی جنوب سانفرانسیسکو.

یک دوربین موج سواری محلی امواج را در “XXL” اندازه گیری کرد و اشاره کرد که آنها بین 30 تا 40 فوت ارتفاع داشتند. انبوهی از مردم برای تماشای منظره موج سواری در صخره ها صف کشیده بودند.

هنگامی که ساکنان در ونتورا پاکسازی می‌کردند، می‌دانستند که شرایط طوفان بیشتر و امواج بزرگ در روز جمعه انتظار می‌رود.

آقای همر گفت: “من بیشتر نگران فردا هستم.”



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *