اموال منتقل‌شده بابک زنجانی «کفافِ بدهی‌های» او را می‌دهد

دستیار ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران می‌گوید ۱۶ دی ماه طی نامه‌ای «مستند و مستدل» به قوه قضائیه خواستار رسیدگی به فعالیت «کوروش کمپانی» و یکی دیگر از توزیع‌کنندگان گوشی شده بود، اما قوه قضائیه پاسخی به او نداده است. «کوروش کمپانی» اکنون متهم است که «دو هزار میلیارد تومان» کلاه‌برداری کرده است.

سکینه سادات پاد روز دوشنبه ۳۰ بهمن به خبرگزاری ایلنا گفت: «لابد خودشان پاسخ دارند. باید ببینیم چه پاسخی می‌دهند».

او همچنین از نام بردن شرکت دیگری که نسبت به فعالیت آن هشدار داده بود، خودداری کرد و گفت «من وظیفه ندارم برند را الان اعلام کنم».

شرکت کوروش کمپانی که در حوزه فروش تلفن همراه فعالیت داشت، در ماه‌های گذشته مدعی شده بود که گوشی موبایل آیفون را که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار دادوستد می‌شود، از طریق حذف واسطه‌ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند.

رسانه‌های داخلی از قول منابعی گزارش داده‌اند این شرکت دفتر رسمی و مجوز فعالیت داشته و طبق برآوردها «دو هزار میلیارد تومان» کلاه‌برداری کرده است.

خانم سادات پاد بدون اشاره به مجوز رسمی دولت برای این شرکت، به متواری شدن «امیرحسین شریفیان»، مالک «کوروش کمپانی» اشاره کرده و گفته است: «قاعدتاً آدم زرنگی بوده و و روش کلاهبرداری او ماهرانه و با زرنگی بوده است. ولی کلاهبرداری او قابل لمس بود و چیزی نبود که نیاز به کشف خاصی داشته باشد».

این اظهارات معاون رئیس جمهوری درحالی بیان می‌شود که کلمات «آدم زرنگ» و «ماهر» به‌طور معمول برای توصیف فعالیت‌هایی با بار مثبت استفاده می‌شود.

«کوروش کمپانی» در ماه‌های گذشته با تبلیغات گسترده، و استفاده از چهره‌های مشهور، متقاضیان بسیاری به خود جلب کرد.

کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از این چهره‌های سرشناس که در تبلیغات کوروش کمپانی شرکت کردند، انتقاد کرده‌اند.

در همین زمینه، عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری، به خبرگزاری ایسنا گفته است تبلیغات برخی رسانه‌ها و افراد مشهور برای «کوروش کمپانی» وقوع جرم را تسهیل کرده و آنها در قبال این تبلیغات مسئول هستند.

او گفت «مردم با اعتبار و اعتماد به تبلیغات افراد مشهور به این شرکت اعتماد کردند و کلاه سرشان رفت؛ لذا مسئولیت متوجه این افراد است. ممکن است از جنبه کیفری مثلاً عنوان کنند ما نمی‌دانستیم و سوء نیت نداشتیم و وحدت قصد نداشتیم اما به هر حال از باب مسئولیت مدنی باید پاسخگو باشند».

آقای خرمشاهی گفت با توجه به موارد مشابه گذشته در کلاهبرداری‌های خودرو، مسکن و غیره، امیدی به جبران خسارت مال‌باختگان نیست.

«صادق بوقی» از افراد مشهوری که برای این شرکت تبلیغات کرده بود، روز گذشته با انتشار ویدیویی در استوری صفحه اینستاگرامش از کار خود اظهار «شرمندگی» کرد و گفت «بعد از دیدن مجوزهای این شرکت، به آنها اعتماد کرده است».

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، هادی چوپان، احمد ایراندوست، شاهین صمدپور، محسن افشانی، اکبر عبدی، امیر علی اکبری، فاطمه گودرزی، دنیا جهانبخت، معین فرجی، خواهران منصوریان، بهرنگ علوی، مرتضی پورعلی گنجی، محسن ابراهیم‌زاده، هادی ساعی، کنعانی زادگان، حمید لولایی، منوچهر هادی، الهام حمیدی، نیلوفر بهبودی، یوسف تیموری، حسن ریوندی، رضا شفیعی جم، سیدجوادهاشمی، نیوشا ضیغمی، علیرضا بیرانوند، محمد معماریان، مائده علیزاده، آرش رضاوند و متین ستوده شماری از مهم‌ترین چهره‌هایی هستند که به تبلیغ شرکت «کوروش کمپانی» پرداخته بودند.

سخنگوی قوه قضائیه نیز روز دوشنبه با اشاره به برخی چهره‌های هنری و ورزشی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این شرکت کرده‌اند، گفت: «آنها در جلب اعتماد شهروندان موثر بوده‌اند و بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند، به صندوق دولت تحویل دهند.»

مسعود ستایشی در ادامه گفت باید تحقیقات لازم انجام شود تا اگر تقصیری درباره اعطای مجوز فعالیت به این شرکت صورت گرفته مشخص شود.

او همچنین گفت مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی ۵ ماه قبل از کشور خارج شده و تلاش برای بازگرداندن او به کشور آغاز شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *