اولین پرتاب موفق ترنت ماهواره‌ای آمازون؛ رقیب ارلینک در راه

پس از چندین سال تلاش، برای اولین‌بار، بالاخره نمونه‌های اولیه ماهواره‌های آمازون برای ارائه ترنت ماهواره‌ای، سوار بر راکت Atlas V با موفقیت روانه فضا ند. راکت دو ماهواره پروژه کویپر (Project Kuiper) را مدار زمین برد.

مأموریت پرتاب ماهواره‌های آمازون با نام Protoflight از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا روانه فضا .

ترنت ماهواره‌ای آمازون برای رقابت با ارلینک از راه می‌رسد

آمازون مدت‌ه روی پروژه کویپر کار می‌کند؛ پروژه‌ای رقیب ارلینک محسوب می‌شود و می‌خواهد مانند اسپیس‌ایکس ترنت ماهواره‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. در ابتدا قرار نمونه‌های اولیه ماهواره‌های آمازون اواخر سال گذشته میلادی روانه فضا شوند.

ترنت ماهواره‌ای آمازون

آمازون مأموریت Protoflight را یک فرصت یادگیری مهم می‌داند اجازه می‌دهد داده‌ها را در دنیای واقعی (یا ‌طور دقیق‌تر، در فضا) ثبت کند و آزمایش‌های خود ادامه دهد. آمازون انتظار ماهواره‌ها اطلاعات بیشتری درباره عمل سیستم ترنت ماهواره‌‌ای آن در فضا و زمین در اختیارش قرار دهد.

علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات درباره عمل سیستم، پرتاب یک آزمایش برای عملیات‌های ساخت ماهواره، پرتاب و کنترل مأموریت هم محسوب می‌شود. پس از مأموریت Protoflight پایان برسد، پیش از ماهواره‌ها در جو بسوزند، آمازون آن‌ها را از مدار خارج خواهد .

گفته «راجیو بادیال»، معاون بخش فناوری پروژه کویپر، آمازون اعتماد زیادی طراحی ماهواره‌هایش :

«ما آزمایش‌های گسترده‌ای را در آزمایشگاه خود انجام داده‌ایم و اطمینان زیادی طراحی ماهواره خود داریم، اما هیچ جایگزینی برای آزمایش مداری وجود ن. اولین‌باری آمازون ماهواره‌های خود را در فضا قرار می‌دهد و ما بدون توجه نحوه انجام مأموریت، از آن درس‌های زیادی خواهیم گرفت.»

آمازون می‌خواهد با پروژه کویپر ترنت ماهواره‌ای مقرون‌‌صرفه را در اختیار کاربران قرار دهد. شرکت ‌دنبال پرتاب بیش از 3200 ماهواره در 6 سال آینده ه و از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یا FCC تأییدیه دریافت ه . انتظار می‌رود آمازون در نیمه اول 2024 اولین ماهواره‌های تجاری خود را ‌پرتاب کند و کاربران اواخر 2024 ‌صورت بتا ترنت ماهواره‌ای آمازون دسترسی پیدا کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *