اپل احتمالاً با یک هیت سینک گرافنی از داغ‌ن آیفون 16 جلوگیری می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آیفون 15 بیش از اندازه داغ‌ن آن‌ها کاربران زیادی پس از عرضه پرچمداران اپل درباره آن شکایت ه ند. در نهایت یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل را برطرف . حالا در گزارش‌های جدیدی گفته‌ه اپل از هم‌اکنون در تلاش تا از وقوع مشکل برای آیفون 16 جلوگیری کند و ظاهراً سراغ رویهای سخت‌افزاری رفته .

مدل‌های آیفون 15 و 15 پرو تا قبل از انتشار آپدیت iOS 17.0.3 تا حد بسیار زیادی گرم می‌ند و در شرایطی اکنون وارد بازار ه‌اند، اپل نمی‌تواند سخت‌افزار آن‌ها را تغییر دهد. اما حالا در گزارش جدیدی گفته‌ه اپل روی یک هیت سینک گرافنی و قاب باتری فلزی برای انتقال حرارت تر آیفون 16 کار می‌کند.

تقویت سیستم انتقال حرارت آیفون 16

گوشی‌های آیفون بسیار کوچک هستند و همین دلیل در طول فرآیند ساخت، فضای زیادی برای ره‌مندی از هیت‌ سینک‌های ضخیم یا سنگین در آن‌ها وجود ن. با حال، فاده از گرافن توسط اپل برای ساخت هیت سینک انتخاب بسیار مناسبی ، زیرا رسانایی حرارتی آن ده برابر بیشتر از مس . گرافن از مکانیسم خنک‌کننده فعلی تر عمل می‌کند، بنابر آیفون اجازه می‌دهد تا گرمای بیشتری را دفع کند.

گوشی‌های آیفون فاقد فن هستند، بنابر گرما باید از طریق قاب دستگاه با کمک یک سیستم انتقال حرارت غیرفعال هوا پراکنده شود. هیت سینک‌ها دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند.

اپل تاکنون راه‌های زیادی را برای خنک‌ن گوشی‌های آیفون بررسی ه، اما ‌جز فاده از هیت سینک تغییر زیادی را اعمال نه . «مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل زمانی گفته شرکت برای خنک سازی آیفون احتمالا آن را محفظه بخار مجهز می‌کند و در پتنت‌هایی فاده از آهنربا ‌عنوان راه‌حل اشاره ه .

در حالی رویهای مقرون‌‌صرفه نیستند و تغییرات اساسی در طراحی آیفون نیاز دارند، گرافن می‌توان راه‌حل مناسبی برای بیش از اندازه داغ‌ن آیفون 16 با. البته اگر گزارش صحت ه با.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *