اپل برای تأیید آیفون 15 از برچسب مخفی روی جع آن‌ها فاده ه + ویدیو

سری آیفون 15 از امروز ‌طور رسمی در کشورهای مختلفی عرضه ه و درست مانند گذشته دلالان و فروشندگانی دنبال کسب درآمد سریع هستند، از فرصت فاده خواهند تا آن‌ها را زودتر خریداری کنند. با‌حال نظر می‌رسد اپل از وقوع چنین رویدادی کاملاً آگاه ه ، زیرا روی جع دستگاه‌ها برچسب مخفی وجود فقط زیر نور UV قابل مشاهده و اصلی ن آن را نشان می‌دهد.

همانطور در ویدیو کوتاه زیر قابل مشاهده ، هر یک از جع‌های آیفون 15 توسط اپل عرضه ه‌اند دارای یک برچسب خاص و کد QR فقط با نور UV قابل مشاهده هستند. موضوع از آن جهت اهمیت برخی فروشندگان دستگاه‌های کاره یا بازسازی‌ه را درون جع‌ها بسته‌بندی می‌کنند و آن‌ها را ‌عنوان دستگاه‌های کاملاً جدید فروش می‌رسانند، اما روی اپل از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌کند.

برچسب مخفی جع‌های آیفون 15

اپل هنوز ‌طور رسمی برچسب‌های مخفی اشاره‌ای نه و ویدیو توسط کاربران چینی ارائه ه . با‌حال انتظار می‌رود کلاهبرداران بتوانند در آینده برچسب‌های مشای برای جع‌ها ایجاد کنند. همچنین راه‌های دیگری نیز وجود می‌توانید از طریق آن‌ها متوجه اصلی ن دستگاه شوید.

‌عنوان مثال، هر یک از جع‌های آیفون دارای یک شماره سریال منحصر‌‌فرد روی آن چاپ ه و با بررسی آن در وب‌سایت اپل می‌توانید اصلی ن دستگاه خود را تأیید . همچنین تر در هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا شماره سریال چاپ‌ه روی جع را با آیفونی قصد خرید آن را دارید، مطابقت دهد. از طریق بخش تنظیمات گوشی می‌توانید شماره سریال دستگاه را پیدا .

نسل قبلی گوشی‌های آیفون فاقد برچسب مخفی ه و اپل کار را با سری آیفون 15 آغاز ه . همچنین احتمال وجود کوپرتینویی‌ها در محصولات آینده خود مانند مک‌های مجهز تراشه M3 نیز از چنین رویی برای جلوگیری از کلاهبرداری فاده کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *