اپل ظاهراً تا سال 2026 از مودم 5G داخلی خود رونمایی نخواهد

اپل همچنان در توسعه مودم 5G داخلی خود برای جایگزینی مودم‌های 5G کوالکام در آیفون و محصولات دیگر با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

غول کوپرتینویی سال 2019 اکثریت کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند تل را تصاحب و از همان زمان تلاش جدی را برای توسعه مودم داخلی خود آغاز ه ، اما پروژه تاکنون با مشکلات متعددی روبرو ه . حالا «مارک گرمن» از بلومبرگ نیز ادعا ه ا‌‌پل سال 2026 را برای تراشه‌های خود هدف قرار داده .

غول سازنده آیفون ابتدا می‌خو تراشه مودم داخلی خود را تا سال 2024 آماده کند. هدفی محقق ن و اکنون گورمن می‌گوید اپل در سال 2025 نیز موفق نخواهد تا برنامه را پیاده کند. طبق گزارش بلومبرگ، در حال حاضر عرضه تراشه مودم اپل تا پایان سال 2025 یا اوایل سال 2026 تعویق افتاده و شرکت همچنان قصد تا فناوری خود را در نسخه‌ای از آیفون SE نمایش دهد.

طبق گزارش‌ها، ظاهراً یکی از نسخه‌های در حال توسعه تراشه داخلی ا‌پل از فناوری mmWave سریع‌تر پشتیبانی نمی‌کند و همچنین شرکت با کد تل با آن کار می‌ه مشکل خورده . همچنین اپل در طول توسعه تراشه باید مراقب با حق ثبت اختراع کوالکام را نقض نکند.

اختلاف اپل و کوالکام

نارضایتی ‌ا‌پل از کوالکام سال 2017 برمی‌گردد. در آن زمان اپل از کوالکام دلیل دریافت ناعادلانه حق امتیاز فناوری‌هایی هیچ ارتباطی با آن‌ها ن، شکایت . غول سازنده آیفون دلال کوالکام برای فناوری تراشه مودم خود هزینه زیادی دریافت می‌کند.

با سری آیفون 11، اپل تصمیم گرفت تا از تراشه‌های کوالکام دیگر فاده نکند و در عوض آیفون‌ها را تراشه‌های تل مجهز کند، اما رابطه بین ا‌پل و تل نیز کوتاه مدت بو. پس از عرضه آیفون 11، اپل قصد در اولین آیفون‌های 5G خود، یعنی مدل‌های آیفون 12 نیز از تراشه‌های تل فاده کند، اما شرکت نتوانست انهای اپل را برآورده کند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *