ایالات متحده به سامسونگ 6.4 میلیارد دلار برای تقویت تولید نیمه هادی اهدا می کند

دولت بایدن تا سقف 6.4 میلیارد دلار کمک مالی به سامسونگ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان، اهدا خواهد کرد که جدیدترین جایزه در مجموعه جوایزی است که هدف آن تقویت تولید داخلی نیمه هادی های پیشرفته است.

این پول به سامسونگ، شرکت کره جنوبی کمک می کند تا مرکز تولید تراشه جدید خود در تیلور، تگزاس را تامین مالی کند و سایت موجود در آستین را توسعه دهد. سامسونگ اکنون یک کارخانه تولیدی اضافه خواهد ساخت و یک مرکز در حال ساخت در تیلور را ارتقا خواهد داد. مقامات دولت روز یکشنبه گفتند که این کشور سرمایه گذاری خود را در تگزاس به حدود 45 میلیارد دلار افزایش می دهد که از 17 میلیارد دلاری که بیش از دو سال پیش اعلام کرده بود، افزایش می یابد.

مقامات فدرال گفتند این کمک ها به ایجاد یک مرکز ایالات متحده برای توسعه و تولید نیمه هادی های پیشرفته کمک می کند. جدای از تولید تراشه ها، سامسونگ اکنون یک مرکز تحقیق و توسعه در تیلور و همچنین یک کارخانه پیشرفته برای بسته بندی آنها خواهد ساخت که آخرین مرحله قبل از استفاده از نیمه هادی ها در سیستم های الکترونیکی است.

این اعلامیه به دنبال جوایز دیگری است که مقامات فدرال در هفته های اخیر به سازندگان نیمه هادی داده اند. این ابتکار توسط بودجه تامین می شود قانون چیپسکه یک گروه دو حزبی از قانونگذاران در سال 2022 برای تقویت عرضه داخلی نیمه هادی ها، اجزای حیاتی که همه چیز از تلفن و کامپیوتر گرفته تا خودرو و سیستم های تسلیحاتی را تامین می کند، تصویب کردند. این قانون به وزارت بازرگانی 39 میلیارد دلار داد تا به عنوان کمک های مالی به تولیدکنندگان تراشه برای ساخت و توسعه کارخانه ها در ایالات متحده کمک کند.

این تلاش برای کمک به معکوس کردن کاهش چند دهه ای در سهم ایالات متحده از تولید تراشه جهانی است. اگرچه نیمه هادی ها در آمریکا اختراع شدند، اما در حال حاضر تنها حدود 10 درصد از تراشه های جهان در ایالات متحده ساخته می شوند.

کمک هزینه سامسونگ سومین جایزه بزرگی است که با هدف افزایش تولید پیچیده ترین نیمه هادی ها در ایالات متحده انجام می شود. هفته گذشته مقامات فدرال گفتند که این کار را خواهند کرد تا 6.6 میلیارد دلار کمک مالی به شرکت تولید نیمه هادی تایوان، سازنده پیشرو در پیشرفته ترین تراشه ها. دولت همچنین ماه گذشته اعلام کرد که اینتل، سازنده تراشه‌های سیلیکون ولی، حداکثر تا 8.5 میلیارد دلار کمک بلاعوضکه به گفته مقامات، بزرگترین کمک مالی تحت برنامه جدید خواهد بود.

هم سامسونگ و هم TSMC متعهد شده‌اند در سال‌های آینده تراشه‌های دو نانومتری را با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری تولید جهان در ایالات متحده تولید کنند.

سرمایه گذاری سامسونگ همچنین شامل ساخت یک مرکز بسته بندی پیشرفته جدید است. بسته بندی معمولاً شامل پوشاندن تراشه ها در ترکیبی از پلاستیک و فلز است که به آنها اجازه می دهد به سایر دستگاه های یک سیستم متصل شوند. فناوری‌های بسته‌بندی جدید به نقطه کانونی صنعت تبدیل شده‌اند، زیرا شرکت‌های بیشتری به همراه چند تراشه کوچک روی آورده‌اند. گاهی اوقات چیپلت نامیده می شود – در بسته ای برای افزایش قدرت محاسباتی به جای تلاش برای بسته بندی قابلیت های بیشتر در هر نیمه هادی.

علاوه بر این، سامسونگ یک مرکز تحقیق و توسعه ایجاد خواهد کرد که پیشرفت‌ها در فرآیندهای تولید را مطالعه می‌کند که قدرت محاسباتی و قابلیت ذخیره‌سازی را به تراشه‌ها اضافه می‌کند. در میان بزرگترین تولیدکنندگان تراشه، تنها اینتل در حال حاضر چنین تحقیقاتی را در ایالات متحده انجام می دهد. مقامات ارشد دولت بایدن گفتند که مقامات فدرال تأسیسات جدید تحقیق و توسعه سامسونگ را برای اطمینان از دسترسی این کشور به پیشرفت‌های پیشرفته در این زمینه حیاتی می‌دانند.

به عنوان بخشی از این جایزه، سامسونگ همچنین تراشه هایی را به طور مستقیم به وزارت دفاع عرضه خواهد کرد. توسعه تاسیسات آستین برای حمایت از تولید تراشه های مورد استفاده در صنایعی که برای امنیت ملی حیاتی هستند، از جمله هوافضا، دفاع و خودروسازی در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود سامسونگ علاوه بر دریافت کمک‌های بلاعوض، اعتبار مالیاتی فدرال را نیز مطالبه کند که می‌تواند 25 درصد از هزینه ساخت و تجهیز کارخانه‌های تگزاس با تجهیزات تولید را پوشش دهد.

جایزه سامسونگ مجموع کمک های مالی اعلام شده فدرال را به بیش از 23 میلیارد دلار می رساند. GlobalFoundries، فناوری ریزتراشه و سیستم های BAE سه جایزه اول را دریافت کرد.

این بیماری همه گیر باعث کمبود جهانی نیمه هادی ها شد که صنایع بزرگ را فلج کرد و آسیب پذیری های زنجیره تامین داخلی تراشه ها را روشن کرد و قانونگذاران را تشویق کرد که قانون تراشه ها را تصویب کنند.

مقامات فدرال فقدان ظرفیت تولید داخلی را به عنوان یک خطر بزرگ امنیت ملی می دانند، با توجه به اینکه اجزای سازنده موشک ها، ماهواره ها و جت های جنگنده را نیرو می دهند. نیمه هادی های پیشرفته نیز برای صنایع مهم فناوری مانند هوش مصنوعی حیاتی هستند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، تاکید کرد که بیشتر زنجیره تامین نیمه هادی ها – از تحقیق و توسعه گرفته تا بسته بندی – در چند کشور آسیایی متمرکز شده است.

خانم رایموندو روز یکشنبه گفت: «این امر زنجیره تأمین ایالات متحده را به طور باور نکردنی در برابر اختلال آسیب پذیر می کند». این ناامن است و امنیت ملی و اقتصادی ما را تضعیف می کند.»

خانم رایموندو گفت که این سرمایه گذاری جدید به ایجاد یک “اکوسیستم نیمه هادی پیشرفته” در تگزاس کمک می کند و ایالات متحده را به عنوان یک رهبر در تولید پیشرفته ترین نیمه هادی ها باز می سازد. در ماه فوریه، خانم ریموندو گفت که سرمایه گذاری های جدید ایالات متحده را در مسیری قرار خواهد داد تقریبا 20 درصد تولید می کند از پیشرفته ترین تراشه های منطقی جهان تا پایان دهه. در حال حاضر، ایالات متحده هیچ تولید نمی کند.

در نوامبر 2021، سامسونگ برای اولین بار اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد ساخت یک کارخانه نیمه هادی ۱۷ میلیارد دلاری در تیلور، در پاسخ به فشار دولت بایدن و مشتریان ایالات متحده برای افزایش تولید تراشه در ایالات متحده. این شرکت اکنون ظرفیت تولید تاسیسات را ارتقا خواهد داد. علاوه بر تراشه های چهار نانومتری، کارخانه اول هم اکنون تراشه های دو نانومتری تولید خواهد کرد. مقامات دولتی گفتند که انتظار می رود سامسونگ اولین تاسیسات را در سال 2026 افتتاح کند.

به گفته مقامات، کارخانه دوم همچنین تراشه های دو نانومتری تولید خواهد کرد و قرار است تولید آن در سال 2027 آغاز شود. همچنین انتظار می‌رود مرکز تحقیق و توسعه در سال 2027 افتتاح شود و مرکز بسته‌بندی پیشرفته نیز در سال 2028 افتتاح شود.

لائل برینارد، مدیر شورای اقتصاد ملی، گفت که جایزه سامسونگ «سومین و آخرین مرحله» برنامه رئیس جمهور برای بازگرداندن تولید تراشه های پیشرو به ایالات متحده خواهد بود. خانم برینارد گفت که حدود 40 میلیون دلار کمک بلاعوض برای شرکت برای توسعه و آموزش کارگرانش در نظر گرفته خواهد شد. مقامات فدرال گفتند که انتظار می رود سرمایه گذاری سامسونگ بیش از 4500 شغل تولیدی و حداقل 17000 شغل ساختمانی ایجاد کند.

مانند سایر دریافت کنندگان جوایز، سامسونگ باید قبل از پرداخت، به نقاط عطف خاصی دست یابد.

سامسونگ با عرضه دو نوع عمده از نیمه هادی ها، جایگاهی غیرمعمول در صنعت دارد. این بزرگترین سازنده تراشه های حافظه است که داده ها را در گوشی های هوشمند، رایانه ها و سایر محصولات ذخیره می کند. اما این شرکت همچنین تراشه‌های منطقی را می‌سازد و طراحی می‌کند – دسته‌ای که شامل پردازنده‌هایی است که محاسبات را در سخت‌افزار الکترونیکی انجام می‌دهند. و این شرکت خدماتی را ارائه می دهد که چنین تراشه هایی را به سفارش سایر شرکت ها تولید می کند.

اکثر کارخانه های سامسونگ در کره جنوبی هستند. اما در سال 1996، این شرکت تأسیساتی در آستین ساخت که در ابتدا تراشه های حافظه تولید می کرد و بعداً به سمت تراشه های منطقی برای محصولاتی مانند آیفون اپل رفت. در سال‌های اخیر، اپل مکرراً برای تولید تراشه‌هایی که اپل طراحی می‌کند، به TSMC روی آورده است، اگرچه سامسونگ همچنین دارای برخی از پیشرفته‌ترین فرآیندهای تولید این صنعت است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *