ایران در حوزه هوش مصنوعی از نظر علمی، رت دوم منطقه

معاون علمی ‌رئیس‌‌جمهور‌ اعتقاد ایران در حوزه هوش مصنوعی از نظر علمی جایگاه خوبی و در منطقه حائز رت دوم . فیروزآبادی البته جایگاه ایران از بُعد کاربرد را رت 77 در دنیا اعلام .

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره جایگاه ایران در حوزه هوش مصنوعی گفت:

«کشور در حوزه هوش مصنوعی از نظر علمی جایگاه خوبی و در منطقه، در حوزه در رت دوم قرار . اما از بعد کاربرد در دنیا، در رت 77 ‌بعد قرار داریم و یعنی نتوانستیم ‌خوبی زنجیره تبدیل علم فناوری و فناوری نوآوری را تکمیل کنیم. از طرفی رت دوم منطقه در بعد علمی نشان‌دهنده آن کشور در حوزه قابلیت بالایی .»

او تأکید ترویج توان علمی کشور و ایجاد روابط بین‌الملل برای کشور یکی از اصول زیرساختی توسعه علمی کشور : «وقتی از ن محصول یا تکنولوژی حرف می‌زنیم، با توجه اعتقاد عق و زیرساخت باورپذیری آن ایجاد ه ، مردم دنیا آن اعتماد می‌کنند.»

فیروزآبادی سخنان را در حاشیه رویداد جایزه مصطفی (ص) در اصفهان بیان و اظهار پیشرفت‌های علمی بخشی از فرد اما دنیا باید بداند ایران در چه جایگاه علمی قرار و کشور اگر بخواهد جایگاه خود را در حوزه‌های علمی نشان دهد، نیازمند برگزاری برخی رویدادهای بین‌المللی با همین هدف تا دانشمندان و تأثیرگذاران علمی، ایران را بشناسند.

وی معتقد ان اصفهان یکی از ان‌های پیشرو کشور در حوزه هوش مصنوعی : «ان اصفهان در حوزه هوش مصنوعی هم بچه‌های تیزهوشی و هم از مدیران آینده‌نگری برخوردار ‌خوبی می‌دانند در کجا باید سرمایه‌گذاری کنند.»

گفتنی براساس آخرین آمارهای رسمی اعلام‌ه، Nature Index (شاخص نیچر) ایران را از نظر انتشارات تحقیقاتی در سال‌های 2019-2015، در رت سیزدهم هوش مصنوعی جهان قرار داده . شاخص نیچر یک پایگاه داده مؤسسات، کشورها و نتایج علمی آن‌ها را از زمان معرفی در سال 2016 ردیابی می‌کند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *