اینهم یک خالص‌سازی دبش برای رئیسی در خراسان که به رسوایی کشید!

اینهم یک خالص‌سازی دبش برای رئیسی در خراسان که به رسوایی کشید!

در حالیکه خالص‌سازی مورد تائید خامنه ای، نمایش انتخاباتی او را به رسوایی بی‌سابقه کشانده است، دبیر ستاد حکومتی موسوم به انتخابات اعلام کرد از پنج کاندیدای خبرگان در خراسان جنوبی صلاحیت یک نفر تأیید شده و به این ترتیب این استان تنها یک کاندیدا برای شرکت در انتخابات خبرگان دارد و آن هم ابراهیم رئیسی است.

رسوایی این اقدام مفتضحانه شورای نگهبان در حذف رقبای رئیسی چنان است که حتی در درون نظام هم آن را به سخره گرفته‌اند. یک عضو سابق مجلس با تمسخر گفت: انتخابات خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بسیار پیچیده شده و به سختی بتوان پیش‌بینی کرد چه کسی پیروز این میدان نفس گیر است!

مدیر سایت داخلی انتخاب هم نوشت: اگر همه‌ٔ مردم خراسان جنوبی رأی سفید و باطله بدهند، باز هم رئیسی نماینده خبرگان خواهد بود! شاید به دور دوم و سوم کشیده شود!

مدیرعامل خبرگزاری رسمی ایرنا نیز با طعنه گفت: حسن روحانی برای حضور در خراسان جنوبی تأیید شود تا رئیسی تنها نباشد. روحانی را به شرط حضور در خراسان جنوبی تأیید صلاحیت کنید هم مشکل او حل می‌شود و هم مسأله رقابت در استان خراسان جنوبی!

محمد مهاجری، فعال رسانه ای هم نوشت: این‌که رئیسی قرار است با خودش در انتخابات خبرگان در خراسان جنوبی رقابت کند از رد صلاحیت حسن روحانی هم افتضاح‌تر است. برای این‌که رئیسی در مسابقه با خودش دوم نشود. صلوات!

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی نیز نوشت: وقتی رئیسی فقط با یک رأی می‌تواند وارد مجلس خبرگان شود، دیگر بر اساس کدام تعریف می‌توان چنین پدیده‌ ای را انتخابات نامید!؟

سایت امتداد هم نوشت: انتخابات پیش رو آن‌قدر تهی از معنا شده که اصلاح‌طلبان انتخابات محور هم لب به اعتراف گشوده‌اند که در کل کشور حتی ۳۰ کاندیدا هم ندارند. برای خبرگان هم که ناگفته بهتر است. تنها وضعیت پیروزی تضمینی رئیسی در خراسان جنوبی کافی است تا بدانیم چه بر سر نهاد انتخابات آمده است.

کاربری هم نوشت: باور کردنی نیست، اما باور کنید، هر چهار رقیب رئیسی در انتخابات خبرگان خراسان جنوبی ردصلاحیت شده‌اند تا ۳۵روز قبل از انتخابات، نام نماینده استان خراسان جنوبی در خبرگان مشخص باشد!

نظرسنجی درباره میزان مشارکت: تهران فقط ۱۵ درصد

به گزارش خبرآنلاین، طبق نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی که توسط یک مرکز دولتی انجام گرفته، مشخص شده است که میزان مشارکت در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ در کل کشور ۳۰ درصد است. همچنین در استان تهران میزان مشارکت حدودا ۲۲ درصد و در شهر تهران ۱۵ درصد پیش بینی شده است. این درحالی است که، در ماه‌های قبل میزان مشارکت در کل کشور ۳۶ درصد پیش بینی شده بود.

در این نظرسنجی تاکید شده است که قبلا از هر دو و نیم نفر یک نفر پاسخگوی سوالات نظرسنجی بود، ولی بعدا از هر ۵ نفر یک نفر پاسخگو بود و در حال حاضر نیز از هر ۸ نفر یک نفر پاسخگوی نظرسنجی است. در بخش دیگر این نظرسنجی به دلایل کسانی که اعلام کرده اند در انتخابات مشارکت نمی‌کنند اشاره شده و آمده است؛
۱- مجلس و انتخابات کارآمدی ندارد
۲- فساد موجب عدم مشارکت شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *