بابلسر، سرزمینی مهمان‌نواز در خانه‌های قدیمی

بابلسر، سرزمینی مهمان‌نواز در خانه‌های قدیمی

بابلسر، شهری زیبا و تاریخی در استان مازندران است که با خیر عمر و ریشه‌هایی دیرینه می‌تواند افتخاری بر سرزمین ایران باشد. با آنکه شهر بزرگی نیست، اما دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های فراوانی است که هر کسی را به خود جذب کرده و تمام وقت و تمام توجه او را به خود می‌برد. یکی از این جاذبه‌ها در بابلسر، خانه‌های قدیمی و مهمان‌نواز آن است که نشانه‌های دیار خاصیت مردم مهمان‌نواز و پذیرای مازندران را به نمایش می‌گذارند.

خانه‌های قدیمی بابلسر، بازتابی از فرهنگ و قدمت این منطقه بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارند. ساختمان‌هایی با معماری سنتی و منحصر به فرد که به صورت کوچک و پرچم، به خیره‌کننده‌ترین نقاط شهر تبدیل شده‌اند. رنگارنگی و ظرافتی که در نمای خانه‌های بابلسری به چشم می‌خورد، علاوه بر زیبایی، توانسته‌اند خاطراتی دیرینه و لحظاتی دلپذیر را در خاطرات سفرهای مسافران خلق کند.

در خانه‌های قدیمی بابلسر، زندگی جامعه قدیمی و مردمان این شهر در طول گذر زمان نمایان می‌شود. فضایی آرام و دوستانه به تمامی میهمانان می‌چشاند و شخصیت خاص خودش را به هر فردی که وارد آن می‌شود اعطا می‌کند. دست‌سازی‌های هنری و کارهای دستی قابل توجهی در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه‌های قدیمی بابلسر مشاهده می‌شوند که از اندر کودکی و تخصص افراد محلی در این زمینه خبر می‌دهد. پتانسیل‌های بی‌شماری برای صنعت هنری و دستی وجود دارد که از آن جمله، در کیفیت و جلوه‌گری خانه‌های قدیمی بابلسر قابل مشاهده است.

امروزه، برخی از قدیمی‌ترین خانه‌های بابلسر به گونه‌هایی از آن زمان حفظ می‌شوند و به صورت هتل، مهمانانی را در خود جا می‌دهند. خوابگاه‌های سنتی و قدیمی، با کلکسیون‌هایی از امکانات نوترونیکی و تصاویر معماری بی‌نظیر خود، تجربه‌ای منحصر به فرد و رویایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. با اقامت در این خانه‌ها، میهمانان به یک سفر زمانی فرهنگی و سرگرمی دعوت می‌شوند، جایی که گذار زمان فاصله‌ای نمیاندازد و در آغوش تاریخ غرق می‌شوند.

خانه‌های قدیمی و مهمان‌نواز در بابلسر، به تمامی افرادی که به دنبال آرامشی بی‌بدیل و تمامت کنار دریای شمالی هستند، توصیه می‌شوند. جاهایی که در کنار طبیعت خرم و هوا سرد و خنک، گویی زندگی شبانه روایتی از مهمان‌نوازی و گرمی مردمان مازندران است. بهترین راه برای لمس این سحر و فرهنگ خاص، اقامت در یکی از این خانه‌های قدیمی و خاص است. جایی که مهمان می‌شوید، مهمان پذیرفته می‌شوید و تجربه خاصی می‌یابید که هرگز فراموش نمی‌شود.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *