بابلسر: شهری با میراث فرهنگی بی‌نظیر

بابلسر: شهری با میراث فرهنگی بی‌نظیر

شهرها و روستاهای ایران به لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی بسیار غنی هستند و هر کدام دارای جاذبه‌های منحصر به فرد خود هستند. بین این شهرها، بابلسر یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر ایران است که در استان مازندران قرار دارد. این شهر همچنین به عنوان سومین شهر بزرگ استان مازندران شناخته می‌شود و معروفیت خاصی به واسطه میراث فرهنگی‌اش به دست آورده است.

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های بابلسر، قلعه باستانی بابلسر است که در قلب شهر قرار دارد. این قلعه به دلیل قدمت بالایی که دارد، بر سر هر کس تاثیر می‌گذارد. این ساختمان قدیمی به عنوان مرکز حکمرانی استان مازندران در دوره ایلخانیان و تیموریان شهرت دارد و نمادی از اقتدار، استقامت و دقت معماری آن دوران محسوب می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این شهر، مسجد جامع بابلسر می‌باشد. این مسجد در سال ۱۳۹۵ توسط ارگان حفاظت محیط زیست به میراث ملی کشور ثبت شده است و به عنوان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مساجد استان مازندران شناخته می‌شود. طراحی بسیار دقیق و خاص، صحنه‌های مذهبی، نقوش و شیبانه‌های سفالی در این مسجد موجب جذب مسافران و گردشگران شدیداً می‌شود.

بابلسر به عنوان یکی از شهرهای کنار دریایی ایران، تاریخچه حضور صیادان و ملوانان در این منطقه را در خود ذخیره کرده است. بالاخص سکونتگاه صیادی بابلسر بر ساحل کشور، با بناهای منحصر به فرد خود یکی از جاذبه‌های محبوب بین مسافران است. نوشته‌های نفیس مربوط به ایران هخامنشی و ایلخانی، کاج سرو بزرگی که به نام میرزا عدل آل دوله مشهور است و جاذبه‌های دیگر بابلسر، این منطقه را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است.

کوه‌ها و ارتفاعات سرسبز محوطه اطراف بابلسر را به گونه‌ای مهیب و زیبا ترسیم کرده‌اند که هر بیننده‌ای را سوژه‌ای جذاب در پیش رو قرار می‌دهد. مزارع سبز، مهرآباد، رودخانه سیمرغ و جنگل‌های پوشیده از درختان در اطراف بابلسر، مکانهای عالی برای پیاده‌روی، کوهنوردی و گردشگری هستند.

بابلسر به دلیل چشم‌اندازهای زیبا، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و اهمیت تاریخی و فرهنگی خود، به یکی از مقاصد گردشگری مهم و منحصر به فرد در ایران تبدیل شده است. بازدید از این شهر به گردشگران در کنار تجربه یک سفر فراموش‌نشدنی، نگاهی به تاریخ ایران باستان و خوشبختی مردم آن منطقه را نیز به ارمغان می‌آورد.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *