بازمانده فیلم درام ایرانی براساس داستان واقعی – ماجرای جنگ اعراب و اسرائیل – English Subtitle



این فیلم ماجرای جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 را نمایش می دهد. دکتر سعید به همراه همسرش لطیفه و نوزادشان فرهان در شهر حیفا زندگی می کنند. دکتر سعید، شمعون، همسایه و همبازی یهودی دوران کودکی خود را حین بمب گذاری در یک قطار مشاهده کرد. دردسر او و خانواده زمانی شروع شد که پلیس را خبر کرد. شمعون با تهدید از او می خواهد شهر را ترک کند اما سعید امتناع می کند. صفیه ـ مادر سعید ـ برای تشویق فرزندش به ترک شهر، به حیفا می آید. اما صبح روزی که قرار است خانواده دکتر سعید شهر را ترک کنند، حیفا مورد تهاجم صهیونیست ها قرار می گیرد. در ادامه ماجراهای دانه دار دیگری اتفاق می افتد …

«بازمانده» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان به‌حساب می‌آید که در رابطه با مسئله فلسطین ساخته شده است و البته تابه‌حال مهم‌ترین فیلم ایرانی در این زمینه هم هست. این فیلم را مرحوم سیف‌الله داد در سال ۱۳۷۳، بر اساس کتابی به نام «بازگشت به حیفا» ساخت که نوشته غسان کفانی بود. کفانی یکی از مشهورترین نویسندگان و روزنامه‌نگاران عرب در قرن بیستم محسوب می‌شود که آثار ادبی‌اش، از جمله رمان و داستان کوتاه، ریشه در عمق فرهنگ عربی و فلسطین داشتند.

خلاصه فیلم سینمایی ایرانی بازمانده👆
بازمانده فیلم درام ایرانی براساس داستان واقعی – ماجرای جنگ اعراب و اسرائیل | Film Irani With English Subtitle
—————————————————————————————————-
About Film Irani Bazmandeh With English Subtitle
This movie shows the story of the Arab-Israeli war in 1948. Dr. Saeed lives in Haifa with his wife Latifah and their baby Farhan. Dr. Saeed witnessed Shimoun, his Jewish childhood neighbor and playmate during a train bombing. The trouble for him and his family started when he informed the police. Shamoun threatens him to leave the city, but Saeed refuses. Safiya – Saeed’s mother – comes to Haifa to encourage her son to leave the city. But on the morning of the day Dr. Saeed’s family is supposed to leave the city, Haifa is attacked by the Zionists. Next, other grainy adventures will happen…
—————————————————————————————————-
درباره فیلم ایرانی بازمانده
بازمانده به لحاظ کیفیت سینمایی فیلم موفقی از کار در آمده است و تحسین منتقدان جدی سینما را نیز به دنبال داشته است. فیلم به لحاظ روایت دراماتیک، کارگردانی، فیلمنامه پرکشش و جذاب که شامل ذکر جزئیات و پرهیز از حشو و زوائد است می‌تواند بیننده را با خود درگیر کند.
نکته دیگر درباره فیلم بازمانده شخصیت‌پردازی دقیقی است که روی کاراکتر‌ها انجام شده و آن‌ها را برای تماشاگر باورپذیر می‌کند. فیلم بار‌ها از تلویزیون ایران پخش شده و در هر بار بازپخش تازگی و جذابیت خود را از دست نداده است. هر فطرت آزاده‌ای که فیلم بازمانده را دیده باشد حتماً برای سرزمینی که به دست دشمنی وحشی گرفتار آمده اشک ریخته است.

بهترین و مهم‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را درباره موضوع فلسطین و قدس، سینمای ایران ساخته است. تقریباً هیچ فیلمسازی نتوانسته در تاریخ سینمای جهان به خوبی مرحوم سیف‌الله داد به شکلی دقیق و موشکافانه اصل ماجرا را که تجاوزگری صهیونیست‌ها به فلسطین در نیمه اول قرن بیستم است روایت کند.

بازمانده فیلم سینمایی تاریخی در مورد جنگ استقلال اسرائیل در سال ۱۹۴۸، به کارگردانی سیف‌الله داد و بازیگری سلمی المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود، محصول سال ۱۳۷۳ است.
سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده فلسطینی به نام بازگشت به حیفا نوشته‌است و موضوع آن به سال ۱۹۴۸، تشکیل اسرائیل و تسلط بر شهر حیفا بازمی‌گردد.

این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۷۴ جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کرد و کاندیدای بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش اول زن هم شد. سلمیٰ مصری هم بخاطر بازی در این فیلم لوح تقدیر دریافت کرد.

زبان اصلی فیلم عربی است و دوبله آن به فارسی توسط گوینده‌های ایرانی انجام شده‌است. رفعت هاشم پور (صفیه)، ناصر تهماسب (شمعون)، منوچهر والی زاده (سعید)، ژاله کاظمی (لطیفه)، سعید مظفری (مرد یهودی)، مینو غزنوی (همسر مرد یهودی)، احمد رسول زاده (رشید)، ژرژ پطروسی (مرد مسیحی همسایه)، ایران بزرگمهر (همسر مرد مسیحی) دوبلورهای نقش‌های اصلی این فیلم هستند.[۳]

—————————————————————————————————-
عوامل فیلم جدید ایرانی بازمانده
کارگردان: سیف‌الله داد
تهیه‌کننده: منوچهر محمدی، منوچهر عسگری‌نسب، سیف‌الله داد
سال: 1373
کشور سازنده : ایران و سوریه
موضوع : تاریخی و سیاسی
—————————————————————————————————-
بازیگران فیلم سینمایی ایرانی بازمانده
سلمی المصری
جیانا عید
جمال سلیمان
بسام کوسا
غسان مسعود
ابوالفضل زینعلی
—————————————————————————————————-
#بازمانده
#فیلم_جدید
#براساس_داستان_واقعی
#بازمانده_فیلم_ایرانی
#جنگ_اعراب_اسرائیل
#Top_Persian_Movies
#FilmIrani
#With_English_Subtitle
#bazmande_film_irani
#سیفالله_داد
#بازمانده_فیلم_سینمایی
#بازمانده_فیلم_جدید

https://www.youtube.com/@TPMovies/videos

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *