باز اعضای «گروه ۱۰۰ نفره رپرهای زیرزمینی» در سمنان

مقامات ان سمنان از باز شماری از اعضای «یک گروه ۱۰۰ نفره رپرهای زیرزمینی» اتهام «ساخت و انتشار» یک ویدیو خبر دادند و اتهام رپرها را «توهین مقدسات» عنوان ند.

اکبر قاسمی، رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی ان سمنان، روز یک‌شن ۱۶ شهریور ماه، گفت: «در پی حرمت‌شکنی یک گروه ۱۰۰ نفره از رپرهای زیرزمینی اقدام تولید و انتشار یک کلیپ توهین‌آمیز مقدسات ه ند»، عوامل تولید کلیپ «در کمتر از چهار ساعت پس از انتشار آن» شناسایی و باز ند.

او همچنین عنوان کلیپ با عنوان «۱۰۰» منتشر ه در «برج تجاری ققنوس سمنان» ساخته ه و همین دلیل، ماموران انتظامی «چهار واحد صنفی» را نیز در برج تجاری «پلمب» ند.

رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی ان سمنان اسامی هیچ یک از رپرهای باز ه اشاره ن اما گفت: «تعداد عوامل اصلی کلیپ ۱۰ نفر ند همگی با اشراف اطلاعاتی پلیس» باز ند.

آقای قاسمی همچنین اعضای گروه رپ زیرزمینی را «هنجارشکن و سازنده کلیپ موهن» نامید و باز آنها طی «چهار ساعت» پس از انتشار کلیپ رپ را نشان «هوشیاری و اشراف اطلاعاتی نیروهای سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی ان سمنان» خواند.

رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی ان سمنان همچنین ادعا افراد باز ه «در بازجویی‌ها بزه ارتکابی خود اعتراف» ه‌اند.

همزمان نیروی انتظامی اقدام انتشار ویدیویی از «اعترافات اجباری» چند تن از عوامل ساخت کلیپ رپ در آن چهره افراد مات ه و مشخص نیست.

با حال در ویدیوی منتشر ه از اعترافات اجباری، یکی از رپرهای باز ه می‌گوید: «ما قانون را رعایت می‌کنیم و هرچه ما می‌گویند، می‌گوییم چشم.»

یکی دیگر از رپرهای زیرزمینی باز ه نیز می‌گوید: «اگر واقعا کسی از کلیپ شاکی ، حاضرم از او عذرخواهی کنم.»

او در ادامه می‌گوید: از پس «سعی می‌کنم محتوایی تولید می‌کنم در چارچوب قابل هضم‌تری با، چه برای مخاطبان خودم و چه برای ارگان‌های دولتی، تا هم برای خودم مشکلی ایجاد نشود و هم روی مخاطب تاثیر منفی نگذارد.»

من بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در ایران نیز در شب اجتماعی ایکس با اشاره باز «خواننده‌های رپی در سمنان کلیپی نام “۱۰۰” تولید ه ند»، نوشت مقام‌های انتظامی سمنان «تعداد خواننده‌های بازی را ۱۰ نفر» عنوان ه‌اند.

خوانندگان رپ و موسیقی اعتراضی در ایران طی سال‌های گذشته همواره تحت فشار دستگاه‌های حکومتی قرار ه و شماری از آنها نیز دفعات باز ه‌اند.

در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی هم دست‌کم دو خواننده سرشناس رپ، توماج صالحی و سامان یاسین(صیدی)، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی باز ند.

سامان صیدی با نام هنری سامان یاسین فعالیت ه ، اوایل مهر ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات سراسری باز و محار متهم .

دادگاه انقلاب تهران ابتدا سامان یاسین را «اعدام» محکوم اما دیوان عالی کشور اعاده دادرسی سامان یاسین را پذیرفت و پرونده خواننده معترض را برای «گی مجدد» بار دیگر دادگاه انقلاب ارجاع داد و او هم‌اکنون در زندان قزل‌حصار زندانی .

توماج صالحی نیز هشتم آبان پارسال دنبال حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» و پس از حدود دو ماه زندگی پنهانی در روستای گِردبیشه ان چهارمحال و بختیاری، باز و با ‌اتهاماتی چون «افساد فی‌الارض» مواجه می‌توانست برای او حکم اعدام در پی ه با.

بنابر اعلام وکلای توماج صالحی، دادگاه انقلاب اصفهان خواننده رپ را «شش سال و سه ماه حبس» محکوم ه و او اکنون زندانی .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *