باز دست‌کم ۲۷۰ تن در سالگرد اعتراضات سراسری در ایران

روزنامه شرق ناد اظهارات مقام‌های رسمی نوشت روز شن ۲۵ شهریور در سالگرد جان باختن مهسا امینی «دست‌کم ۲۷۰ تن در شهرهای مختلف غیر از تهران» باز ه‌اند و افزود اما «آمار و ارقام غیررسمی» حکایت از باز‌های بیشتری .

بر اساس گزارش، در میان ان‌های ایران جز تهران آمار باز‌گان اعلام نه، بیشترین تعداد باز‌ها در آذربایجان غربی با ۱۳۷ مورد باز اتفاق افتاده و پس از آن ان اصفهان قرار در آن ۹۷ تن در سالمرگ مهسا امینی باز ه‌اند.

روزنامه همچنین از «باز گروهی» از معترضان در ان فارس خبر داد و نوشت «سازمان اطلاعات سپاه» ان آنها را متهم «هدایت تبلیغات و شعارنویسی» و «تحریک مردم اعتراض» ه .

در ادامه گزارش عنوان ه ۱۷ تن در مریوان، سنندج، دیواندره و بوکان و همچنین ۱۵ تن از معترضان در شهر دهدشت، ۲ تن در اردبیل و یک نفر در تبریز طی روز شن باز ه‌اند.

در گزارش با تاکید بر «فقدان آمار رسمی» از تعداد معترضان باز ه در تهران آمده : «اعتراضات پراکنده‌ای روز شن ۲۵ شهریور در شهر تهران برگزار اما تاکنون هیچ یک از مقامات رسمی آماری درباره تعداد باز‌گان ارائه نه‌اند.»

در حالی تعداد قابل توجهی از اعضای خانواده معترضان باز ه از روز شن مقابل فرماندهی انتظامی در منطقه افسریه تهران حضور دارند.

نوشته شرق، برخی از باز‌گان شامگاه شن پس از انتقال مقر و اخذ تعهد، آزاد ه‌اند اما برخی دیگر از آنها دیگر بازگاه‌های تهران منتقل ه‌اند.

روزنامه شرق همچنین از باز شماری از معترضان طی روز شن در شهرهای گرگان، بجنورد، مشهد، جزیره قشم و شهرهای مختلف ان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: «تعداد دقیق آنان مشخص نیست اما دست کم هویت ۱۰ نفر» از باز‌گان در شهرها شناسایی ه .

در گزارش همچنین عنوان ه «مقامات رسمی و انی» در اظهاراتی جداگانه ضمن اعلام خبر باز‌ها در مناطق تحت مدیریت خود، از معترضان باز ه با عنوان «عناصر ضد امنیتی» نام برده‌اند.

مقام‌های قوه قضائیه جمهوری اسلامی تاکنون طور رسمی درباره باز‌گان سالگرد مهسا امینی و «جزئیات و چند و چون گی پرونده آنها» اظهار نظر نه‌اند.

طبق ویدیوهای منتشر ه، نیروهای انتظامی روز یکشن ۲۶ شهریور در مقابل «ستاد فرماندهی امداد نیروی انتظامی» اقدام ضرب و شتم خانواده‌هایی ند برای پیگیری باز بستگان خود محل یگان در منطقه افسریه تهران مراجعه ه ند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *