بایدن با ضعف نگران‌کننده‌ای وارد سال انتخاباتی شد

مطبوعات آمریکا: بایدن با ضعف نگران‌کننده‌ای وارد سال انتخاباتی شد

یک رسانه آمریکایی با بررسی نتایج یک نظرسنجی مطرح کرد که رییس جمهوری فعلی آمریکا و کاندیدای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، با وجود پیشتاز بودن «دونالد ترامپ» رقیب اصلی او در میان گروه‌های جمعیتی مهم، با ضعف قابل توجهی وارد این رقابت مهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، با وجود پیشتاز بودن «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در میان رای‌دهندگان لاتین‌تبار و جوان،‌ «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دموکرات او با ضعف نگران‌کننده‌ای وارد سال انتخاباتی می‌شود. از هر پنج رای‌دهنده سیاه‌پوست نیز یک نفر می‌گوید در نوامبر به کاندیدایی از حزب سوم رای می‌دهد.

روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی در این باره گزارش داد که طبق یک نظرسنجی انجام‌شده توسط این روزنامه و دانشگاه سافولک، شکست بایدن در حفظ حمایت بخش‌های مهم ائتلافی که او را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ کرد، باعث شده است با فاصله کمی از ترامپ عقب بیفتد که کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود؛ این نسبت ۳۷ به ۳۹ درصد است. ۱۷ درصد نیز حامی کاندیدایی از حزب سوم هستند.

این یافته‌ها نشان‌دهنده کار سیاسی دشواری است که ریییس جمهوری امسال برای پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری با آن روبه‌رو است. «میشل درر» دموکرات ۵۵ ساله‌ای که قصد دارد به بایدن رای دهد می‌گوید او کار نسبتا خوبی انجام داده است اما دولتی نبود که کار چندان جالب توجهی انجام داده باشد.

بر اساس ارزیابی مرکز روپر، بایدن حالا از حمایت تنها ۶۳ درصد از رای‌دهندگان سیاه‌پوست برخوردار است که این کاهش قابل توجهی نسبت به میزان ۸۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ است. او در بین رای‌دهندگان لاتین‌تبار هم نسبت به ترامپ ۵ درصد عقب است که میزان آن ۳۴ به ۳۹ درصد است. بایدن در سال ۲۰۲۰ در این گروه جمعیتی با نسبت ۲ به ۱ پیروز شد و نسبت او به ترامپ ۶۵ به ۳۲ درصد بود.

مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی دانشگاه سافولک می‌گوید: «اگرچه حمایت از ترامپ در میان سیاه‌پوستان افزایش نیافته است، ولی او توانسته این کمبود را به نوعی جبران کند، چراکه رای‌دهندگان به حزب سوم در میان جمعیت سیاه‌پوستان دیگر از بایدن حمایت نمی‌کنند. یک فرد جوان یا رنگین‌‎‌پوست که به حزب سوم رای می‌دهد، یک رای از رییس جمهور بایدن کم می‌کند و هر یک رایی که از رییس جمهور بایدن کم می‌شود، یک رای به ترامپ است.»

در این نظرسنجی، ۴۴ درصد از حامیان ترامپ گفته‌اند اگر اشتیاق آن‌ها برای رای دادن اندازه‌گیری شود این میزان ۱۰ از ۱۰ است. در حالی که در میان حامیان بایدن کمتر از نیمی از این میزان یعنی ۱۸ درصد اشتیاق خود را ۱۰ درجه‌ای می‌دانند. چالشی که بایدن با آن مواجه است، این است که نه‌تنها باید حمایت‌ بیشتری را جلب کند، بلکه باید اشتیاق رای دادن را نیز در میان حامیان خود ایجاد کند تا در نوامبر پای صندوق‌‎های رای بیایند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *