بایدن با فشار بر مهاجرت و نه فقط از جانب جمهوری خواهان مواجه است

پرزیدنت بایدن تحت فشار فزاینده ای برای مهار تعداد بی سابقه مهاجرانی است که وارد ایالات متحده می شوند – نه فقط از سوی منتقدان معمول جمهوری خواه، بلکه از طرف شهرداران و فرمانداران دموکرات در شهرهایی که هزاران مایل دورتر از مرز هستند.

آنچه که قبلاً یک مبارزه ایدئولوژیک روشن بین دموکرات ها و جمهوری خواهان بود، به یک درخواست دو حزبی برای اقدام تبدیل شده است، و برخی از شدیدترین فشارها بر آقای بایدن از مکان هایی مانند بوستون، دنور، شیکاگو و نیویورک وارد می شود، جایی که رهبران در آنجا هستند. در حزب خود رئیس جمهور فریادهای کمک صادر می کنند.

علناً، سیاستمداران دموکرات بحران های فزاینده در شهرهای خود را توصیف کرده اند. آنها بطور خصوصی تقریباً روزانه با تام پرز، مدیر دفتر امور بین دولتی کاخ سفید و سایر مقامات دولت در تماس هستند. در بیشتر موارد آنها خواستار محدودیت های شدید مرزی نیستند جمهوریخواهان مطالبه دارنداما آنها برای رفع کمپ های مهاجران، پناهگاه های مملو از جمعیت و بودجه های از بین رفته کمک می خواهند.

فشار درون حزبی سیاست مهاجرت را در آغاز یک سال مبارزات انتخاباتی وارونه کرده است. و این احتمال را افزایش داده است که آقای بایدن و قانونگذاران دموکرات امتیازات مهاجرتی به جمهوریخواهان را تصویب کنند که همین چند سال پیش غیرمحتمل به نظر می رسید.

در ماه‌های اخیر بیش از 36000 مهاجر به دنور وارد شده‌اند که 4100 نفر هنوز در پناهگاه‌های شهری هستند و تعداد بیشتری نیز روزانه وارد می‌شوند. در بوستون، مهاجران در فرودگاه اردو زده اند. در نیویورک، بیش از 164500 مهاجر از آوریل 2022 به پناهگاه‌ها سرازیر شده‌اند و بسیاری از آنها هنوز در یکی از 215 هتل، ساختمان‌های اداری تغییر کاربری داده شده یا کمپ‌های چادری که برای اسکان آنها ایجاد شده است، زندگی می‌کنند.

مایک جانستون، شهردار دموکرات دنور گفت: «این یک بحران انسانی و مالی است. ما قرار نیست در هوای 10 درجه کنار خیابان بنشینیم و مادران و بچه های 6 ماهه را در چادر در خیابان تماشا کنیم. اما با امتناع از انجام آن، ما در مسیر خرج کردن 180 میلیون دلار در سال آینده هستیم و نمی توانیم این کار را نیز انجام دهیم.

او افزود: «ما به عنوان شهردار بسیار ناامید هستیم» و خاطرنشان کرد که بسیاری از مهاجرانی که به شهر او می‌رسند باید ماه‌ها منتظر بمانند تا بتوانند به طور قانونی در ایالات متحده کار کنند. “این در واقع یک مشکل قابل حل است، اگر مجوز کار، دلار فدرال و یک برنامه ورود هماهنگ داشته باشیم.”

سیل مهاجران به شهرهای بزرگ چیزی جز هماهنگی بوده است.

اکثر آنها بدون اعلام قبلی با اتوبوس ها یا هواپیماهای فرستاده شده توسط فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، وارد شده اند، او استدلال می کند که شهرهای دور از مرز باید طعم سیل مهاجران در ایالت او را بچشند. شهرداران دموکرات آقای ابوت را به دلیل آنچه که آنها یک شیرین کاری سیاسی می گویند و از انسان ها به عنوان ابزار استفاده می کنند، انتقاد کرده اند.

تا کنون، به نظر می رسد این شیرین کاری با تحویل مهاجران – اغلب بدون کت، یا اعضای خانواده در ایالات متحده – به شهرهای دورتر در شمال، کارساز بوده است.

اریک آدامز، شهردار نیویورک روز پنجشنبه علیه 17 شرکت اتوبوس چارتر به دنبال غرامت 708 میلیون دلاری برای انتقال مهاجران از تگزاس به شهر بدون پرداخت “هزینه مراقبت مستمر در نقض قانون خدمات اجتماعی نیویورک”، شکایت کرد. هفته گذشته، شهردار فرمان اجرایی صادر کرد که بر اساس آن اتوبوس‌های دارای مهاجران باید فقط بین ساعت 8:30 صبح تا ظهر دوشنبه تا جمعه وارد شهر شوند، در غیر این صورت جریمه و توقیف خواهند شد. بسیاری از اتوبوس ها در عوض به شهرهای نیوجرسی تغییر مسیر داده اند.

در دنور، آقای جانستون روز چهارشنبه در یکی از اردوگاه‌های مهاجران شهر بود و از اینکه تیمش همه 300 نفر از جمله چند کودک را از سرما به پناهگاه‌ها و آپارتمان‌ها منتقل می‌کند، خوشحال بود.

اما حتی در حالی که این روند در حال انجام بود، چندین اتوبوس جدید از مهاجران از مرز وارد شدند، با حسن نیت آقای ابوت.

آقای جانستون در مصاحبه ای گفت: «در حالی که ما مردم را از این اردوگاه جابه جا می کردیم، به معنای واقعی کلمه وارد شدند.

به گفته سازمان ملل متحد، تعداد بی سابقه ای از مردم در سراسر جهان در حال فرار از جنگ، تغییرات آب و هوایی، ناآرامی های سیاسی و مشکلات اقتصادی در سرزمین خود هستند و شبکه های قاچاق دامنه خود را به آسیا و آفریقا گسترش داده اند.

در سال مالی 2023، نزدیک به 2.5 میلیون نفر از مرز جنوبی عبور کردند. در ماه دسامبر، بیش از 10000 مهاجر در برخی از روزها در مرز جنوبی رهگیری شدند که یکی از بیشترین تعداد مهاجر است. بسیاری از آنها به امید یافتن مسکن و کار در شهرها سوار اتوبوس های آقای ابوت می شوند.

خشم از آقای ابوت – و ناامیدی از این موضوع – با دستیاران ارشد آقای بایدن که مرتباً فرماندار تگزاس و دیگر جمهوری‌خواهان را مورد انتقاد قرار می‌دهند، مشترک است. روز چهارشنبه، پس از اینکه مایک جانسون، رئیس‌جمهور و 60 جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در مرز تجمع کردند تا علیه رئیس‌جمهور و سیاست‌های مهاجرتی او اعتراض کنند، سخنگوی رئیس‌جمهور پاسخ داد.

کارین ژان پیر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، سفر به مرز را جدیدترین از یک سری «شلیک‌های سیاسی» خواند و جمهوری‌خواهان را متهم کرد که «هر گونه تلاش رئیس‌جمهور برای برخورد با مرز» را مسدود می‌کنند. این چیزی است که ما دیده ایم. این چیزی است که ما از سخنران دیده‌ایم.»

مقامات کاخ سفید می گویند که آنها به طور مداوم با شهرداران و فرمانداران دموکرات در تماس بوده اند تا به آنها کمک کنند تا با تأثیرات مهاجران مقابله کنند. به گفته یک مقام ارشد دولت که با تلاش های او آشنا است، آقای پرز نزدیک به 50 درصد از وقت خود را صرف این موضوع می کند.

آقای پرز گفت: «رئیس‌جمهور بر تأمین منابع بیشتر متمرکز است، از جمله مأموران گشت مرزی، افسران پناهندگی و قضات مهاجرت. فناوری بیشتر برای گرفتن فنتانیل؛ و کمک های مالی بیشتر برای جوامع میزبان مهاجران تازه وارد.

دولت فدرال در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار به شهرهایی که بیشترین آسیب را دیده اند، تحویل داده است، از جمله حدود 50 میلیون دلار از 150 میلیون دلار وعده داده شده به شهر نیویورک. آقای بایدن همچنین از کنگره 1.4 میلیارد دلار دیگر برای کمک به شهرهای سراسر کشور برای مقابله با مهاجران درخواست کرده است، اما این بودجه اضطراری در بحث های کنگره درگیر است.

شهرداران و فرمانداران می گویند که به هر حال کافی نیست.

نیویورک تاکنون 3.1 میلیارد دلار برای مسکن و تغذیه مهاجران هزینه کرده است. ماساچوست از ماه جولای 247 میلیون دلار برای مسکن اضطراری هزینه کرده است و نیمی از ساکنان فعلی مهاجر هستند. شهرستان سن دیگو در ماه اکتبر 3 میلیون دلار برای یک مرکز روزانه انتقالی برای مهاجران و 3 میلیون دلار دیگر در ماه دسامبر اختصاص داد. دنور، شیکاگو، لس آنجلس و شهرهای دیگر در سراسر کشور نیز میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند.

از آگوست 2022، بیش از 600 اتوبوس مهاجران را در شیکاگو و حومه‌های اطراف آن پیاده کرده‌اند و برای ماه‌ها، خانواده‌های مهاجر در ایستگاه‌های پلیس یا در چادرهای پیاده‌روها چادر زده‌اند.

در هفته های اخیر، دولت شهردار براندون جانسون تا حد زیادی مهاجران را از ایستگاه های پلیس خارج کرده و آنها را به 27 پناهگاه در سراسر شهر منتقل کرده است. بیش از 14000 مهاجر در حال حاضر در پناهگاه ها به سر می برند. شیکاگو در کمتر از 14 ماه نزدیک به 30000 مهاجر پذیرفته است.

در مصاحبه ای در شب سال نو، شهردار جانسون اقدامات آقای ابوت را مورد حمله قرار داد اما همچنین فشار را بر دولت بایدن برای ارسال میلیاردها دلار به شهرهای آسیب دیده مجدداً افزایش داد.

او در برنامه «رودرروی ملت» شبکه سی‌بی‌اس گفت: «آنچه ما داریم به وضوح یک بحران بین‌المللی و فدرال است که از دولت‌های محلی خواسته می‌شود به آن یارانه بدهند، و این ناپایدار است. هیچ یک از اقتصادهای محلی ما در موقعیتی قرار ندارند که بتوانند چنین ماموریتی را انجام دهند.»

در کاپیتول هیل، راه حلی برای این مشکل هنوز مبهم است.

جمهوری خواهان فرصت را غنیمت شمردند و بر محدودیت های جدید و شدید برای پناهندگی و دیگر سیاست های مهاجرتی که دموکرات ها سال ها در برابر آن مقاومت کرده اند پافشاری کردند. قانونگذاران هر دو حزب می گویند که آنها خواهان بودجه بیشتر برای امنیت مرزها هستند، اما تاکنون نتوانسته اند در مورد اینکه چه میزان و برای چه چیزی هزینه شود، به توافق برسند.

برخی از اولویت‌های سیاست خارجی آقای بایدن در وسط قرار گرفته است: بودجه نظامی برای کمک به اوکراین برای مقاومت در برابر تجاوز روسیه، همراه با پول برای اسرائیل در حالی که این کشور جنگ علیه حماس را پس از حملات تروریستی در 7 اکتبر انجام می‌دهد. جمهوری‌خواهان هر دو را نگه داشته‌اند. اولویت ها با ادامه مذاکرات مرزی

اما فشار بر آقای بایدن به وضوح بر مذاکرات قانونی تأثیر می گذارد. مقامات کاخ سفید نشان داده اند که آماده تغییراتی هستند که عبور از یک مانع اولیه را برای پناهجویان دشوارتر می کند که به عنوان مصاحبه معتبر ترس شناخته می شود. اگر این اتفاق بیفتد، تعداد بیشتری از آنها سریعتر به خانه بازگردانده می شوند.

مذاکره کنندگان دموکرات، از جمله آلخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، نیز به نظر می رسد مایل به بحث در مورد قوانین جدیدی هستند که امکان اخراج سریعتر مهاجرانی که به طور غیرقانونی در ایالات متحده به دور از مرز زندگی می کنند را فراهم می کند.

این یک انحراف بزرگ از مواضع اکثر دموکرات ها در روزها و ماه های آغازین ریاست جمهوری آقای بایدن است. اما همانطور که شهرداران و فرمانداران به صراحت گفته اند، پویایی تغییر کرده است.

فرماندار مائورا هیلی از ماساچوست، یک دموکرات، گفت: “ایالت هایی مانند ماساچوست به شدت نیازمند حمایت بیشتر دولت فدرال برای رسیدگی به این افزایش تاریخی در ورود مهاجران هستند.” ما به کنگره نیاز داریم تا به بودجه پرزیدنت بایدن که شامل بودجه حیاتی برای امنیت مرزها و شهرها و ایالت‌هایی مانند ما می‌شود، عمل کند.»

جولی بوسمن ارائه گزارش از شیکاگو

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *