بایدن بنای یادبودی برای امت تا در بحبوحه دعواها بر سر تاریخ سیاهان بسازد

پرزیدنت بایدن روز سه شنبه یک بنای یادبود ملی را برپا خواهد کرد امت تیل، نوجوان سیاه پوستی که در سال 1955 توسط برتری خواهان سفیدپوست ربوده و کشته شد و مادرش، مامی تیل موبلی، که با نمایش شجاعانه بدن وحشیانه فرزندش در معرض دید جهانیان، به تقویت جنبش حقوق مدنی کمک کرد.

بنای یادبود ملی Emmett Till و Mamie Till-Mobley در سه مکان حفاظت شده در ایلینویز، جایی که امت 82 سال پیش متولد شد، و در می سی سی پی، جایی که او در سن 14 سالگی پس از کشته شدن در آن کشته شد، در بر می گیرد. متهم شدن سوت زدن برای یک زن سفید پوست

تصمیم رئیس جمهور برای اختصاص یک بنای یادبود به دو شخصیتی که داستانشان بر میراث نژادپرستی در آمریکا تأکید می کند، در بحبوحه نبرد سیاسی تفرقه انگیز بر سر نحوه تدریس تاریخ سیاه پوستان در مدارس صورت می گیرد.

هفته گذشته، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، که برای نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری مبارزه می کند، پس از آنکه مقامات آموزش و پرورش در ایالت وی استانداردهای جدیدی را برای آموزش تاریخ سیاه پوستان معرفی کردند، مورد انتقاد قرار گرفت.

استانداردها می‌گویند که به دانش‌آموزان راهنمایی باید آموزش داده شود که «بردگان مهارت‌هایی را توسعه می‌دهند که در برخی موارد می‌توانند برای منافع شخصی خود به کار روند». این تصویر با سرزنش گسترده‌ای از جمله کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور مواجه شد.

خانم هریس هفته گذشته در جریان سخنرانی خود در ایندیاناپولیس گفت: “آنها به ما توهین می کنند تا به ما گاز بزنند و ما از آن حمایت نخواهیم کرد.”

آقای دیسانتیس، که مبارزه را به عنوان یک دستور کار “بیدار” در آموزش به یکی از امضاهای برنامه انتخاباتی خود تبدیل کرده است، از استانداردهایی دفاع کرد که برای مطابقت با قانونی که او امضا کرد به نام “قانون WOKE را متوقف کنید” او دموکرات ها را به “تلقین دانش آموزان” متهم کرد.

از زمان روی کار آمدن آقای بایدن، بیش از 40 ایالت قوانینی را معرفی یا تصویب کرده اند یا اقدامات دیگری را برای محدود کردن نحوه آموزش مسائل نژادی و نژادپرستی انجام داده اند. به گزارش هفته آموزش این رسانه قوانینی را که به اصطلاح “نظریه نژاد انتقادی” نامیده می شود، دنبال می کند، اصطلاحی که توسط آن پذیرفته شده است. فعالان محافظه کار به عنوان منبعی برای آموزه های مربوط به نژاد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه به استانداردهای جدید فلوریدا اشاره کرد و گفت که بنای یادبود تیل “در لحظه ای مهم” می رسد.

او گفت: «بیایید آنچه را که در این چند ماه گذشته دیده‌ایم فراموش نکنیم، زیرا شاهد بودیم که مقامات افراطی در فلوریدا و سراسر کشور درباره تاریخ آمریکا دروغ می‌گویند – آخرین نمونه به طرز شرم‌آوری که به طرز شرم‌آوری دروغی را تبلیغ می‌کند که مردم برده واقعاً از برده‌داری سود می‌برند». «این نادرست، توهین آمیز است. این آسیب زا است و مانع از روایت صادقانه تاریخ ملت ما می شود.»

دولت بایدن قبلاً به مرگ امت و فعالیت های خانم تیل موبلی استناد کرده است. در جریان نمایش فیلم در کاخ سفید فیلم “تا” در ماه فوریه، آقای بایدن به جمعیت گفت که این فیلم را انتخاب کرده است زیرا «تاریخ اهمیت دارد».

او در این نمایش گفت: «به خاطر سپردن تاریخ به معنای تابیدن نور به خوبی ها، بدی ها، حقیقت و اینکه ما به عنوان یک ملت هستیم، است. و تاریخ ما نشان می دهد که در حالی که تاریکی و انکار چیزهای زیادی را پنهان می کند، هیچ چیز را پاک نمی کند. آنها نمی توانند گذشته را پاک کنند و نباید.»

او همچنین گفت که امضای قانون Emmett Till Antilynching، که لینچ را به یک جنایت نفرت فدرال تبدیل کرد، در مارس 2022، “یکی از افتخارات بزرگ حرفه من بود.” آقای بایدن همچنین لایحه‌ای را امضا کرد که توسط مجلس نمایندگان تصویب شد که بر اساس آن مدال طلای کنگره، بالاترین افتخار غیرنظامی، به امت و خانم تیل‌موبلی پس از مرگ اعطا می‌شود.

مکان های بنای یادبود به منظور احترام به خانواده تیل است.

یکی از مکان‌ها Graball Landing در شهرستان تالاهاچی، میس است، جایی که گمان می‌رود جسد امت از رودخانه تالاهاچی بیرون کشیده شده است. بدن او به قدری تغییر شکل داده شده بود که تنها با انگشتری که مادرش قبل از رفتن برای ملاقات با اقوام در می سی سی پی به او داده بود قابل شناسایی بود.

یکی دیگر از کلیسای شیکاگو که مراسم تشییع جنازه امت در آن برگزار شد، کلیسای معبد خدا در مسیح رابرتز است. خانم تیل موبلی بر روی تابوت باز پافشاری کرد و گفت که “تمام ملت باید به این امر شهادت دهند.”

بیش از 100000 نفر طی روزها بازدید عمومی به کلیسا ریختند.

محل سوم دادگاه ناحیه دوم شهرستان تالاهاچی در سامنر، خانم است، جایی که هیئت منصفه کاملا سفیدپوست قاتلان امت را تبرئه کرد.

آنا بتس در نیویورک و زولان کنو یانگز در واشنگتن به ارائه گزارش پرداخت.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *