بایدن به بحث حقوق و دستمزد کیتلین کلارک پس از پیش نویس WNBA می پردازد

پرزیدنت بایدن این هفته وارد بحث در مورد جنسیت و ورزش شد و پس از اینکه کیتلین کلارک، دانشگاه بسکتبال برجسته دانشگاه آیووا، اولین بار در پیش نویس WNBA انتخاب شد، خواستار برابری حقوق زنان ورزشکار شد.

حقوق خانم کلارک به مراتب کمتر از حقوق همتایان مرد او خواهد بود. آقای بایدن که در روز سه شنبه در X نوشت، گفت که با وجود تمام دستاوردهای آنها در ورزش، زنان ورزشکار کمتر بها داده شده اند.

او گفت: «در حال حاضر می بینیم که حتی اگر شما بهترین باشید، زنان به سهم خود پرداخت نمی شوند. زمان آن فرا رسیده است که به دخترانمان فرصت‌هایی مشابه پسرانمان بدهیم و اطمینان حاصل کنیم که زنان به اندازه‌ای که لیاقتشان را دارند، حقوق دریافت می‌کنند.»

آقای بایدن در حال تکان دادن سر به یک بنر برای بسکتبال زنان بود، بنری که توسط ستارگانی مانند خانم کلارک ساخته شده بود. انتخاب شده توسط تب ایندیانا WNBA، و پیج بوکرز از دانشگاه کانکتیکات و آنجل ریس از LSU

اما دستمزد خانم کلارک در چهار سال آینده به 338056 دلار خواهد رسید، طبق WNBA قرارداد دسته جمعی. کل کسری از قرارداد ویکتور ویمبانیاما است که سن آنتونیو اسپرز با او قرارداد دارد با انتخاب بالا انتخاب کرد در درفت سال گذشته NBA به گفته او، قرارداد او 55 میلیون دلار بود Spotrac، وب سایتی که حقوق ها را در ورزش پیگیری می کند.

این نابرابری در یک لحظه مهم برای ورزش، به ویژه در دو و میدانی دانشگاه، مورد بررسی شدید قرار گرفته است. دانش‌آموزان این فرصت را به دست آورده‌اند که از موفقیت‌های ورزشی خود از طریق نام، تصویر و شباهت، یا معاملات NIL کسب درآمد کنند که می‌تواند ستاره‌های برتری مانند خانم کلارک میلیون‌ها دلار کسب کند. اما غرامت کلی زنان در ورزش بسیار بیشتر از میزان درآمد مردان ورزشکار است.

بازی قهرمانی ملی زنان که در آن آیووا خانم کلارک به کارولینای جنوبی باخت، رتبه های بالاتری کسب کرد برای اولین بار از مسابقات قهرمانی مردان بین UConn و Purdue.

اظهارات رئیس جمهور انبوهی از پاسخ های آنلاین را برانگیخت، برخی از آنها دیدگاه آقای بایدن در مورد نابرابری را منعکس می کردند و برخی دیگر دیدگاه بدبینانه تری داشتند. منتقدان از این مناسبت برای انتقاد از دموکرات ها به دلیل مشارکت ورزشکاران ترنسجندر در ورزش زنان استفاده کردند.

مارتینا ناوراتیلووا، اسطوره تنیس زنان، از آقای بایدن تمجید کرد.

“دقیقا” او در X پاسخ دادو او خواستار حمایت از سیاستی شد که دسترسی برابر برای زنان در آموزش را تضمین کند. «این بدان معناست که دست به کار نشوید عنوان نهمآقای رئیس جمهور متشکرم!»

سال گذشته، جیل بایدن، بانوی اول، غوغایی ایجاد کرد پس از اینکه LSU دانشگاه آیووا را شکست داد، تیم دیگری به رهبری خانم کلارک، زمانی که او پیشنهاد کرد که هر دو تیم باید به کاخ سفید دعوت شوند، که از سنت رئیس جمهور برای میزبانی فقط برندگان عنوان شکسته بود.

خانم ریس، ستاره LSU که در پیش نویس WNBA نیز یکی از برترین انتخاب ها بود، در آن زمان این ایده را مطرح کرد.

او در یک پادکست گفت: «اگر ببازیم، به کاخ سفید دعوت نمی‌شویم».

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *