بایدن به سفر بدون مالیات اسپیس ایکس در حریم هوایی آمریکا می پردازد

هر بار که موشکی با حمل ماهواره یا تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی به آسمان پرواز می‌کند، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی روی زمین باید اقدامات مهمی را برای اطمینان از ایمن ماندن هواپیماهای تجاری و مسافربری انجام دهند.

کنترل‌کننده‌هایی که توسط اداره هوانوردی فدرال استخدام شده‌اند، حریم هوایی را می‌بندند، اطلاعات بی‌درنگ راکت‌ها و بقایای آن‌ها را ارائه می‌کنند و سپس فضای هوایی را سریعا باز کنید پس از اتمام پرتاب

اما برخلاف خطوط هوایی که برای هر بار برخاستن هواپیماهایشان مالیات فدرال برای کار کنترلرهای ترافیک هوایی می پردازند، شرکت های فضایی تجاری ملزم به پرداخت هزینه پرتاب آنها نیستند. این شامل شرکت هایی مانند SpaceX ایلان ماسک می شود که بیش از 300 موشک پرتاب کرده است در طول 15 سال گذشته که اغلب ماهواره ها را برای سرویس اینترنت Starlink خود حمل می کرد.

دولت بایدن به دنبال تغییر آن است. آخرین پیشنهاد بودجه رئیس جمهور بایدن، ماه گذشته منتشر شد، پیشنهاد می کند که شرکت های فضایی انتفاعی شروع به پرداخت هزینه استفاده خود از منابع دولتی کنند.

شرکت‌های فضای تجاری از مالیات غیر مستقیم هوانوردی که خزانه صندوق امانت فرودگاه و راه هوایی را پر می‌کند، معاف هستند که هزینه کار FAA را می‌پردازد و دریافت خواهد کرد. حدود 18 میلیارد دلار درآمد مالیاتی برای سال مالی جاری مالیات ها عمدتاً توسط خطوط هوایی تجاری پرداخت می شود که از آنها دریافت می شود 7.5 درصد از قیمت هر بلیط و هزینه اضافی حدود 5 تا 20 دلار برای هر مسافر بسته به مقصد هر پرواز.

مال آقای بایدن پیشنهاد بودجه متعهد می شود که با کنگره برای بازنگری ساختار مالیات و تقسیم هزینه های عملیاتی سیستم کنترل ترافیک هوایی کشور همکاری کند. وعده او تا حدی بر اساس آن است گزارش بررسی ایمنی مستقل به سفارش FAA، که به دولت فدرال توصیه می کند که مالیات غیر مستقیم را برای دریافت از شرکت های فضایی تجاری به روز کند.

دیوید گریزل، نویسنده گزارش ایمنی و مدیر عامل سابق سازمان ترافیک هوایی، یک آژانس، گفت: «هرگاه اسپیس ایکس پروازی را به راه می اندازد، به منابع کنترل ترافیک هوایی عظیم نیاز دارد تا فضای هوایی را برای ساعت ها در اطراف پنجره پرتاب پاک کند. در FAA که کنترل کننده ها را استخدام می کند. “و باز هم، پرداخت صفر است.”

SpaceX به چندین درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

درخواست آقای بایدن برای بازنگری در ساختار چندین دهه مالیات غیر مستقیم بخشی از تلاش او برای ثروتمندتر کردن آمریکایی ها و شرکت های ثروتمند است.سهم خود را بپردازند” که در سخنرانی ماه گذشته وی در مورد وضعیت اتحادیهآقای بایدن همچنین خواستار افزایش مالیات ها شد کاربران جت خصوصی و شرکتی، از جمله افزایش مالیاتی که آنها بر روی سوخت جت می پردازند به 1.06 دلار در هر گالن از 21.8 سنت در هر گالن در طی پنج سال. این مالیات بر سوخت در حال حاضر حدودا را تشکیل می دهد 3 درصد از درآمد سالانه صندوق اعتماد، که به شدت به پرداخت هزینه خطوط هوایی تجاری و مسافران آن بستگی دارد.

ویلیام جی مک گی، اعزام کننده سابق هواپیماهای دارای مجوز FAA و یکی از اعضای ارشد پروژه آزادی های اقتصادی آمریکا، گفت: با این حال، شرکت های فضایی تجاری در آن صندوق مشارکت نمی کنند یا هیچ هزینه ای را که عموم مردم هنگام پرتاب موشک متحمل می شوند، سهیم نمی کنند. گروه حمایت از مصرف کننده

آقای مک گی گفت: «این یک مسئله انصاف اساسی است. این معادل داشتن یک سیستم عوارضی در بزرگراه و تکان دادن میان کاربران خاص و نه دیگران است.»

کنترل‌کنندگان سابق ترافیک هوایی می‌گویند پرتاب موشک برای FAA فرآیندی زمان‌بر است. آژانس باید یک طرح دقیق ایجاد کند که در آن حریم هوایی دقیق برای بستن و تغییر مسیر هواپیماها قبل از پرتاب مشخص شود. اگر مشکلی پیش آمد، کنترل‌کننده‌ها باید به سرعت پاسخ دهند.

مایکل مک کورمیک، یک کنترل کننده سابق ترافیک هوایی که بیش از سه دهه برای FAA کار می کرد و اکنون در دانشگاه هوانوردی Embry-Riddle تدریس می کند، گفت: «پرتاب فضایی را شبیه به طوفان در حال سقوط به خشکی در نظر بگیرید.

طوفان ها برنامه ها را مختل می کنند، فرودگاه ها را تعطیل می کنند و هواپیماها را مجبور به تغییر مسیر می کنند. آقای مک کورمیک گفت که پرتاب موشک به همان اندازه نیازمند برنامه ریزی پیچیده از سوی کنترل کننده ها است.

مایکل پی. هوئرتا، ​​که مدیر FAA در دوران اوباما و ترامپ بود، گفت: «در فلوریدا – که همچنین یکی از متراکم‌ترین کریدورهای ترافیکی حمل و نقل هوایی تجاری است – می‌توانید تأثیرات بسیار واقعی را روی سیستم ببینید. رئیس هیئت بررسی ایمنی که این گزارش را نوشت. موشک‌های تجاری اکنون بیشتر از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا و کیپ کاناورال، فلوریدا، نزدیک اورلاندو پرواز می‌کنند.

تعداد پرتاب های فضایی دارد در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، به رهبری اسپیس ایکس که قرار می دهد هر ماه ده ها ماهواره وارد مدار زمین می شوند. در سال‌های اخیر، بخش‌هایی از مأموریت‌های ناسا نیز با شرکت‌های فضایی تجاری که حمل می‌کنند، بسته شده است تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی.

در سال 2023، FAA بر 117 پرواز نظارت داشت، که یک جهش قابل توجه از یک دهه قبل که تنها 15 پرواز وجود داشت، بود. در سال جاری تاکنون بیش از 30 موشک به فضا پرتاب شده است که سال 2024 را با سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته افزایش داده است. شمارش پرتاب شامل موشک‌های آمریکایی است که از نیوزلند که آژانس فضایی آن بوده است به پرواز درآمده است تنظیم پرتاب در خاک خود با FAA.

افزایش پرتاب‌ها همچنین FAA را وادار می‌کند تا منابع بیشتری را به نظارت و مجوز فعالیت‌های فضایی اختصاص دهد که جدا از کار کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی است. دولت 57 میلیون دلار برای مجوز و مجوز برای صنعت فضای تجاری برای سال مالی 2025 درخواست کرده است که تقریباً افزایش یافته است. 37 میلیون دلار در سال 2023 خرج شده است. FAA در سال گذشته 33 کارمند جدید را به دفتر صدور مجوز و نظارت خود برای صنعت اضافه کرد.

شرکت های فضایی تجاری پیشنهاد دولت بایدن مبنی بر پرداخت مالیات هوانوردی را رد می کنند. اعضای این صنعت استدلال می‌کنند که هنوز در مرحله نوپایی است، زمانی که اکثر شرکت‌ها در تلاش برای شکستن قیمت هستند. آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که موشک‌ها تنها به ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارند تا در حریم هوایی پرواز کنند و حجم پرتاب موشک در مقایسه با حدود ناچیز است. 16 میلیون پرواز که FAA سالانه انجام می دهد.

کارینا دریس، رئیس فدراسیون پروازهای فضایی تجاری، گروه صنعتی که بیش از 80 شرکت و دانشگاه را نمایندگی می کند، گفت: مالیات بر این صنعت “در حال حاضر مناسب نیست”. “صنعت فضایی تجاری، در همکاری نزدیک با تنظیم کننده FAA خود، به بهبود هماهنگی فعالیت های پرتاب و جلوگیری از اثرات غیرضروری به” حریم هوایی ایالات متحده ادامه می دهد.

اما آقای Huerta و آقای Grizzle گفتند که کنگره باید به دنبال راه هایی برای مالیات بر صنعت با پیش بینی رونق در راه اندازی که در حال حاضر آغاز شده است، شروع کند.

پرتاب‌های موشکی بیشتر به سیستم کنترل ترافیک هوایی فشار وارد می‌کند که در حال حاضر به دلیل بودجه ناکافی، کمبود کارکنان و آسیب دیده است. پرسنل پرکارنویسندگان گزارش ایمنی مستقل گفتند. ده ها حوادث نزدیک به برخورد گزارش سال گذشته – که در آن هواپیماهای تجاری به طور خطرناکی به یکدیگر نزدیک شدند – نشان دادند که حاشیه های ایمنی FAA در حال حاضر نازک شده است.

آقای گریزل گفت که ترکیبی از کمبود نیروی انسانی و بودجه ناکافی برای تجهیزات جدید “طوفانی عالی برای رخدادهای جدی تر ارائه می دهد.” وضعیت “تنها بدتر خواهد شد، زیرا ازدیاد افراد تازه واردی که اصلا مالیات نمی پردازند” ادامه دارد.

FAA در بیانیه ای اعلام کرد که این آژانس “متعهد به مدیریت ایمن عملیات فضایی به سرعت در حال افزایش و در عین حال به حداقل رساندن اختلال در پروازهای عمومی است.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *