با کندی تأییدیه‌های قضایی بایدن، سنا روی قضات ایالت‌قرمز تثبیت می‌شود

پرزیدنت بایدن و دموکرات‌های سنا از سرعت سریع جمهوری‌خواهان در شکل‌دهی دادگاه‌های فدرال در دوره ترامپ عقب مانده‌اند، اما پیشرفت‌های جدیدی در پیشبرد نامزدهای قضایی در ایالت‌هایی که جمهوری‌خواهان نمایندگی می‌کنند، داشته‌اند.

آقای بایدن و اکثریت دموکرات‌ها با مذاکره با جمهوری‌خواهان بر سر انتخاب‌های قضایی، توانسته‌اند تا حدودی بر ساختار دادگاه‌های محاکمه در ایالت‌های قرمز تأثیر بگذارند و برای اولین بار در برخی مناطق، افراد رنگین‌پوست را روی نیمکت‌ها نصب کنند.

سناتور ریچارد جی. دوربین، دموکرات ایلینویز که ریاست کمیته قضایی را بر عهده دارد، گفت: «این کار موثر بوده است، زیرا فکر می‌کنم کاخ سفید را متقاعد کرده‌ام که بهتر است امروز یک جمهوری‌خواه میانه‌رو داشته باشیم تا یک جمهوری‌خواه MAGA».

با این حال، سنا باید امسال حداقل 63 قاضی دیگر را تأیید کند تا با رکورد سال های ترامپ برابری کند یا بهتر باشد، زمانی که سناتور میچ مک کانل، جمهوری خواه کنتاکی که در آن زمان رهبر اکثریت بود، 234 حقوقدان متمایل به محافظه کار را تحت فشار قرار داد. سه به دیوان عالی کشور

پس از شروع سریع که در ابتدا از سرعت تعیین شده در دوران ریاست جمهوری دونالد جی.ترامپ فراتر رفت، میزان تایید بایدن در سال گذشته کاهش یافت و مجموع فعلی دولت را به 171 رساند. این به احتمال زیاد آستانه دولت ترامپ را برای آقای بایدن و دموکرات ها در سال انتخاباتی که سنا از کاپیتول خارج می شود دور از دسترس قرار می دهد. برای کشش های طولانی آقای دوربین گفته است که هدفش تایید حداقل 200 است.

یکی از پیشرفت‌هایی که به نفع دموکرات‌ها عمل می‌کند این است که سنا پس از مقاومت قبلی جمهوری‌خواهان، شروع به اضافه کردن به نیمکت در ایالت‌های قرمز رنگ کرده است. در هفته گذشته، سنا دو قاضی دادگاه منطقه ای برای ایندیانا و یک قاضی در کارولینای جنوبی را تایید کرد، در حالی که کمیته قضایی جلسات تایید را برای نامزدهای کرسی در نبراسکا، یوتا و وایومینگ و دو کرسی در تگزاس برگزار کرد.

همه نامزدها از حمایت سناتورهای جمهوری خواه ایالتی برخوردار بودند. چهار نامزد فلوریدا منتظر رأی سنا هستند. سنا همچنین قضات مورد حمایت جمهوریخواهان از اوکلاهاما و لوئیزیانا را در اواخر سال گذشته و یکی از تگزاس در اوایل این ماه تایید کرد.

تاییدیه‌ها و نامزدهای معلق نشان‌دهنده گرم شدن بن‌بست در مورد گشایش‌های قضایی در ایالت‌های قرمز است که تلاش‌های دموکرات‌ها برای پرکردن کرسی‌های این ایالت‌ها را با مشکل مواجه کرده بود و آن‌ها را مجبور می‌کرد که فقط بر روی جایگاه‌های قضایی در ایالت‌هایی که توسط دو عضو حزبشان نمایندگی می‌شد، تمرکز کنند.

جمهوری خواهان می گویند که انبوه نامزدها از ایالت هایشان نشان می دهد که آنها مایلند به انتخاب های قضایی یک رئیس جمهور دموکرات برکت دهند تا زمانی که آنها را خیلی افراطی ندانند.

سناتور جان کورنین، جمهوری خواه تگزاس و یکی از اعضای ارشد کمیته قضایی که از نامزدهای ایالت خود حمایت کرد، گفت: “من فکر می کنم آنچه ما نشان دادیم این است که مایلیم با حسن نیت کار کنیم.” زمانی که افراد واجد شرایطی وجود دارند که سیاستمدارانی نیستند که ردای مشکی به تن دارند، ما از همکاری با دولت خوشحالیم.

تنش بر سر قضات ایالت قرمز از یک عادت عجیب سنا ناشی می شود. تحت یک تمرین دیرینهسناتورها می توانند با امتناع از بازگرداندن آنچه به عنوان یک برگه آبی برای تایید آنها شناخته می شود، از حق وتو بر نامزدهای دادگاه منطقه ای در ایالت های خود استفاده کنند.

بسیاری از جمهوری خواهان سنا که تمایلی به دیدن تعداد زیادی نامزد انتخاب شده توسط یک رئیس جمهور دموکرات ندارند، در ارائه موافقت خود به کندی عمل کرده اند یا به طور کلی رد کرده اند. این قانون باعث شده است که فعالان از دموکرات ها بخواهند که از احترام به سنت لغزش آبی که توسط جمهوریخواهان برای نامزدهای دادگاه استیناف در طول سال های ترامپ کنار گذاشته شد و به آنها اجازه داد مخالفت های دموکرات ها را نادیده بگیرند، دست بکشند. دموکرات‌ها اکنون از شناسایی لغزش آبی برای نامزدهای دادگاه تجدیدنظر نیز دست برداشته‌اند.

اما آقای دوربین تمایلی به لغو لغزش آبی برای دادگاه های منطقه ای ندارد، زیرا می ترسد اگر جمهوری خواهان دوباره قدرت را به دست آورند، نتیجه معکوس برای دموکرات ها خواهد داشت. او کاخ سفید را تشویق کرده است تا با جمهوری خواهان برای یافتن نامزدهای معتبری که هر دو طرف بتوانند آنها را ببلعند، همکاری کند. او در مصاحبه‌ای گفت که موفقیت این تلاش‌ها باید خواسته‌ها را برای کنار گذاشتن لغزش آبی کاهش دهد.

فعالان مترقی می گویند که در حالی که به آقای دوربین برای نفوذ در ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان اعتبار می دهند، او همچنان باید به این رویه پایان دهد تا به کاخ سفید و سنا اجازه دهد تا با سرعت بیشتری برای پرکردن جای خالی خود حرکت کنند، زیرا تلاش می کنند با تعداد قضات جمهوری خواهان منصوب شوند. چهار سالی که آقای ترامپ در کاخ سفید بود. آنها پیش‌بینی می‌کنند که جمهوری‌خواهان در صورت به دست آوردن اکثریت سنا و کاخ سفید، دموکرات‌ها را تحت فشار قرار خواهند داد.

راس فینگولد، سناتور سابق دموکرات ایالت ویسکانسین که اکنون ریاست انجمن قانون اساسی آمریکا را بر عهده دارد، درباره لغزش‌های آبی گفت: «آنها باید حذف شوند». “این کار، کار درست است.”

منتقدان لغزش آبی خاطرنشان می کنند که تاییدیه ها و نامزدهای ایالت قرمز که اکنون به کمتر از 30 نفر رسیده است، فشار کلی تاییدیه را کند کرده است زیرا به مذاکرات پر زحمت با جمهوری خواهان نیاز داشته است. آنها به مقاومت عمیق برای پر کردن هر جای خالی در برخی ایالت ها مانند آلاباما و میسوری اشاره می کنند و خاطرنشان می کنند که یک سناتور جمهوری خواه در غیر این صورت یک نامزد مورد اجماع را در می سی سی پی مسدود کرد با خودداری از یک لغزش آبی.

کسانی که خواستار پایان دادن به لغزش آبی هستند همچنین می گویند تجارت اسب با جمهوری خواهان منجر به ایجاد قضات محافظه کارتر از آنچه در صورت کنار گذاشته شدن این قانون نامزد می شد، می شود.

در عین حال، مذاکرات با جمهوری خواهان به دولت بایدن این امکان را داده است که بر ساختار قومی دادگاه ها در ایالت های متمایل به جمهوری خواه تأثیر بگذارد.

برای مثال، سارا ای. هیل، یک قاضی اوکلاهاما که در ماه دسامبر با حمایت جمهوری‌خواهان تایید شد، اولین بومیان آمریکایی بود که بر روی نیمکت فدرال در ایالت خود نشست. یکی از داورانی که به تازگی تایید شده است، کریستال بریسکو، اولین زن سیاه پوستی خواهد بود که روی نیمکت در ناحیه شمالی ایندیانا خدمت می کند. او و ژاکلین دی آستین از کارولینای جنوبی سی و چهارمین و سی و پنجمین زن سیاهپوست بودند که توسط آقای بایدن به نیمکت انتخاب شدند.

آقای دوربین اعتراف کرد که از پر نکردن سریع‌تر جایگاه‌های بیشتری در دادگاه ناراحت است. اما او گفت که با توجه به حاشیه های کم در مجلس سنا، مطبوعات سایر مشاغل و فضای فراگیر حزبی، از آنچه به دست آمده راضی است.

او گفت: من به واقعیت نگاه می کنم. «یک سنا به طور مساوی برای دو سال ریاست جمهوری بایدن، یک امتیاز برای دو سال دیگر. من فکر می‌کنم کاری که ما انجام داده‌ایم از نظر سیاسی معجزه‌آمیز است.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *