بحث درباره اتهامات سرقت ادبی علیه کلودین گی بر فشارها در هاروارد می افزاید

پس از هفته ها هیاهو در هاروارد بر سر پاسخ دانشگاه به جنگ اسرائیل و حماس و رهبری رئیس جمهور آن، کلودین گی، در این هفته هیچ علاقه ای به انجمن هیئت علمی با دکتر گی وجود نداشت.

به گفته دو نفری که در جلسه حضور داشتند، در تالار شهری که روز سه‌شنبه بر فراز زوم برگزار شد، با حضور چند صد نفر از اعضای دانشکده هنر و علوم، دکتر گی بر چگونگی پر کردن شکاف‌های عمیقی که در نتیجه جنگ در محوطه دانشگاه پدید آمده بود تمرکز کرد. و به دلیل حساسیت شرایط درخواست محرمانگی کرد.

اعضای هیئت علمی که در جلسه صحبت کردند تا حد زیادی مثبت بودند و هیچ سوالی در مورد سوابق تحصیلی دکتر گی پس از آن وجود نداشت. اتهامات عمومی دزدی ادبی یکی از اساتید گفت که این موضوع حتی مطرح نشد.

اما تا پنجشنبه، پس از اینکه دانشگاه اواخر چهارشنبه اعلام کرد که شناسایی کرده است، سؤالات جدید در مورد بورس تحصیلی دکتر گی به خط مقدم تبدیل شد. دو مورد دیگر از آنچه که آن را “زبان تکراری بدون انتساب مناسب” از پایان نامه دکترای او در سال 1997 نامید.

این نمونه‌ها بخشی از موجی از اتهامات سرقت ادبی بود که در دو هفته گذشته علیه دکتر گی مطرح شده بود که توسط فعالان محافظه‌کار و خبرگزاری‌ها هدایت می‌شد، درست زمانی که او به دلیل عدم اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تر در برابر یهودستیزی مورد انتقاد قرار گرفت. در جریان یک جلسه استماع پرتنش کنگره این ماه توسط جمهوری خواهان مجلس برگزار شد.

آخرین دور از اتهامات به منتقدان دکتر گی قوت بخشیده و حامیان او را تحت فشار قرار داده است، در حالی که برخی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در زمانی که محوطه دانشگاه برای تعطیلات زمستانی خالی می شود، گیج کرده است.

دانیل وگا، دانشجوی ارشد دانشگاه هاروارد، روز پنجشنبه گفت: «به عنوان یک دانشجوی هاروارد، کل رسوایی از ابتدا تا انتها بسیار شرم آور بوده است. “فقط فکر می کنم این برای ما کمی ظاهری خشن است.”

آقای وگا، یک رشته کلاسیک و فلسفه در بحبوحه نوشتن پایان نامه خود، گفت که او و همکلاسی هایش از نزدیک اتهامات سرقت ادبی علیه دکتر گی و همچنین رسیدگی به یهودستیزی را دنبال می کردند. با این حال، او گفت، هنوز از او دور نمانده است که این اتهامات توسط تحریک کنندگان جناح راست مطرح می شود.

آخرین تحولات همچنین سؤالاتی را در مورد شرکت هاروارد، هیئت حاکمه جزیره ای که دکتر گی – استاد دولت و مطالعات آفریقایی و آفریقایی آمریکایی، رئیس سابق و اولین رئیس سیاهپوست دانشگاه – را پس از یک جستجوی نسبتا سریع در سال گذشته استخدام کرد، ایجاد کرد. . هیئت همین چند روز پیش بود دکتر گی را از «سوء رفتار تحقیقاتی» پاک کرد.

هیئت مدیره هاروارد برای اولین بار در 12 دسامبر به اتهامات علیه دکتر گی پرداخت. در آن زمان، هیئت گفت که تحقیقات توسط محققان مستقل، که در پاسخ به اتهامات ناشناس دریافت شده در اواخر اکتبر آغاز شده بود، “چند مورد از استناد ناکافی” را در آثار منتشر شده او هیئت گفت که این موارد به سطح “سوء رفتار تحقیقاتی” نرسیدند. هیئت گفت که دکتر گی در دو مقاله چهار اصلاحیه را درخواست می کند.

سپس در روز چهارشنبه، دانشگاه گفت که پانل همچنین پایان نامه او در سال 1997 را که بخشی از بررسی اولیه نبوده است، بررسی کرده و دو مورد دیگر از “زبان تکراری بدون ذکر منبع مناسب” پیدا کرده است. دانشگاه گفت، این موارد همچنین به منزله “سوء رفتار تحقیقاتی” نبودند، اما در به روز رسانی پایان نامه دکتر گی تصحیح خواهند شد.

سخنگوی دانشگاه روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا شرکت هاروارد همچنان در کنار دکتر گی ایستاده است، به بیانیه 12 دسامبر حمایت متفق القول. دکتر گی حاضر به مصاحبه نشد.

اتهامات سرقت ادبی علیه دکتر گیکه شامل پایان نامه او و حدود نیمی از 11 مقاله ژورنالی فهرست شده در رزومه او می شود، از قطعات کوتاهی از تعاریف فنی گرفته تا خلاصه های بازنویسی شده کمی از کار سایر محققان بدون علامت نقل قول یا استناد مستقیم را شامل می شود. در یک مثال که مورد تمسخر قرار گرفت، به نظر می رسد که دکتر گی قرض می گیرد عبارات دقیقی از بخش قدردانی از کتاب نویسنده دیگری برای تشکر از مربی و خانواده خود در بخش تقدیرنامه پایان نامه خود.

او به تخلفات فاحش تر، مانند جعل داده ها، یا سرقت تحقیقات یا ایده های اصلی محقق دیگر متهم نشده است.

با این حال، دریبل مداوم اتهامات به طور خصوصی برخی از اعضای هیئت علمی را که الگوی شلختگی را برای یک رهبر هاروارد مناسب نمی دانند، نگران کرده است. و برخی با قدرت بیشتری شروع به صحبت کرده اند و این سوال را مطرح کرده اند که آیا دکتر گی می تواند به طور موثر وظایف ریاست جمهوری را انجام دهد، از جمله جمع آوری پول از گسترده ترین گروه های ممکن کمک کنندگان.

آوی لوب، استاد علوم که از شهادت های قبلی دکتر گی در کنگره انتقاد داشت، روز پنجشنبه گفت: «شما باید عملی باشید، نه ایدئولوژیک». “اگر او نتواند به اهدافی که باید به عنوان رئیس دانشگاه دنبال کند، دست یابد، واضح است که چه کاری باید انجام شود.”

برخی از اهداکنندگان اصلی همچنان به تحریک می‌پردازند. یک سخنگو گفت: لن بلاواتنیک، نجیب میلیاردر اوکراینی الاصل، که نامش زینت مؤسسه ای در دانشکده پزشکی هاروارد است، در هفته های اخیر تصمیم گرفت به دلیل نارضایتی خود از واکنش مدرسه به حوادث یهودی ستیزانه در محوطه دانشگاه، اعطای بیشتر را متوقف کند. این سخنگوی خانواده در بیانیه ای گفت: خانواده آقای بلاواتنیک که بیش از 200 میلیون دلار کمک کرده است، «تا زمانی که یهودی ستیزی در هاروارد با اقدامی واقعی برطرف نشود» کمک مالی را از سر نخواهند گرفت.

تصمیم آقای بلااتنیک پیشتر گزارش شده بود توسط بلومبرگ

یوجین شاخنوویچ، استاد شیمی و زیست شناسی شیمیایی، در یادداشتی برای همکارانش که با نیویورک تایمز به اشتراک گذاشت، نوشت که ماندن دکتر گی به عنوان رئیس جمهور “برای هاروارد ناپایدار است.”

او نوشت: “کلودین گی یک مسئولیت بزرگ برای هاروارد و به طور ضمنی برای آموزش عالی در ایالات متحده است.” “ریاست جمهوری او یک هدیه کریسمس بزرگ است” در سمت راست.

با این حال، بحث در دانشگاه در مورد اینکه آیا اتهامات علیه دکتر گی به اندازه کافی جدی است که اقدامات بیشتری را ایجاب کند، وجود داشت.

راندال کندی، محقق حقوقی دانشگاه هاروارد، روز پنجشنبه گفت که حمایت او از دکتر گی “بی تحرک” است.

او گفت که اتهامات علیه او توسط “تکذیب کنندگان حرفه ای” فاش شده است. او از دانشگاه خواست تا “ایده سرقت ادبی را روشن کند و بین سطوح مختلف گناه تمایز قائل شود.”

او همچنین پیشنهاد کرد که رهبری هاروارد ممکن است از همکاری بیشتر با تحقیقات کنگره در مورد دانشگاه خودداری کند و بین «تحقیقات خیرخواهانه» و «تلاش های بد نیت برای آزار، شرمساری و ارعاب» تمایز قائل شود.

برای مطابقت با استاندارد هاروارد در مورد “سوء رفتار تحقیقاتی”، که می تواند منجر به تحریم های شدید شود، تخلفات باید “عمدا، آگاهانه یا بی ملاحظه” طبق مقررات دانشکده هنر و علوم انجام شود.

دانیل سوینتون، دستیار سابق رئیس دانشگاه واندربیلت که اکنون مشاور کالج و شاهد خبره است، تاکید کرد که این قصد اهمیت دارد. او گفت: «من چیزی نخوانده‌ام که بگوید او ایده کسی را دزدیده و آن را کاملاً متعلق به خودش کرده است.

این ادعا که دکتر گی عباراتی را در تأییدیه های پایان نامه خود از تأییدیه های یک نویسنده دیگر کپی کرده است، او را «معموم» به حساب آورد. اما او گفت که قدردانی ها “کارت شاخص دانشگاه” هستند و زبان سهام استاندارد است.

آقای سوینتون گفت در حالی که ممکن است رئیس یک دانشگاه از استانداردهای بالاتری نسبت به یک دانشجو برخوردار باشد، “در مورد اینکه آیا باید از آنها انتظار کمال داشته باشیم، پاسخ منفی است.”

پردیس هاروارد که هفته‌ها صحنه اعتراضات شدید بود، روز پنجشنبه سرد و ساکت بود، زیرا امتحانات نهایی پایان یافت و تعطیلات زمستانی آغاز شد. تنها تعداد انگشت شماری از گردشگران در زمین های آرام سرگردان بودند.

رمی فورر، پژوهشگر فوق دکترا در دانشکده پزشکی هاروارد، گفت که او فکر می‌کند که دکتر گی «با درخواست تغییراتی در تحقیقات منتشر شده‌اش، تا حدی مسئولیت‌پذیر است». اما، او گفت، “مهم است که استانداردهای آکادمیک به طور یکسان در بین اعضای هیات علمی، رئیس و دانشجویان اعمال شود.”

اسپنسر گلسمن، دانشجوی ارشد هاروارد، گفت که نمی تواند بگوید که آیا دکتر گی از یک خط عبور کرده است یا خیر. اما او نیاز به بررسی دقیق اتهامات سرقت ادبی را درک کرد.

او گفت: «این استاندارد جدیت را برای دانشگاه تعیین می کند. رئیس جمهور باید به نوعی غیرقابل استیضاح باشد.

راب کوپلند، کیتی بنت، آنا بتس، متیو ادی و سیسی یونگشی یو در گزارشگری مشارکت داشتند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *