بحران خاورمیانه؛ توصیه روزنامه آمریکايی به یک رهبر پیرِ فرسوده

بحران خاورمیانه؛ توصیه روزنامه آمریکايی به یک رهبر پیرِ فرسوده

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه می گوید که یک موشک کروز را که از منطقه تحت کنترل حوثی های یمن به یک ناوشکن آمریکایی در بندر حدیده شلیک شده بود، ساقط کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی، یک جت جنگنده آمریکایی این موشک را رهگیری و منهدم کرده است.

بنابراین گزارش، حوثی های یمن ناوشکن یو اس اس لابون را با یک موشک ضد کشتی در دریای سرخ هدف قرار دادند که به نظر می‌رسد پاسخی به حملات اخیر واشنگتن و لندن به آنها باشد. این اولین حمله حوثی‌ها پس از حملات ایالات متحده و بریتانیا است که با هدف کاهش توانایی نظامی حوثی‌ها صورت گرفته بود.

شبکه خبری الجزیره در واشنگتن هدف قرار دادن ناو آمریکایی را تحولی قابل توجه توصیف کرد و آن را به معنای گسترش درگیری در دریای سرخ و باب المندوب دانست.

در همین رابطه روزنامه نیویورک نوشت: یکصد روز پس از درگیری در غزه، ارزیابی اکثر بازیگران کلیدی این است که رژیم ایران نیروهای نیابتی خود را برای ایجاد دردسر برای ارتش آمریکا و فشار بر اسراییل و غرب در عراق، سوریه، لبنان و خطوط کشتیرانی دریای سرخ بکار گرفته است. در حالی که برای جلوگیری از یک درگیری بزرگتر تلاش می‌کند.

این روزنامه نوشت: رهبران حکومت ایران هر چقدر هم خوشحال باشند که دیگ قابلمه را در خاورمیانه به هم بزنند، ولی جنگ همه‌جانبه به نفع حکومتی نیست که رهبر آن در سلامتی ضعیفی است و خیابان‌هایش در سال‌های اخیر پر از معترضان شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *