بحران منطقه؛ استقرار گام به گام نیروهای نظامی غرب در اطراف ایران

بحران منطقه؛ استقرار گام به گام نیروهای نظامی غرب در اطراف ایران

استرالیا نیروی نظامی خود در بحرین را از طریق ارسال نیروی بیشتر به مقر دریایی مشترک، ائتلاف امنیتی در دریای سرخ و منطقه به فرماندهی امریکا، ۳ برابر می‌کند.

‌وزیر صنایع دفاعی استرالیا گفت که شمار نیروهای نظامی استرالیا در خاورمیانه ۳ برابر می‌شود و استقرار نیروها اواخر ماه جاری انجام خواهد شد.

نیروی دریایی مشترک شامل ۳۹ کشور است که در دریای سرخ و منطقه فعالیت می‌کند و مقر آن بحرین است.

نخست وزیر استرالیا پیش تر در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: رژیم ایران نقش بسیار مخرب در منطقه ایفا می‌کند و باید دست از این اقدامات بردارد.

در واکنش به این اظهارات، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی امروز گفت: دولت استرالیا مجددا بعد از تجربه تلخ همراهی با ائتلاف آمریکایی در عراق و افغانستان، در مسیر اشتباهی گام برداشته و با اقدامات ثبات زدای ایالات متحده آمریکا در منطقه همراهی می کند. از دولتمردان استرالیایی می خواهیم که بُعد مسافت جغرافیایی مانع دوراندیشی آنها در درک حقایق منطقه نشود…

این در حالیست که یکصد روز پس از جنگ‌افروزی خامنه ای و پاسدارانش در منطقه، بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست بازدارندگی و مصونیت دادن به نظام جنگ‌افروز جمهوری اسلامی، دامنهٔ جنگ و خون‌ریزی در منطقه را افزایش می‌دهد.

اذعان به شکست سیاست بازدارندگی دولت بایدن و نشان دادن سر مار جنگ‌افروزی در تهران، اگر چه با یکصد روز تأخیر انجام می‌شود اما در همین حد هم بیانگر نقطه عطفی در جنگ و سمت گرفتن تحولات به‌جانب سر مار است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *