برای سقوط رژیم ملاها آماده شوید

تحلیلگر سرشناس فرانسوی به غرب: برای سقوط رژیم ملاها آماده شوید

نیکلا باورز، نویسنده و تحلیلگر فرانسوی با انتشار مطلبی در آخرین شمارۀ هفته‌نامۀ “لوپوئن” به وضعیت و مختصات رژیم ملاها در شرایط و تعادل کنونی اشاره می‌کند و چشم‌انداز آن را غیرقابل دوام و فروپاشی آن را اجتناب‌ناپذیر دانست.

به گزارش رادیو فرانسه، وی وضعیت کنونی جمهوری اسلامی را با فروپاشی اتحاد شوروی در سال های ۱۹۸۰ مقایسه کرد و نوشت: رژیم ایران نه قابل دوام است نه قابل اصلاح. فروپاشی این رژیم اجتناب‌ناپذیر است زیرا که از درون پوسیده است.

وی در بخش دیگری از این مطلب به بی‌آ‌یندگی رژیم ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد رژیم ایران با بحران جانشینی رهبر سالخورده و بیمار جمهوری اسلامی، گسست اکثریت بزرگ مردم ایران از رژیم مذهبی و هم‌چنین بحران مزمن اقتصادی روبه‌رو است که هفتاد درصد جمعیت کشور را به زیر خط فقر فروانداخته است.

نیکلا باورز تصریح کرده است که رژیم ایران فاقد هر گونه حقانیتی است و تنها با اتکاء به ترور و دستگاه سرکوب سپاه پاسداران سر پا مانده است چراکه مردم در مقابل سیاست ترور رژیم اسلامی مقاومت می‌کنند.

وی در ادامه افزود جمهوری اسلامی می‌خواهد با اتکاء به برنامۀ اتمی و موشکی‌اش و حمایت نظامی و مالی از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه بقای خود را در داخل تضمین کند.

او نوشت: بخش اعظم بودجۀ کشور به نیروهای امنیتی، صنایع نظامی و نهادهای مذهبی اختصاص یافته است. وضعیت نظام حاضر در ایران قابل دوام نیست.

باورز سپس به کشورهای غربی و به ویژه اروپایی هشدار داده که از هم اینک باید در قبال پی‌آمدهای ویرانگر خشونت‌هایی که فروپاشی رژیم اسلامی ایران و شبه نظامیان آن باعث خواهند شد تدبیر کنند و برای مهار آنها خود را از هم اکنون به وسایل حقیقتاً بازدارنده‌ای مسلح سازند.

مماشات شکست‌خورده زمان حمله به رژیم ایران است

وال استریت ژورنال در مقاله‌ ای به قلم مایک پنس و مایک پمپئو با محکوم کردن سیاست مماشات با جمهوری اسلامی نوشت: زمان حمله به رژیم ایران است. آخوندها فقط زبان قدرت را می‌فمهند.

نویسندگان مقاله که معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا هستند در ادامه با بررسی تحولات در منطقه اضافه می‌کنند: مماشات شکست‌خورده است. ایالات متحده باید بازدارندگی را در خاورمیانه و جاهای دیگر بازگرداند. حملاتی که از قبل اطلاع داده می‌شوند و آنهم به انبارهای خالی نتیجه‌ ندارد. مماشات هرگز در تاریخ حتی یک بار هم جواب نداده است و اکنون نیز کارساز نخواهد بود.

آنها نوشتند: برای حفظ امنیت سربازان و ملت ما، دولت بایدن باید موضع محکم تری در قبال رژیم ایران اتخاذ کند. آخوندها فقط زبان قدرت را می فهمند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *