برای محمدمهدی وثوقیان، فعال دانشجویی باز‌ه، کیفرخو صادر

دادستان‌های دستگاه قضایی فرانسه روند تحقیقات را در مورد توهین‌های یهودی‌ستیزانه ‌تازگی در متروی پاریس رخ داد، آغاز ند.

در ویدئویی طی روزهای اخیر در شب‌های اجتماعی منتشر ، دیده می‌شود افرادی در متروی پاریس شعارهایی را علیه یهودیان سرمی‌دهند.

در ویدئو شماری از جوان‌ها در حالی پشت‌شان دوربین ، یهودی‌ها دشنام خانوادگی رکیک می‌دهند. آن‌ها ضمن سردادن شعار نفع فلسطین، خود را جزو نازی‌ها برمی‌شمارند و می‌گویند آن مفتخرند.

شماری از مقامات دولتی و قضایی فرانسه گفتند با شنیدن توهین‌های موجود در ویدئو و همچنین از «نفرت‌پراکنی توسط جوانان» شگفت‌زده ند.

نازی‌ها در دوران قدرت گرفتن آدولف هیتلر در آلمان، میلیون‌ها یهودی را در اروپا کشتند. کشتار گسترده، هولوک نام گرفت.

یکی از روش‌هایی نازی‌ها در دهه ۱۹۳۰ میلادی و جنگ جهانی دوم برای شناساندن یهودیان در چند کشور اروپایی کار گرفتند، علامت‌گذاری بر خانه آن‌ها .

روند، شناسایی و تبعید میلیون‌ها تن از یهودیان را اردوگاه‌های مخوف و کشته‌ن بسیاری‌شان را در پی .

در هفته پیشین، نشان ستاره‌ آبی داوود نماد مذهبی یهودیان ، توسط افرادی هویتشان هنوز نامشخص ، روی دیوار شماری از ساختمان‌ها در پاریس و شهرهایی دیگر در فرانسه ترسیم .

‌گفته دادستان‌ها، «مشخص نیست ستاره‌ها در پشتیبانی یا بر ‌ضد یهودی‌ها ترسیم ه ». اما شهردار منطقه چهاردهم پاریس تایید اقدام یک عمل نژادپرستانه و یهودی‌ستیزانه و یادآور روش نازی‌ها در دهه‌های پیشین .

ستاره‌های ترسیم ه بر ساختمان‌ها، بسیاری از شهروندان یهودی‌تبار فرانسه را هراسان .

فرانسه در بین کشورهای اروپایی، از بیشترین جمعیت شهروندان یهودی‌تبار برخوردار . همچنین شمار جمعیت مسلمان در فرانسه، از تعداد مسلمانان در همه کشورهای واقع در غرب اروپا فراتر .

در پی حمله نیروهای حماس اسرائیل و واکنش کشور از طریق بمباران مداوم غزه، موارد یهودی‌ستیزی در شماری از کشورهای دنیا از جمله در قاره اروپا ت گرفته و همچنان رو افزایش .

وزیر کشور فرانسه در سه‌شن پیشین خبر داد از پانزدهم مهرماه، دستکم ۸۵۷ اقدام یهودی‌ستیزانه در فرانسه گزارش ه و ثبت ه .

تعداد، تقریبا دو برابر شمار رویدادهایی چنینی در کل سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت ه .

در هفته‌های اخیر در فرانسه، بریتانیا، هلند، بلژیک، آلمان و همچنین شماری دیگر از کشورها در اروپا و سایر قاره‌ها، تجمعاتی در پشتیبانی از اسرائیل و همچنین فلسطینیان برگزار .

بالا گرفتن «تنش، یهودی ستیزی و اسلام‌هراسی» میان شهروندان در اروپا، بسیاری از رهبران اروپایی را در مورد افزایش نفرت‌پراکنی و همچنین رخ‌دادن حمله‌های تروریستی، نگران ه .

گزارش وزارت امور خارجه فرانسه، شمار کشته‌گان کشور در پی حملات حماس در اسرائیل، تا روز شن ۱۳ آبان‌ماه ۳۹ نفر . در گزارش افزوده ۹ شهروند فرانسوی، همچنان ناپدید هستند.

حمله حماس اسرائیل در ۱۵ مهرماه کشته‌ن دستکم ۱۴۰۰ شهروند را در پی ، با پاسخ و بمباران باری غزه از سوی اسرائیل مواجه . گفته مقامات غزه، شمار کشته‌گان منطقه تا روز شن ۹۴۸۸ نفر ه .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *