برخی مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 3 فاش شد

چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام در یک بنچمارک مشاهده شده است که برخی مشخصات آن مانند فرکانس و پردازشگر گرافیکی را فاش می‌کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، مشخصات یک گوشی جدید از نوبیا با شماره مدل NX769J که احتمالاً ردمجیک 9 (RedMagic 9) خواهد بود، در بنچمارک گیک‌بنچ 5 مشاهده شده است که انتظار می‌رود این دستگاه از اسنپدرا‌گون 8 نسل 3 بهره ببرد.

براساس اطلاعاتی که توسط این بنچمارک فاش شده است، چیپ پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالاً دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.19 گیگاهرتز، پنج هسته قدرتمند Cortex-A720 با سرعت کلاک 2.96 گیگاهرتز و دو هسته کم‌مصرف Cortex-A520 با سرعت کلاک 2.27 گیگاهرتز و نیز پردازشگر گرافیکی Adreno 750 خواهد بود.

عملکرد چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3

همچنین همان‌طور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، این چیپ در آزمون تک‌هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 1596 شده و در آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ 5 امتیاز 5977 را کسب کرده است.

هرچند در مشخصات ارائه‌شده به این مورد اشاره‌ای نشده، اما منبع اصلی گزارش که Digital Chat Station است، ادعا کرده که یک «نسخه معمولی» از اسنپدراگون 8 نسل 3 در گوشی نوبیا به‌کار رفته است. بنابراین شاید یک نسخه ویژه نیز برای آن در نظر گرفته شده باشد. در گزارش‌های قبلی نیز به این نسخه ویژه با پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای اشاره شده بود.

انتظار داریم که کوالکام در نشست فناوری اسنپدر‌اگون که ماه اکتبر یا نوامبر امسال برگزار می‌شود، به‌طور رسمی از چیپ اسنپدرا‌گون 8 نسل 3 رونمایی کند. تا آن زمان، هرچند گزارش‌های غیررسمی درباره مشخصات آن اطلاعاتی ارائه می‌کنند، اما بررسی‌ها و اطلاعات دقیق مربوط به چیپ طبیعتاً پس از عرضه آن اعلام خواهند شد.

ماه گذشته در گزارش دیگری گفته شده بود که اسنپدرا‌گون 8 نسل‌ 3 احتمالاً برچسب قیمت گرانی خواهد داشت و همین امر باعث می‌شود برخی پرچمدارهای 2024 همچنان از اسنپدراگون 8 نسل‌ 2 بهره ببرند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *