بررسی آگهی‌های دوچرخه در دیوار

بنابر اعلام دیوار، اهالی ان‌های کرمانشاه، البرز و همدان نسبت جمعیت‌شان بیشتر از هر جای دیگری در پلتفرم آگهی دوچرخه منتشر ه‌اند. ساکنین ان‌ها را می‌توان دوچرخه‌بازترین مردم ایران دانست.

گزارش دیجیاتو و نقل از دیوار، تابستان فصل رونق فاده از دوچرخه . داده‌های دیوار هم نشان می‌دهد در سال 1401،‌ بیشترین آگهی دوچرخه در تابستان منتشر ه . تابستان فصل فراغت دانش‌آموزان و آب و هوا هم مناسب دوچرخه سواری . در دیوار و در نیمه نخست امسال نیز بیشتر، دوچرخه‌های متناسب با همین گروه سنی آگهی و همچنین جستجو ه .

پلتفرم با اتمام فصل تابستان، آمارهای بازار دوچرخه در میان آگهی‌های دیوار را منتشر ه .

دوچرخه‌بازترین‌ها!

در میان ان‌های کشور، بیشترین تعداد آگهی منتشر ه متعلق تهران ساکنانش 20 درصد کل آگهی‌ها را در زیردسته منتشر ه‌اند. تهران معمولاً دلیل اختلاف جمعیت قابل توجه نسبت سایر ان‌ها،‌ در بسیاری از دسته‌های دیگر دیوار هم سهم بالاتری از انتشار و بازدید آگهی .

با حال،‌ اگر انتشار آگهی را نسبت جمعیت هر ان بسنجیم، ترتیب، ان‌های کرمانشاه، البرز و همدان بیش از سایر ان‌ها در زیردسته آگهی منتشر ه‌اند. از همین منظر، در میان شهرهای ایران، ترتیب هشتگرد (در ان البرز)،‌ گلار (در ان خراسان رضوی) و رباط‌کریم (در ان تهران) در رت‌های اول تا سوم قرار دارند.

اما آگهی‌های پربازدید زیردسته متعلق مناطق دیگری ه . اهالی ان‌های سیستان و بلوچستان (با میانگین ۳۶۲ بازدید)، خوزستان (با میانگین ۳۳۳ بازدید) و کرمان (با میانگین ۲۹۴ بازدید) بیش از سایر مناطق کشور از هر آگهی ان‌شان بازدید ه‌اند.

در میان شهرها هم،‌ کاربران ایرانشهر، اهواز و زاهدان بیش از همه نگاهی هر آگهی منتشر ه در شهرشان انداخته‌اند.

داده‌های دیوار همچنین نشان می‌دهد اواخر ار و اوایل تابستان بیشترین تعداد آگهی دوچرخه منتشر ه . در شش ماه، هر چه تابستان نزدیک ه‌ایم،‌ میزان انتشار آگهی افزایش یافته و در خرداد و تیر اوج ه و سپس روند نزولی خودش گرفته. بیش از 40 درصد آگاهی‌ها در همین دو ماه، یعنی میانه دوره، منتشر ه .

انتشار آگهی‌ها و بازدید از آن‌ها

آگهی‌های «دوچرخه، اسکیت و اسکوتر» در دیوار در زیردسته‌ای همین نام در دسته اصلی «سرگرمی و فراغت» منتشر می‌شود. در نیمه نخست امسال،‌ نزدیک ۶۲۰ هزار آگهی‌گذار تقریبا در همه شهرهای تحت پوشش دیوار، برای اقلام آگهی منتشر ه‌اند. براساس کلمات مندرج در عنوان و متن آگهی‌های زیردسته، ۹۰ درصد آگهی‌ها متعلق دوچرخه، و بقیه متعلق اسکیت و اسکوتر ه . کاربران دیوار از هر یک از آگهی‌ها طور میانگین ۲۲۲ بار بازدید ه‌اند نسبت مدت مشا سال گذشته ۲۲ درصد بیشتر ه .

همچنین۱۰۰ کلمه پرتکراری کاربران دیوار در زیردسته جستجو ه‌اند، بیش از ۴۴ میلیون بار تکرار ه . جستجوها، علاوه بر کلمات کلی مانند عناوین اصلی دوچرخه، اسکیت و اسکوتر، انواع برندها و سایزهای دوچرخه، و همچنین انواع لوازم جانبی و یدکی دوچرخه (چراغ، باربند، تلم، قفل و لیک) را نیز شامل می‌شود.

کدام برندهای دوچرخه محبوب‌ترند؟

در بین ۱۰۰ کلمه پرتکراری در عنوان و توضیحات آگهی‌ها چشم می‌خورد، ترتیب سه برند «شیمانو»، «ویوا» و «المپیا» از برندهای مرتبط با دوچرخه دیده می‌شود. بیشترین سهم آگهی‌ها متعلق «شیمانو» . البته «شیمانو» دوچرخه تولید نمی‌کند و فقط تولیدکننده لوازم تخصصی (مانند مکانیزم انتقال قدرت، ترمز و …) خصوص برای دوچرخه‌های جاده و کوهستان و سهم بسیار بزرگی از بازار را در کل دنیا در اختیار . اگر برند را کنار بگذاریم، برندهای «ویوا» و «المپیا» با سهمی نزدیک هم، تنها برندهای تولید کننده دوچرخه هستند در میان آگهی‌ها دیده می‌شوند.

اما فهرست برندهایی کاربران دیوار در ۱۰۰ کلمه پرجستجو در زیردسته دنبال‌شان ه‌اند مفصل‌تر . در میان برندها، باز هم «ویوا» رت اول را و نیمی از جستجوها را خودش اختصاص داده و همراه «المپیا» نزدیک سه‌چهارم جستجوی برندها را در اختیار دارند. جالب نام برند «شیمانو» در ۱۰۰ کلمه دیده نمی‌شود.

کدام سایزها محبوب‌ترند؟

اگر باز هم نگاهی ۱۰۰ کلمه پرتکرار در عنوان و متن آگهی‌ها بیندازیم، سایز ۲۶ بیشترین سهم را در میان سایزهای آگهی‌ه ه و پس از آن سایز ۲۰ قرار .

جالب دقیقا همین سایزها، ۹۵ درصد کل سایزهایی را تشکیل می‌دهند کاربران دیوار در میان ۱۰۰ کلمه پرجستجو دنبال‌شان ه‌اند. در ‌جا نیز سایزهای ۲۶ (با ۴۴ درصد) و ۲۰ (با ۲۲ درصد) بیشترین سهم را از جستجوی کاربران خودشان اختصاص داده‌اند.

گزارش دوچرخه دیوار

نکته مهم در سایزهای پرتکرار رده سنی متناسب با آن‌ه. سایزها (یعنی از ۱۲ تا ۲۶) متعلق رده سنی کودکان و نوجوانان . البته سایز ۲۶ بین دوچرخه‌های رده سنی و همچنین دوچرخه‌های بزرگسالان مشترک ( سایز کوچک‌ترین سایز مناسب برای بزرگسالان حساب می‌آید). شاید همین دلیل سایز ۲۶ در صدر جدول قرار . ترتیب، بازار دوچرخه در دیوار را بیش از همه باید متعلق کودکان و نوجوانان دانست.

علاوه بر ، دوچرخه و اسکیت «دخترانه» هم در میان کاربران طرفداران پروپاقرصی . عبارات در نیمه نخست امسال نزدیک ۱ میلیون بار جستجو ه‌اند ۷۲ درصد جستجوها مربوط انواع دوچرخه و ۲۸ درصد مربوط اسکیت ه .

جالب از میان نام کشورهای سازنده دوچرخه، تنها «دوچرخه ژاپنی» در فهرست ۱۰۰ کلمه پرجستجو قرار بیش از ۱۴۰ هزار بار جستجو ه .

خاطره‌بازی با دوچرخه

با آن‌ روز‌روز دوچرخه‌های مدرن‌تری وارد بازار می‌شود، اما انگار هنوز هم خیلی‌ها دنبال دوچرخه‌های قدیمی هستند یا شاید هم با دیدن تصاویر «قدیمی‌ها» خاطره‌بازی می‌کنند. در همین مدت 6 ماهه، بیش از ۲۰۰ هزار جستجو مرتبط با دوچرخه‌ها در دیوار انجام ه. بیش از نیمی از جستجوها با عنوان «دوچرخه ۲۸ قدیمی» ه .

مطمئنا قدیمی‌ترها خوبی یاد دارند روزگاری «دوچرخه ۲۸» نه وسیله ورزش و سرگرمی، بخشی از زندگی روزمره بسیاری از خانواده‌های ایرانی و حتی می‌توان گفت وسیله نقلیه اصلی پدر خانواده ه. در آن سال‌ها، حتی خیلی از کوچکترهای خانواده هم با همین «هیولاها» دوچرخه‌سواری یاد می‌گرفته‌اند، برای خودش دان جالبی .

دوچرخه‌سواری روزگاری بخشی از سبک زندگی ایرانی‌ها ه . سبکی اگر دوباره زنده و ‌روز شود، بار با توجه تقاضای بالای آن در میان زنان و مردان در سنین و اقشار مختلف در سراسر کشور می‌تواند هم کمک موثری برای سلامت عمومی با و هم بخشی از مشکلات ترافیک و آلودگی هوا را،‌ خصوص در شهرهای بزرگ، برطرف کند. راه حلی در بسیاری از کشورهای جهان امتحانش را پس داده .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *