بررسی آگهی‌های «کبوتر» در پلتفرم دیوار مناسبت روز جهانی صلح

روز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور)، روز جهانی صلح و کبوتر سفید از اصلی‌ترین نمادهای روز . اما چرا کبوتر تبدیل نماد صلح ؟ پاسخ احتمالا ج؛ از اساطیر یونان بان تا فرهنگ مردم آمریکای جنوبی، از روایت‌های مذهبی مانند پایان طوفان نوح تا «تعمید مسیح» در نقاشی معروف لئوناردو داوینچی هم تصور کشیده ه،‌ از رها ن کبوتر در مسابقات جهانی المپیک (تا سال ۱۹۸۸) و آزادسازی کبوتر در مراسم‌های عروسی تا پرواز درآوردن پرنده در مراسم دفن مردگان در فرهنگ بسیاری از مردم جهان، همه نشان می‌دهد کبوتر در بیشتر مناطق جهان عنوان نمادی از صلح و عشق پذیرفته ه . علاقه انسان‌ها پرورش کبوتر هم احتمالا ریشه در همین دان‌های اساطیری و تاریخی . پرورش کبوتر در ایران نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان، علاقمندان پروپاقرص و فراوانی . آنقدر دامنه فعالیت‌شان دنیای آنل هم کشیده ه .

مناسبت روز جهانی صلح نگاهی انداخته‌ایم آمارهای مرتبط با کبوتر در آگهی‌های دیوار، آگهی‌هایی نشان می‌دهد کبوتر در ایران علاقمندان و دوست‌داران زیادی .

کبوتران محبوب

آگهی‌های کبوتر در پلتفرم دیوار در زیردسته «پرنده» منتشر می‌شود. زیردسته خودش زیرمجموعه‌ای از آگهی‌های «حیوانات» در دسته اصلی «فراغت و سرگرمی» قرار . شاید باورش برای بسیاری از ما سخت با در نیمه نخست امسال، بیش از ۲۳۰ هزار آگهی‌گذار در کل کشور در زیردسته آگهی «کبوتر» یا «کفتر» منتشر ه‌اند و هر یک از آگهی‌هایشان طور میانگین ۷۶۸ بار دیده ه . مقیاس عدد وقتی دستمان می‌آید بدانیم در سال گذشته میانگین بازدید از هر آگهی در کل دسته‌های دیوار نزدیک ۴۵۰ بار ه .

کبوتردوستان بیشتر اهل کدام مناطق ایرانند؟

آگهی‌گذاران در خراسان رضوی بسیار بیشتر از سایر ان‌ها «کبوتر» آگهی ه‌اند. بعد از خراسان رضوی در رت‌های بعدی از نظر تعداد آگهی تهران و اصفهان قرار دارند.

اما اگر نسبت جمعیت بسنجیم، ان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در رت‌های اول و دوم انتشار آگهی «کبوتر» قرار خواهند و خراسان رضوی جایگاه سوم خواهد رفت. در میان شهرها، ترتیب زابل، نیشابور و گناباد در مقایسه با جمعیت‌شان بیش از سایر شهرهای ایران آگهی «کبوتر» منتشر ه‌اند.

آگهی‌ها، برای کاربران برخی از مناطق ایران بسیار جذاب . خوزستانی‌ها صورت میانگین بیشترین بازدید را از آگهی‌های کبوتر ه‌اند. پس از آنها، تهرانی‌ها و اهالی ان فارس رت‌های بعدی را در اختیار دارند.

در جستجوی نماد صلح

«کبوتر» در سال گذشته سومین کلمه پرتکرار ه کاربران در نوار اصلی دیوار جستجو ه ند. نگاه دقیق‌تری زیردسته «پرنده» نشان می‌دهد میزان محبوبیت انواع کبوتر و کفتر بسیار فراتر از ‌ه.

در میان ۱۰۰۰ کلمه و عبارت پرجستجو در زیردسته نام انواع پرنده ( بسیار متنوعند و فهرست بلندبالایی تشکیل داده‌اند) ظرف همین شش ماه گذشته نزدیک ۴۹ میلیون بار جستجو ه . علاوه بر ، کاربران صرفا خود کلمات «کبوتر» و «کفتر» را مجموعا بیش از ۳۱ میلیون بار جستجو ه‌اند. فقط همین تعداد، نزدیک ۲ برابر جستجوی انواع عبارات و کلمات مرتبط با «عروس هلندی» از پرجستجوترین حیوانات دیوار و از پرندگان تزیینی بسیار محبوب در ایران .

کبوتر کالا نیست!

همه داده‌ها نشان می‌دهد کاربران بسیاری در دیوار در جستجوی کبوترند. اما اعداد و ارقام جستجو‌ها معنای انتشار آگهی و عرضه کبوتر در ابعاد نیست. نظر می‌رسد بسیاری از جستجوها صرفا جن «فراغت و سرگرمی» ه با. ‌علاوه، از نظر دیوار، حیوانات کالا نیستند و پلتفرم با خرید و فروش آن‌ها کاملا مخالف و نکته را کاربرانش در صفحه هر آگهی در زیردسته حیوانات گوشزد می‌کند. امیدواریم همه هموطنانی قصد نگهداری از حیوانات را دارند، جای خرید، سرپرستی آن‌ها را عهده بگیرند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *