بستنی میوه ای واقعی نیوزلند تغییر شکلی در آمریکا پیدا کرد

در نیوزیلند، یکی از لذت های تابستانی به عنوان بستنی میوه ای واقعی شناخته می شود: یک پیمانه وانیل مخلوط شده با میوه در دستگاهی که چرخشی هوادار و به سختی شیرین با بافت کره ای تولید می کند. این دسر که احتمالاً از باغ‌های توت این کشور سرچشمه می‌گیرد، در چند دهه اخیر به یک محبوبیت ملی تبدیل شده است و به دلیل تازگی و سادگی آن ارزشمند است.

در ایالات متحده، در شهرهایی مانند این تازه شروع شده است بوستون، پورتلند، سنگ معدن.، و آستین، تگزاس. اما در طول مسیر، غذای بدون زواید دستخوش تغییری کامل شده است.

در اکثر مغازه های آمریکایی که آن را می فروشند، بستنی میوه ای واقعی را می توان با کراکر گراهام و Oreos; پر از فاج داغ، کارامل یا بابونه. و در بالای یک مخروط شکلات و پاشیده شده لذت بردم. برخی از مغازه ها در اطراف آن سوند یا میلک شیک می سازند. و برخی پیشنهاد می کنند که، حتی با وجود همه افزودنی ها، دسر دارای مزایای تغذیه ای است. (“تقریبا سالم است” شعار غیر رسمی است بستنی میوه ای واقعی نیکو در پورتلند، اوره.)

هاپ کامرون، بومی نیوزیلندی که دونده است، گفت: «تجربه بستنی آمریکایی بسیار آمریکایی است. شرکت هپی کونزیک فروشگاه بستنی میوه ای واقعی در Edgewater، Colo. “این بزرگتر است، انتخاب بیشتر، 20 تا 40 طعم بستنی.”

تصویرسه مخروط پر از بستنی که هر کدام با سس ها و تاپینگ های مختلف تزیین شده است.
بستنی Far Out مجموعه ای از نم نم نم نم نم نم نم نم نم نم باران و رویه ها را برای بستنی میوه ای واقعی خود، از جمله ماچا، اسپرینکل ها و نارگیل برشته ارائه می دهد.اعتبار…تونی لونگ برای نیویورک تایمز
تصویر

برای تهیه بستنی میوه ای واقعی، یک دستگاه مخصوص میوه های یخ زده را با یک پیمانه بستنی مخلوط می کند.اعتبار…تونی لونگ برای نیویورک تایمز
تصویر

میوه یخ زده به بستنی طعمی ترش و به سختی شیرین می دهد.اعتبار…تونی لونگ برای نیویورک تایمز

دنیس لیتل تولید می کند جم کوچولو، مخلوط کن برای تهیه بستنی میوه ای واقعی، در نلسون، نیوزیلند. او گفت که در ماه‌های اخیر، او و برادر و شریک تجاری‌اش، کریس لیتل، صدها درخواست از آمریکایی‌هایی دریافت کرده‌اند که می‌خواهند فروشگاه‌های بستنی میوه واقعی باز کنند. برخی می پرسند که آیا می توانند کوکی ها را در جم کوچولو قرار دهند؟

دنیس لیتل گفت: «در نیوزلند، اگر شما کلوچه یا نوعی آب نبات چوبی درست می‌کردید، فکر نمی‌کنم اصلاً تعداد زیادی را بفروشید.

بستنی ممکن است یک شیرینی کلاسیک آمریکایی باشد، اما نیوزلند در مصرف آن در جهان پیشتاز است – بر اساس داده‌های سال 2023 از Euromonitor International، یک شرکت تحقیقات بازار، به طور متوسط ​​20.1 لیتر یا 5.3 گالن برای هر نفر. (ایالات متحده با 13.1 لیتر، حدود 3.5 گالن در رتبه چهارم قرار دارد.)

آگوست رادبیل، یکی از صاحبان بستنی، گفت: آنچه فرهنگ بستنی آمریکایی را متمایز می کند این است که “تقریبا لذت طلبانه است”. بستنی دور، یک مغازه بستنی میوه ای واقعی در بروکلین، ماساچوست. “من می خواهم زیاد زیاده روی کنم، و یک عدد بزرگ با فاج داغ، خرس های صمغی تهیه می کنم و همه چیز را روی آن می گذارم زیرا نگران کالری نیستم.”

زمانی که آقای رادبیل و شریک تجاری او، درو بیجا، مغازه را در سال 2021 افتتاح کردند، منو شامل تنها دو طعم و چهار گزینه میوه بود – شبیه چیزی که آقای بیجا برای اولین بار در سفر سال 2015 به جزیره جنوبی نیوزلند دیده بود. اما مشتریان مدام درخواست تاپینگ می کردند. آقای بیجا گفت: «در نهایت ما تسلیم شدیم.

ویدیو

از یک مخروط به دیگری در بستنی Far Out در بروکلین، ماساچوست.اعتباراعتبار…ویدیوی تونی لونگ برای نیویورک تایمز

بستنی میوه واقعی Zedsدر آستین، طعم‌ها و چاشنی‌های مختلفی را ارائه می‌کند، و سوند مانند توت باترفینگر: بستنی میوه‌ای واقعی توت‌فرنگی که با سس شکلات و آب نبات باترفینگر تزیین شده است. مک براون، مالک، گفت که فروش آنقدر سریع بوده است که او به دنبال مکانی برای مغازه دوم آستین است.

آقای براون گفت که اغلب این تزیینات است که مردم را وادار می کند بستنی را امتحان کنند. «آمریکایی‌ها به‌جای بستنی، ایده‌ی تاپینگ و نم نم را دوست دارند.»

ایالات متحده سهم خود را از مدهای منجمد دیده است: بستنی رول شده، بستنی نیتروژن، Dippin’ Dots. افزایش اخیر بستنی میوه ای واقعی ممکن است تا حدودی ناشی از گردشگری باشد. بر اساس آمار NZ، آژانس اطلاعات رسمی این کشور، تعداد بازدیدکنندگان آمریکایی از نیوزلند از مارس 2015 تا مارس 2020 84 درصد افزایش یافته است.

در یک بعد از ظهر چهارشنبه در Zeds، مشتریان مشتاق بینی خود را به پنجره فشار دادند تا شاهد زنده شدن آثارشان باشند. مته صورتی میوه و بستنی را با هم مخلوط کرده بود و معجون نرم مانند سرو در چرخشی رنگارنگ فوران می کرد.

کلی فرارو، مربی حرفه‌ای که با پسر ۶ ساله‌اش، لیام بلوخ، از یک مخروط لذت می‌برد، می‌گوید: «من به چیزهایی تمایل دارم که به‌طور طبیعی حس شیرین‌تری دارند. “پس من دوست دارم وقتی میوه شیرین کننده باشد.”

لیام که از چانه‌اش بستنی توت فرنگی و سس شکلات می‌چکید، مختصرتر گفت: “من شکلات دوست دارم.”

اوزان اوی که در نرم افزار کار می کند و بستنی آناناس با عصاره بابونه سفارش داده بود، گفت که جدید بودن بستنی میوه ای واقعی جالب است. اما او بافت را خیلی چکه‌دار دید.

“آیا در 10 تجربه برتر بستنی من قرار می گیرد؟” او گفت. “من نمی گویم بله.”

لیلی فیلیپس، مالک بستنی میوه واقعی Welly’s در پورت آنجلس، واشینگتن، با تردیدهای مشابهی مواجه شده است. او گفت که بسیاری از آمریکایی ها در مورد بستنی سنت گرا هستند. آنها چیپس نعناع و شکلات می خواهند – بنابراین او اسکوپ های کلاسیک را در آن طعم ها نیز ارائه می دهد.

تصویر

تجارت برای دنیس لیتل، چپ، و برادرش کریس لیتل، که Little Jem را تولید می‌کنند – یک دستگاه محبوب برای ساخت بستنی میوه‌ای واقعی، سریع بوده است. اعتبار…جف کامرون

مشتریان آمریکایی از آقای کامرون، که مدیر Happy Cones است، شکایت کرده‌اند که طعم بستنی توت‌فرنگی میوه‌ای واقعی او مانند آنچه که به آن عادت کرده‌اند، ندارد – او گفت: «یک بستنی توت‌فرنگی پر از رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی».

آقای کامرون در نلسون نیوزلند بزرگ شد و تابستان‌ها را در باغ توت‌ها کار می‌کرد که بستنی میوه‌ای واقعی سرو می‌کرد. هدف او با Happy Cones، که در سال 2015 افتتاح شد، جشن گرفتن دسر در خالص ترین شکل آن، بدون ده ها تزئین بود. او گفت: “من واقعاً می خواستم به ریشه های کیوی خود وفادار بمانم.”

امروزه حتی او مواد افزودنی را ارائه می دهد: سس کارامل، آب نبات لانه زنبوری خرد شده و پاشیدن رنگین کمان.

دنبال کردن آشپزی نیویورک تایمز در اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب، TikTok و پینترست. به‌روزرسانی‌های منظم آشپزی نیویورک تایمز را با پیشنهادات دستور پخت، نکات آشپزی و توصیه‌های خرید دریافت کنید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *