بسیج صدها نیروی پلیس برای محافظت از محله مسیحیان در حومه فیصل‌آباد در پاکستان

در پی به آتش کشیده شدن چندین کلیسا به دست مسلمانان خشمگین در ایالت پنجاب در پاکستان، روز پنج‌شنبه، ۲۶ مردادماه، صدها نیروی پلیس برای محافظت از محله مسیحی‌ها در نزدیکی شهر فیصل‌آباد بسیج شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «صدها مرد مسلمان» روز چهارشنبه در خیابان‌های شهرک جَرانواله در حومه شهر صنعتی فیصل‌آباد به راه افتادند، چندین کلیسا را به آتش کشیدند و ده‌ها خانه محل زندگی مسیحیان را تخریب کردند.

این مسلمانان که گفته می‌شود به تحریک روحانیون با سلاح سرد به خیابان‌ها هجوم برده‌اند می‌گویند دو مرد مسیحی به قرآن بی‌احترامی کرده‌اند.

حال خبرگزاری‌ها از ایالت پنجاب در شرق پاکستان خبر می‌دهند که پلیس برای محافظت از مسیحیان بسیج شده، دور شهرک را سیم‌خاردار کشیده و مجبور به توسل به نیروهای شبه‌نظامی شده است.

روز چهارشنبه تعداد کلیساهای تخریب‌شده به دست مسلمانان هشت کلیسا عنوان شده بود، اما در حال حاضر فهرستی از دست‌کم ۲۰ کلیسا در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر دست به دست می‌شود.

با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام پلیس پنجاب تعداد کلیساهای هدف حمله را «دست‌کم چهار» و تعداد خانه‌های تخریب‌شده را «هفت» ساختمان عنوان کرده است.

در همین حال برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که «تمام مسیحیان» جرانواله از بیم مسلمانان خشمگین خانه و زندگی خود را رها کرده و گریخته‌اند، از جمله دو مرد جوانی که گفته می‌شود به قرآن توهین کرده‌اند.

به گفته سخنگوی دولت محلی پنجاب، پلیس علاوه بر بازداشت دست‌کم صد مسلمان، در حال حاضر به دنبال این دو مسیحی است.

کفرگویی یا توهین به مقدسات یکی از جدی‌ترین و حساس‌ترین مسائل در جامعه اکثراً مسلمان پاکستان است و هر کس که به کفرگویی متهم شود به‌‌راحتی ممکن است با مجازات مرگ روبه‌رو شود.

مسیحیان تنها دو درصد از جمعیت کشور ۲۳۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند و، به نوشته خبرگزاری فرانسه، در جامعه این کشور یکی از پایین‌ترین طبقات به شمار می‌روند. سالی نیست که یک مسیحی در این کشور با اتهام کفرگویی از طرف مسلمانان روبه‌رو نشود.

بر اساس آمارها و گزارش‌های مدافعان حقوق بشر، طی دهه‌های گذشته صدها نفر در پاکستان با اتهام «توهین به مقدسات» مواجه شده‌اند و از این میان، ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز، رادیوفردا؛ ف. دو./ب.ب/م.ا.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *