بلواسکای حالا 2 میلیون کاربر ؛ نسخه وب عمومی رقیب توییتر در راه

شب اجتماعی مبتنی بر دعوت‌نامه بلواسکای (Bluesky) یک سال پس از راه‌اندازی، حالا 2 میلیون کاربر . اوایل تابستان امسال تعداد دانلود اپلیکیشن شب اجتماعی از مرز 1 میلیون عبور ه .

Bluesky در پست وبلاگ خود می‌نویسد:

«دقیقاً یک سال پیش، در 16 نوامبر 2022، اولین پست بلواسکای منتشر . حالا پس از گذشت یک سال، از مرز دو میلیون کاربر عبور ه‌ایم. ما مشتاق هستیم ر شب اجتماعی کاملاً شفاف خود ادامه دهیم.»

قابلیت‌های درحال‌توسعه بلواسکای؛ نسخه وب عمومی

درحال‌حاضر برای مشاهده پست‌های بلواسکای حساب کاربری نیاز دارید؛ اما شرکت در بیانیه خود همچنین توضیح می‌دهد اواخر ماه جاری میلادی موضوع تغییر پیدا خواهد :

«اخبار هیجان‌انگیز بیشتر: در اواخر ماه، یک رابط وب عمومی منتشر خواهیم . با کار می‌توانید بدون واردن حساب کاربری، پست‌های Bluesky را مشاهده .»

همان‌طور در بیانیه Bluesky توضیح داده ه ، با ویژگی پست‌های شب اجتماعی بسیار بیشتر از قبل در دسترس قرار خواهند گرفت و امر ‌ویژه برای مشاهده لحظه‌ای اخبار مفید خواهد . همچنین موضوع اشاره ه تمام پست‌های بلواسکای همیشه از طریق API ‌صورت عمومی در دسترس ه‌اند، اما افراد عادی نمی‌توانستند در وب آن‌ها را بخوانند.

شرکت‌های حوزه فناوری برای جلوگیری از وابستگی کاربران یک پلتفرم واحد از رویی نام Federation فاده می‌کنند در آن داده‌ها ‌جای یک شرکت واحد، توسط سرورهای مستقل نگه‌داری می‌شوند. با روی تمام افراد بر داده‌های خود مالکیت دارند و در صورت ازکار‌افتادن یک سرویس، کاربران می‌توانند پست‌ها و مخاطبین خود را حفظ کنند. بلواسکای نیز قصد از اوایل سال آینده روی روی بیاورد:

«تصور 10 سال تلاش ه‌اید تا مخاطبان خود را بسازید و در یک شب اجتماعی دوستانی پیدا ، اما زمانی آن پلتفرم را ترک ، اساساً تمام روابط خود، پست‌های ذخیره‌ه‌تان و موارد دیگر را پشت‌سر می‌گذارید [و از دست می‌دهید]. همین دلیل بزرگ‌ترین اولویت ما درحال‌حاضر راه‌اندازی فدراسیون برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی ه. یکی از ویژگی‌های اصلی Bluesky با وجود آن، همیشه آزاد خواهید تا ‌جای آن درگیر مشکلات شرکت‌های خصوصی یا الگوریتم‌های جع‌سیاه شوید، انتخاب خود را ه باشید (و از پلتفرم خارج شوید) و هرکجا بروید، دوستان و ارتباطاتتان شما نیز همراه شما خواهند آمد.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *