بن بست خرج در میان مقاومت جمهوری خواهان همچنان ادامه دارد که خاموشی جزئی در حال رخ دادن است

رهبران کنگره نتوانسته‌اند به توافقی بر سر قانونی برای حفظ بودجه فدرال در روز جمعه گذشته برسند، با اصرار جمهوری‌خواهان بر افزودن سیاست‌های راست‌گرایانه به لوایح هزینه‌ها، و دولت را در عرض چند روز به آستانه تعطیلی نسبی سوق می‌دهد.

سناتور چاک شومر، دموکرات نیویورک و رهبر اکثریت، روز یکشنبه گفت که با وجود “مذاکرات فشرده” که در میان قانونگذاران ارشد برای شکستن بن بست ادامه داشت، سرکشی جمهوری خواهان چشم انداز “تعطیلی مخرب” را در نیمه شب جمعه افزایش داد.

آقای شومر در نامه ای خطاب به سناتورهای دموکرات گفت: «در حالی که امیدوار بودیم تا آخر هفته قانونی آماده داشته باشیم که زمان کافی برای بررسی متن در اختیار اعضا بگذارد، اکنون واضح است که جمهوری خواهان مجلس به زمان بیشتری برای حل و فصل خود نیاز دارند». با عدم قطعیت در مورد چگونگی تصویب لوایح تخصیصی توسط مجلس و جلوگیری از تعطیلی این هفته، من از همه سناتورها می‌خواهم برنامه‌های خود را انعطاف‌پذیر نگه دارند تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که وقفه بی‌معنی و مضر در بودجه رخ نمی‌دهد.»

پرزیدنت بایدن، بدون هیچ نشانه ای از پیشرفت، رهبران کنگره را روز سه شنبه به کاخ سفید احضار کرد تا در مورد قانون هزینه ها و همچنین بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری به اوکراین و اسرائیل که سنا ارائه کرده است، بحث کند. اوایل این ماه گذشت، که مایک جانسون رئیس مجلس از قبول آن خودداری کرده است.

اما وظیفه فوری‌تر این بود که هزینه‌های دولت در این هفته متوقف نشود.

سه بار متوالی در طول شش ماه گذشته، کنگره به لوایح کوتاه‌مدت هزینه‌ای که توسط یک ائتلاف دو حزبی متشکل از قانون‌گذاران تصویب شده است، تکیه کرده است تا هزینه‌های دولت را در جریان نگه دارد، که اساساً برای چندین هفته به یک توافق بلندمدت پایبند است. هر بار، سخنران جمهوری خواه – ابتدا کوین مک کارتی و سپس آقای جانسون – به قانونگذاران راستگرای تندرو قول داده است که تلاش خواهند کرد کاهش هزینه‌ها و شرایط سیاست محافظه‌کارانه در مورد نحوه خرج کردن پول فدرال در دور بعدی مذاکرات را به دست آورند.

اکنون، با کم شدن صبر در میان محافظه‌کاران فوق‌العاده، فشار بر آقای جانسون، که اعضایش از او می‌خواهند کاهش‌های عمده و تغییرات سیاستی را تضمین کند که هیچ شانسی برای تصویب با کنترل سنا و کاخ سفید توسط دموکرات‌ها وجود ندارد، افزایش یافته است. قانونگذاران مجلس که هفته گذشته از جلسه خارج شده بود، قرار است روز چهارشنبه به واشنگتن بازگردند، درست دو روز قبل از ضرب الاجل در روز جمعه برای تامین مالی برنامه های ساخت و ساز نظامی، کشاورزی، حمل و نقل و مسکن.

بودجه تمام آژانس‌های دیگر، از جمله پنتاگون، در نیمه‌شب هشتم مارس به پایان می‌رسد.

آقای جانسون در بیانیه‌ای در روز یکشنبه گفت که برای رسیدن به یک مصالحه تلاش کرده است.

آقای جانسون گفت: «علیرغم لفاظی‌های غیرمولد در نامه رهبر شومر، مجلس نمایندگان بدون وقفه کار کرده و با حسن نیت به کار خود ادامه می‌دهد تا پیش از موعد مقرر با سنا در مورد لایحه‌های بودجه سازش دولت به توافق برسد.» اکنون زمان سیاست های کوچک نیست.»

مذاکره کنندگان به چانه زنی بر سر یک سری از سیاست های حزبی که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان می دهند، ادامه داده اند در صورت حساب های مخارج خود بارگذاری شده بودمانند اقداماتی برای محدود کردن دسترسی به سقط جنین که جریان اصلی جمهوری خواهان از مناطق رقابتی دارند از حمایت خودداری کرد.

آقای جانسون در بیانیه خود در روز یکشنبه، دموکرات‌های سنا را متهم کرد که «در این مرحله دیرهنگام تلاش می‌کنند برای اولویت‌هایی که دورتر از آنچه اتاقشان بر آن توافق کرده است، هزینه کنند».

چندین جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان هفته‌ها پیش اعتراف کردند که انتظار داشتند آقای جانسون در کسب امتیازات سیاسی مهم موفقیت چندانی نداشته باشد. آقای جانسون روز جمعه در جریان یک کنفرانس تلفنی به جمهوری‌خواهان گفت که آنها نباید انتظار داشته باشند که بسیاری از اولویت‌های اصلی سیاست‌شان گنجانده شود، اگرچه او گفت که انتظار دارد تعدادی از پیروزی‌های جزئی‌تر را به دست آورد. آن را به شرط ناشناس ماندن او توضیح داد که بخشی از دلیلی که آنها باید با کمتر راضی شوند این بود که قانونگذاران راستگرا به طور معمول از بررسی هزینه های قانونی جلوگیری می کردند و از اهرم مجلس در مذاکرات با سنا استفاده می کردند.

در عوض، اعضای فرامحافظه‌کار گروه آزادی شروع به لابی‌گری با آقای جانسون کرده‌اند تا در عوض لایحه‌ای را تصویب کند که کاهش‌های کلی را اعمال می‌کند.

«اگر نمی‌خواهیم تغییرات قابل توجهی در سیاست ایجاد کنیم یا حتی هزینه‌ها را کمتر از سقفی که اکثریت دو حزب کمتر از یک سال پیش به تصویب رساندند حفظ کنیم، چرا باید ادامه دهیم در حالی که در عوض می‌توانیم یک قطعنامه بودجه یکساله را تصویب کنیم که باعث صرفه جویی 100 میلیارد دلاری آمریکایی‌ها در سال اول شود. ؟” آنها هفته گذشته در نامه ای به آقای جانسون نوشتند.

آنها به مفاد توافق مالی آقایان مک کارتی و بایدن در ماه مه اشاره داشتند که در 30 آوریل در صورتی که کنگره نتواند تا قبل از آن به توافقی در مورد هزینه های دولتی دست یابد، هزینه های فدرال را 1 درصد کاهش می دهد.

اما سناتورهای هر دو حزب مصمم هستند که از این سناریو اجتناب کنند زیرا این کاهش به ویژه بر هزینه های پنتاگون تأثیر می گذارد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *