بهزیستی «تخلفاتِ» مرکز نگهداری معلولان در کرج را تأیید و پروانه آن را باطل کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه ۱۸ اسفند گفت که اسرائیل مسئولیت تأمین امنیت اسکله کمک‌‌های بشردوستانه به غزه را به عهده خواهد داشت.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون نیز اعلام کرده است که ایجاد این اسکله موقت در غزه احتمالاً ۶۰ روز طول خواهد کشید و یک هزار نیروی نظامی آمریکا در‌ آن مشارکت خواهند داشت.

جو بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که درباره دستورش به ارتش ایالات متحده برای ساخت اسکله موقت در غزه، چه کسی امنیت آن را تامین خواهد کرد؟ گفت: «اسرائیلی‌ها.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید برای ارسال کمک‌های بیشتری به نوار غزه تلاش کند، اظهاراشت:«بله او باید این کار بکند.»

جو بایدن پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت دستور ایجاد یک اسکله موقت در غزه برای کمک به مردم این منطقه صادر کرده است.

جو بایدن در این سخنرانی ضمن تأکید مجدد بر حمایت از اسرائیل، از رهبری این کشور خواست امکان دهد کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شود. او گفت، موضوع کمک رسانی به شهروندان غزه نباید امری ثانویه یا ابزاری برای چانه‌زنی باشد.

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، نیز روز جمعه گفت: ایجاد بندر موقتی در غزه برای تسریع کمک رسانی «احتمالاً ۶۰ روز طول می کشد تا تکمیل شود و حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی در آن مشارکت خواهند داشت.»

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: اگرچه هم سربازان و هم ملوانان در این عملیات نظامی گسترده ایالات متحده حضور دارند، اما ارتش ایالات متحده نیروهای خود را در خشکی مستقر نخواهد کرد.

در همین زمینه، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، که به قبرس سفر کرده است، جمعه در نشست خبری مشترک با نیکوس کریستودولیدس، رئیس‌جمهور قبرس، گفت به گشایش کریدور دریایی به سوی نوار غزه «بسیار نزدیک هستیم».

به گفته خانم فون درلاین، اتحادیه اروپا به همراه آمریکا، امارات متحده عربی و سایر کشورهایی که در این کوشش سهیم هستند، مسیر دریایی را در پاسخ به «فاجعه انسانی» در حال وقوع در غزه راه‌اندازی می‌کنند.

رئیس کمیسیون اروپا تأکید کرد که «وضعیت انسانی در غزه وخیم است، خانواده‌های بی‌گناه فلسطینی و کودکان از دسترسی به نیازهای اولیه ناامید شده‌اند» ولی این کریدور «می‌تواند تفاوت ملموس در وضعیت اسفبار مردم فلسطینی ایجاد کند».

لارناکا فاصله بسیار کوتاهی تا ساحل غزه دارد و مسیر دریایی آن می‌تواند در چند ساعت طی شود اما معلوم نیست وضعیت توزیع کمک‌ها در «اسکله موقت» در غزه چگونه خواهد بود.

کشته شدن پنج نفر در غزه

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که در جریان ارسال هوایی کمک به غزه، چتر یک محموله کمک به درستی باز نشده و با افتادن آن روی جمعیت منتظر کمک٬ دست کم پنج کشته برجای گذاشت.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما از گزارش‌ها در خصوص کشته‌شدن غیرنظامیان در نتیجه پرتاب یک محموله هوایی بشردوستانه مطلع هستیم. ما با خانواده‌های کشته شدگان ابراز همدردی می کنیم. »

سنتکام اضافه کرد: «برخلاف برخی گزارش‌ها، این حادثه در نتیجه پرتاپ محموله هوایی آمریکا نبوده است.»

در همین زمینه، ژنرال رایدر نیز گفت این حادثه به دلیل پرتاپ محموله هوایی آمریکا روی نداد و تمامی محموله‌های کمکی این کشور ایمن به زمین رسیده‌اند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *