به دستورخامنه‌ای حملات شیمیایی به مدارس دخترانه از سر گرفته شد

به دستورخامنه‌ای حملات شیمیایی به مدارس دخترانه از سر گرفته شد

سازمان حقوق بشری «هه نگاو» از حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه «عاشورا» در شهر «قدس» خبر داد و نوشت: «‏شمار زیادی از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.»

به نظر می‌رسد این حملات که طی تعطیلات تابستانی مدارس متوقف شده بود، حالا پس از مدت کوتاهی که از شروع سال تحصیلی جدید می‌گذرد، دوباره از سر گرفته شده است.

بنا بر گزارش‌های رسمی، در سال گذشته و تا پایان اسفندماه این حملات در بیش از ۲۵ استان و ۲۵۰ شهر رخ داده و دست‌کم ۱۳ هزار دانش‌آموز بر اثر این حملات که هنوز علت و عوامل آن اعلام نشده است، آسیب دیدند.

بی‌کفایتی جمهوری اسلامی در شناسایی و اعلام نام آمران و عاملان حملات سبب شده بخش گسترده‌ای از افکار عمومی دست داشتن خود نظام در این حملات را مسلّم بدانند.

به گزارش کیهان لندن، حمله شیمیايی امروز تنها ساعاتی پس از اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ به نرگس محمدی سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و همزمان با حملات سازمان تروریستی حماس به اسرائیل صورت گرفت.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر در روز شنبه منتشر شده دختران دانش‌آموز دبیرستان عاشورا در شهر قدس تهران را نشان می‌دهد که از مدرسه خارج شده و والدین دانش‌آموزان و مردم نیز در کنار آمبولانس در برابر مدرسه تجمع کرده‌اند.

رادیو فردا گفت: مسمومیت گازی در مدارسِ اغلب دخترانه در بسیاری از شهرهای ایران از ماه آذر ۱۴۰۱ در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در کشور آغاز شد و تا اردیبهشت امسال هم به طور مستمر ادامه پیدا کرد.

گستره این رخدادها و عدم واکنش سریع نیروهای امنیتی و ضد و نقیض بودن اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دست داشتن عواملی نزدیک به حکومت ایران در این رخدادها دامن زد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *