بیانیه بایدن به مناسبت «روز برابری زنان»؛ تاکید بر حفظ امنیت اقتصادی و امنیت در محیط کار

در آستانه روز ملی «برابری زنان»، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بیانیه‌ای را به این مناسبت در سایت رسمی کاخ سفید منتشر کرد.

شنبه، ۲۶ اوت (۴ شهریور)، مصادف با سالروز اصلاحیه نوزدهم قانون اساسی ایالات متحده در سال ۱۹۲۰ میلادی است که به زنان در سراسر آمریکا حق رای داد.

رئیس جمهوری آمریکا این بیانیه را این گونه آغاز کرد: «آمریکا تنها کشور در جهان است که بر اساس این ایده استوار است که همه مردم برابر آفریده شده‌اند و سزاوار آن هستند که در طول زندگی خود به طور برابر با آنها رفتار شود.»

او هرچند به این مسئله اشاره کرد که «ما هرگز به طور کامل به آن ایده عمل نکرده‌ایم، اما هرگز از آن نیز کنار نرفته‌ایم.»

جو بایدن از آنهایی که در به ثمر رساندن این آرمان سرسختانه تلاش کرده و می‌کنند سپاسگذاری کرد: «در روز برابری زنان، ما از پیشگامان «حق رای‌ زنان» که در طول دهه‌ها مبارزه برای به دست آوردن حق رأی دادن برای زنان آمریکایی پافشاری کردند، قدردانی می‌کنیم و مدافعان و قهرمانانی را که از آن زمان تاکنون به رهروی طولانی مدت خود برای برابری ادامه داده‌اند، می‌ستائیم. در این روز، ما مجدداً تعهد می‌کنیم که آینده‌ای بهتر برای همه دختران آمریکا و کشور خود ارائه دهیم.»

اصلاحیه نوزدهم قانون اساسی ایالات متحده، در سال ۱۹۲۰ میلادی یعنی ۱۰۳ سال پیش تصویب شد، ولی چند دهه دیگر طول کشید تا زنان رنگین پوست اجازه رای‌دادن پیدا کنند.

آقای بایدن ضمن اشاره به این مسئله گفت: «اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود – به ویژه برای زنان رنگین پوست، که بسیاری از آنها چهار دهه بیشتر برای حق رای مبارزه کردند تا این که این قانون در سال ۱۹۶۵ تصویب شد.»

او افزود: «امروز، زنان هنوز با آن (تبعیض) روبرو هستند. تبعیض و تهدید برای سلامت و ایمنی آنها، و همچنین شکاف (جنسیتی) دستمزد، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، و مسئولیت‌های مراقبتی. این شکاف‌ها اغلب برای زنان و دختران رنگین‌پوست بیشتر است.»

رئیس جمهوری آمریکا به خصوص به سال گذشته که، دیوان عالی ایالات متحده آمریکا، حق سقط جنین موسوم به «رو در برابر وید» را از شمول حقوق اساسی خارج کرد، اشاره کرد.

او گفت، این کار «حق زنان برای تصمیم‌گیری اساسی در مورد بدن خود را از بین برد و سلامت و زندگی زنان را به خطر انداخت. و ما با تلاش‌های جدیدی برای سرکوب حق اساسی رای دادن و تضعیف دموکراسی خود روبرو هستیم.»

جو بایدن در این بیانیه به حفظ امنیت اقتصادی زنان، امنیت در محیط کار، دسترسی به امکانات برابر تاکید کرد.

رئیس جمهوری در این بیانیه گفت: «برابری همچنین به معنای تضمین امنیت اقتصادی زنان است — و من خوشحالم که از زمان به قدرت رسیدن من، ۱۳ میلیون شغل جدید که بالاترین رکورد است را به اقتصاد خود اضافه کرده‌ایم، که در اختیار زنان قرار گرفته است.»

یکی دیگر از نکات مهمی که در این بیانیه آمده است امنیت فیزیکی زنان در خانه، محیط کار، ارتش و دیگر اماکن عمومی است.

آقای بایدن تاکید کرد: «ما باید امنیت فیزیکی زنان را نیز تضمین کنیم. من قانون خشونت علیه زنان را وقتی سناتور ایالات متحده بودم نوشتم تا نه تنها قوانین را تغییر دهم، بلکه فرهنگی را تغییر بدهم که اجازه داده بود مصیبت خشونت خانگی، تجاوز جنسی، و سایر شکل‌های خشونت مبتنی بر جنسیت در آمریکا ادامه یابد. به عنوان معاون رئیس جمهوری و اکنون به عنوان رئیس جمهوری، برای تأیید مجدد و تقویت آن قانون، پیشرفت و بهبود آموزش اجرای آن، افزایش حمایت از نجات‌یافتگان، رسیدگی به آزار و اذیت و سوء استفاده آنلاین، گسترش خدمات برای نجات‌یافتگان گروه‌های دگرباشان جنسی و جنسیتی «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی‌+» و موارد دیگر تلاش کرده‌ام.»

او در ادامه گفت: «من همچنین برای بهبود سیستم عدالت نظامی، امضای قانون و اجرای اصلاحات دو حزبی برای پیشگیری و پاسخگویی بهتر به تجاوز جنسی، آزار جنسی، و خشونت خانگی در نیروهای مسلح، فشار آورده‌ام.»

رئیس جمهوری آمریکا در پایان یادآوری کرد: «امسال، ما همچنین صدمین سالگرد ارائه اصلاحیه حقوق برابر را جشن می‌گیریم.»

او گفت که همچنان به مبارزه برای تحقق برابری جنسیتی ادامه خواهد داد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *