بیانیه مهم پنتاگون پس از حمله مرگبار مزدوران سپاه به نظامیان آمریکا

بیانیه مهم پنتاگون پس از حمله مرگبار مزدوران سپاه به نظامیان آمریکا

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه در واکنش به کشته و زخمی شدن چند نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در مرز اردن گفت که تنها پاسخ به این حملات باید واکنش ویرانگر نظامی به نیرو‌های رژیم ایران، هم در داخل این کشور و هم در سراسر خاورمیانه باشد.

مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که این نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه است که نظامیان آمریکایی بر اثر شلیک آتش دشمن در خاورمیانه کشته می‌شوند.

سایت کاخ سفید واشنگتن پیش تر نوشته بود: شب گذشته در جریان حمله پهپادهای بدون سرنشین به نیروهای ما مستقر در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته شدند و بسیاری زخمی شدند. در حالی که ما هنوز در حال جمع‌آوری حقایق این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله توسط گروه‌های شبه‌نظامی رادیکال تحت حمایت رژیم ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند انجام شده است.

در ادامه پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است: من و جیل در غم از دست دادن این رزمندگان در این حمله نفرت‌انگیز و کاملاً ناعادلانه به خانواده‌ها و دوستان کشته شدگانمان و آمریکاییها در سراسر کشور می‌پیوندیم. این اعضای خدمات بهترینهای ملت ما را تجسم می‌دادند: تزلزل‌ناپذیر در شجاعت خود. در انجام وظیفه خود کوتاهی نمی‌کنند. در تعهد خود نسبت به کشورمان سرسختانه به خطر انداختن امنیت خود برای امنیت هموطنان آمریکایی خود، و متحدان و شرکای ما که با آنها در مبارزه با تروریسم ایستاده‌ایم. این مبارزه‌ای است که ما آن را متوقف نخواهیم کرد.

سه سرباز آمریکایی که ما از دست دادیم به‌معنای عالی میهن‌پرست بودند. و فداکاری نهایی آنها هرگز توسط ملت ما فراموش نخواهد شد. با هم، تعهد مقدسی را که در قبال خانواده‌های آنها داریم، حفظ خواهیم کرد. ما تلاش خواهیم کرد تا شایسته افتخار و شجاعت آنها باشیم. ما به تعهد آنها برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد. و شک نکنید ما همه مسئولان (این حمله را) را در زمان و به روشی که خود انتخاب می‌کنیم، پاسخگو خواهیم دانست.

بیانیه مهم پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) هم دقایقی پیش به اخبار منتشره پیرامون حمله پهپادی پرتلفات به نظامیان این کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: آنچه نیروهای ما در مرز اردن در معرض آن قرار گرفتند، تشدید خطرناک تنش‌ها است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *