بیانیه های DEI دانشگاه کالیفرنیا به چالش کشیده شد

بیانیه‌های تنوع – که به‌عنوان بیانیه‌های تنوع، برابری و شمول، یا بیانیه‌های DEI نیز شناخته می‌شوند، از داوطلبانی که به دنبال شغل یا ارتقای دانشکده هستند، می‌خواهند توضیح دهند که چگونه به تنوع دانشگاه کمک می‌کنند.

در او طرح دعوی در دادگاه، جان هالتیگان که دارای مدرک دکترا است. در روانشناسی رشد، گفت که برای یک موقعیت در UC سانتا کروز درخواست می داد، اما بیانیه DEI درخواست او را بیهوده می کند، زیرا او “متعهد به کوررنگی و تنوع دیدگاه است.” در این دادخواست ادعا شده بود که این الزام به عنوان یک “سوگند وفاداری عملکردی” عمل می کند و حقوق او را طبق متمم اول نقض می کند.

بنیاد حقوقی اقیانوس آرام، یک گروه آزادیخواه که برای دکتر هالتیگان شکایت کرد، او را برای مصاحبه در دسترس قرار نداد. اما در یک فوریه پست او در Substack نوشت که بیانیه‌های DEI به «آزمایش تورنسل سیاسی» تبدیل شده است که تنوع افکار را در دانشگاه‌ها از بین برده است.

وی در این پست نوشت: «اعتماد عمومی به دانشگاه‌های ما به شدت کاهش یافته است.

کالج‌هایی که به بیانیه‌های DEI نیاز دارند، از جمله سیستم دانشگاه کالیفرنیا با 10 پردیس، از آن‌ها به عنوان بخشی از استراتژی تجاری، بخشی ارزیابی مهارت‌ها دفاع می‌کنند و به سنجش تعهد استخدامی بالقوه برای آموزش و حمایت از یک بدنه دانشجویی متنوع‌تر کمک می‌کنند. آنها می گویند که با بیانیه ها به دنبال قضاوت متقاضیان بر اساس نیت و اعمالشان هستند نه اعتقادات.

اروین چمرینسکی، محقق اصلاحیه اول قانون اساسی، گفت: «اگر کسی بگوید: «من نمی‌خواهم هیچ تلاشی برای آموزش به یک بدنه دانش‌آموزی متنوع بکنم، باید آن را در نظر بگیریم، زیرا همه ما باید به دانش‌آموزان بسیار متنوع آموزش دهیم». و رئیس دانشکده حقوق پردیس برکلی، در مصاحبه ای قبل از تصمیم گیری گفت.

اما مخالفان می گویند که آنها به اجرای یک ایدئولوژی نهادی کمک می کنند و این پیام را ارسال می کنند که کسانی که با دیدگاه خاصی از تنوع همراه نیستند در آکادمی استقبال نمی شوند. آنها همچنین می گویند که گزاره ها ابزار دیگری هستند که افراد باهوش می توانند از آن برای زدن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنند و به بی صداقتی عملکردی پاداش می دهند.

دادگاه به آقای هالتیگان سه هفته فرصت داد تا شکایت را اصلاح کند. ویلسون فریمن، وکیل بنیاد حقوقی اقیانوس آرام گفت: «ما همه راه‌ها را در نظر خواهیم گرفت تا حقوق متمم اول موکل خود را تأیید کنیم.

این حکم به سختی بحث در مورد الزامات DEI سیستم دانشگاه کالیفرنیا برای استخدام هیئت علمی – یا تلاش‌های متنوع‌تر و دربرگیرنده سیستم را به طور گسترده‌تر حل می‌کند – اما در حال حاضر چیزی که کارشناسان می‌گویند در میان اولین چالش‌های قانونی این اظهارات دانشگاه بود، نادیده می‌گیرد.

برخی از ایالت ها، از جمله داکوتای شمالی، فلوریدا و تگزاس، الزام آنها را ممنوع کرده یا به طور کلی آنها را ممنوع کرده اند. گاهنامه آموزش عالی. دانشگاه های آریزونا بودند اخیرا ممنوع شده است از نیاز به آنها نیز.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *