بیش از ۱۲۰ کنشگر مدنی خوار آزادی فوری دکتر یاسر رحمانی راد ند

بیش از ۱۲۰ نفر از کنشگران مدنی، وکلا، پزشکان و آسیب‌دیدگان اعتراضات سراسری ایران با انتشار بیانیه‌ای، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط دکتر یاسر رحمانی راد، پزشک درمانگر مجروحان اعتراضات سال گذشته، ند.

یاسر رحمانی راد همچنان در باز اداره اطلاعات سپاه پاسداران لرستان ‌سر می‌برد و امضاکنندگان بیانیه از مسئولان حکومت جمهوری اسلامی خوه‌اند تا «فوراً پرونده‌سازی غیرقانونی و غیرانسانی علیه او پایان دهند.»

امضاکنندگان، در ادامه، از هیئت حقیقت‌یاب مستقل سازمان ملل متحد در مورد ایران خوه‌اند تا پرونده یاسر رحمانی راد را بررسی کند. آنها از سازمان‌های بین‌المللی پزشکی نیز خوه‌اند در یک فراخوان عمومی برای آزادی فوری دکتر رحمانی راد متحد شوند.

در میان امضاکنندگان بیانیه نام شمار زیادی از آسیب‌دیدگان چشم در جریان اعتراضات سال گدشته، مادران دادخواه، فعالان سیاسی و زندانیان سابق سیاسی، پزشکان، فعالان حقوق بشر و همچنین گزارشگران حقوق بشر دیده می‌شود.

ارسال نامه همزمان با برگزاری جلساتی در ژنو از سوی کمیته حقوق بشر سازمان ملل طی روزهای دوشن و سه‌شن، ۱۷ و ۱۸ مهر، برای بررسی کارنامه جمهوری اسلامی ایران در اجرای میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی.

در جلسات جمهوری اسلامی ۳۰ نفر را عنوان نمده خود برای شرکت در آن ژنو اعزام ه، قرار هیئت حقیقت‌یاب پرسش‌هایی نیز در مورد سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» از نمدگان ایران مطرح کند.

یاسر رحمانی‌ راد در آذر سال گذشته، همراه با نام اوحدی، روان‌پزشک، و همایون افتخاریان‌نیا، تکنیسین اتاق عمل، هنگام سفر شهر مهاباد برای کمک زخمی‌گان در تظاهرات باز و پس از ۴۶ روز «زندان و شکنجه» قید وثیقه آزاد ند.

آقای رحمانی راد روز شن، ۱۴ مرداد امسال دلیل انتشار یادی درباره آسیب‌دیدگان چشم، بار دیگر، بر اساس احضاریه قبلی، در شع سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان حاضر و همچنان در باز ‌سر می‌برد.

امضاکنندگان بیانیه تازه، با تأکید بر دکتر یاسر رحمانی‌ راد یکی از پزشکانی ‌طور ویژه در زمان اعتراضات و پس از آن مجروحان و آسیب‌دیدگان کمک می‌ه، از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله «سازمان پزشکان بدون مرز» و «صلیب سرخ» و همچنین ارکان مسئول سازمان ملل متحد و «تمامی سازمان‌های پزشکی کشورهای دموکراتیک و توسعه‌یافته» خوه‌اند تا در مورد چنین اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی سکوت نکنند.

پیش از در دی‌ماه سال گذشته، فادیمه تونسر، عضو پارلمان ایالتی بادن وورتمبرگ آلمان اعلام ه کفالت سیاسی یاسر رحمانی‌ راد، پزشک عمومی، نام اوحدی روانپزشک همراه همایون افتخاریان‌نیا، تکنیسین اتاق عمل را بر عهده گرفته و نامه‌ای برای دریافت اطلاعات از آن‌ها وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و نهادهای اروپایی و سازمان ملل ارسال ه .

با فاده از گزارش کمپین حقوق بشر ایران و رادیوفردا/ پ. پ./ ف. دو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *