تاثیر و رقابت امازون بر فروشگاه‌های محلی در آمریکا

تاثیر و رقابت امازون بر فروشگاه‌های محلی در آمریکا

امازون به عنوان یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا، بر تمامی صنایع و بازارهای مختلف تاثیرگذار بوده و تاثیر آن بر فروشگاه های محلی در آمریکا هم از این قاعده مستثنی نبوده است. با توسعه و پیشرفت روزافزون تکنولوژی و اینترنت، خرید آنلاین به یکی از رایج‌ترین شیوه‌های خرید تبدیل شده و ما به دنبال صرفه جویی در مصرف زمان و پول خود هستیم. این موضوع باعث رشد و رونق بیشتری در بازار فروشگاه‌های آنلاین مانند امازون شده است.

رقابت امازون تاثیر بسزایی بر فروشگاه‌های محلی در آمریکا داشته است. با قدرت مالی و منابع بزرگ امازون، این فروشگاه به راحتی قادر است تا تخفیف‌های سنگینی را به مشتریان خود ارائه دهد و قیمت‌های پایین‌تری نسبت به فروشگاه‌های محلی داشته باشد، این امر از جمله ترغیب کننده‌هایی است که باعث جذب مشتریان بیشتر به سمت امازون می‌شود.

امازون با سیاست‌های مبتکرانه اش، توانمندی خرید حجمی از تولیدکنندگان را داراست که این موضوع باعث ایجاد قیمت‌های رقابتی توسط امازون شده و تعدادی از فروشگاه‌های محلی را به رقابت توانمندانه با امازون تحت فشار قرار داده است. در برخی از مواقع، فروشگاه‌های محلی نمی‌توانند با قیمت‌های پایین‌تر امازون رقابت کنند و در نتیجه مجبور می‌شوند قیمت محصولات خود را کاهش دهند و ممکن است با مشکلات مالی در طولانی مدت آشنا شوند و حتی متوقف شوند.

با فراگیر شدن فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه‌های محلی مجبور شده‌اند تا با استفاده از فناوری و تکنولوژی نوین خود به بازار جلوه کنند و تلاش کنند جوانب خاص و منحصر به فرد خود را معرفی کنند. برخی از فروشگاه‌های محلی تمرکز خود را بر تجربه خرید حضوری، مشاوره یا خدمات پس از فروش قرار داده‌اند تا جلوی رونق امازون را بگیرند. برخی دیگر هم با تمرکز بر بازار هدف خاص و تخصصی‌تر توانسته‌اند رقابتی موثر با امازون داشته باشند.

رقابت امازون با فروشگاه‌های محلی در آمریکا به همان اندازه‌ای که تاثیرگذار بوده است، درکی نیز از منافع و معایب خود داشته است. مشتریان امروزه راحت‌تر از انجام خرید آنلاین لذت میبرند و این مسئله باعث شده تا تعداد بیشتری از مشتریان به سمت فروشگاه‌های آنلاین هدایت شوند. با ارائه خدماتی کارآمد و نوآورانه، فروشگاه‌های محلی می‌توانند به مزیت‌هایی نسبی دست یابند و بتوانند رقابتی قوی با امازون داشته باشند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *