تاکنون ۴۰۰ سایت ۵G راه‌اندازی ه

گفته رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول ترنت ۵G هنوز در دنیا از لحاظ پوشش ۳۰ درصد پوشش ۴G هم نه . او همچنین گفت بازار و صنعت برای پذیرش ۵G باید از حالت سنتی خارج شود تا کشش و پذیرش نسل از ترنت را ه با.

مراسم افتتاحیه و نشست خبری آزمایشگاه ۵G و ترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز برگزار . هدف از راه‌اندازی آزمایشگاه، توسعه اکوسیستم ۵G و کمک فعالان حوزه برای فراهم‌ن امکانات . گفته مسئولان همراه اول، آزمایشگاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاسیس ه و سعی در ایجاد پلی بین صنعت و دانشگاه را .

«وحید شاه منصوری»، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با اشاره تصور عام نسل پنجم نیز مانند نسل‌های پیشین ارتباط سیار خیلی زود منقرض شوند، گفت: «با اتفاقاتی الان درحال رخ دادن ، تصور محقق نخواهد . همچنین سرمایه‌گذاری بزرگی روی تولید تجهیزات ۵G انجام ه ، بلوغ تدریجی و افزایشی تکنولوژی‌ها و تکمیل انها را دنبال .»

« ۱۰۰ درصد انهای ۵G نه‌ایم»

او همچنین گفت: «هنوز ۱۰۰ درصد ان ۵G در تجهیزات نه‌ایم. در نتیجه پیش‌بینی ه تا سال ۲۰۲۵ همچنان ۵G در حوزه انسازی توسعه پیدا کند. براساس شواهد، احتمالا ۶G نسلی با بعد از ۲۰۳۰ آن را ه باشیم.»

گفته شاه‌منصوری در دنیا هم سرمایه‌گذاری در حوزه ۵G در دوسه سال گذشته شروع ه . درواقع کشورها از سال ۲۰۱۹ انها را متوقف و سمت توسعه محصولات رفته‌اند.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با اشاره در حال حاضر بیش از یک میلیارد سایت ۵G در دنیا داریم اما آمار از لحاظ پوشش هنوز ۳۰ درصد پوشش ۴G هم نه ، توضیح داد: «در کشورما هم بحث فرکانش قرار زودی وارد فاز مزایده‌ شود. وقتی فرکانس ۵G اختصاص داده شود توسعه نیز روند سریع‌تری می‌یابد. طبق برنامه‌ای همراه اول تا الان حدود ۴۰۰ سایت ۵G در کشور راه‌اندازی یم و قرار آن را ۱۰۰۰ مورد برسانیم. امیدواریم مشکل گوشی‌های مجهز نسل پنجم ترنت سیار هم حل شود ولی فعلا رویمان فاده از مودم .»

شاه‌منصوری درباره ماهیت تشکیل آزمایشگاه‌های نسل پنجم ترنت سیار گفت: «ما اسم آزمایشگاه را ۵G اوپن لب گذاشتیم. مثل تمام اوپن لب‌هایی صورت ان در دنیا وجود دارند. اوپن لب‌ها مراکزی برای رفت‌وآمد پارتنرهای شرکت‌ها هستند. وقتی اپراتوری چنین آزمایشگاهی راه‌اندازی می‌کند، هدفش در فضا در حوزه تولید محصولات و ارائه سرویس با پارتنرهای خود همکاری کند. هدف ماهم از راه‌اندازی آزمایشگاه کمک توسعه اکوسیستم آی‌سی‌تی کشور در حوزه ۵G .»

او همچنین درباره نقش معاونت علمی و فناوری در طراحی آزمایشگاه با بیان طرح اولیه‌اش سه سال پیش ریخته ، گفت: «معاونت علمی همچون هاب اکوسیستم دانش‌بنیان کشور می‌تواند در رونق آزمایشگاه ما کمک کند. ما سعی یم در آزمایشگاه تمام زیرساخت‌های لازم در شب مخابراتی ۵G را فراهم کنیم.»

«اقتصاد ۵G در دنیا توجیه‌پذیر نه »

شاه منصوری در پاسخ دیجیاتو درباره احتمال قبال صنعت از ترنت ۵G در کشور گفت: «سال ۲۰۱۵ توجیهاتی برای ۵G وجود قرار شب‌ای با علاوه بر انسان‌ها تمام اشیا را نیز شامل شود. همچنین بتواند همزمان با سرعت بالا کاربرهای زیادی سرویس بدهد. بیش از یک میلیارد سایت ۵G در دنیا وجود ۲۰ درصد اهداف ۵G در کل دنیا نیز نه . تقریبا بزرگ‌ترین وجه تمایز ۵G سرعت بالای آن . درحالی هدف از طراحی آن ن سرعت بالاتر ن.»

گفته او وقتی تکنولوژی توسعه می‌یابد موازات آن بازار نیز باید ر کند. چرا در دنیا اتفاق برای ۵G نیفتاده هیچ اپراتوری در دنیا نتوانسته اقتصاد ۵G را توجیه‌پذیر کند. او همچنین گفت: «اتفاقی باید رخ دهد بازار هم باید از حالت سنتی خارج ه و کشش در آن ایجاد شود. ضمن قیمت تجهیزات کاهشی با تا بازار هم از آن قبال کند اما تنها چالش کشور ما نیست.»

«محمد کرباسی»، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات هم در نشست گفت: «از یک سال اخیر ماموریت‌های معاونت علمی در حوزه توسعه اکوسیستم دو بخش تقسیم . بحث توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان دو بخش موازی تفکیک ند. اتفاقی در سال‌های اخیر افتاد اقتصاد دانش‌بنیان توسعه یافت ونیاز توسعه فناوری هم موازات آن صورت گیرد. همین دلیل یکی از حوزه‌های بسیار مهم بحث ارتباطات و اتصال‌پذیری عنوان یک ستاد تعریف . اگر بخواهیم مصداق اتصال‌پذیری و ارتباطات را در حوزه فناوری ببینیم، بحث ترنت اشیا و نسل پنجم ترنت از مهم‌ترین مصداق‌ها .»

باور او وظیفه معاونت علمی تسهیلگری در چنین اموری . او همچنین گفت در بحث ترنت اشیا هم معاونت علمی دنبال تاچالش‌های مربوط خودروی متصل و بحث‌های هوشمندسازی را در حین فرهنگ‌سازی رفع و رجوع کند.

«آزاد روانشید»، مدیر آزمایشگاه ۵G همراه اول نیز با اشاره فضا برای شرکت‌ها، اشخاص و دانشجویان تا ایده‌های خود را نمایش بگذارند، گفت: « آزمایشگاه برای حل چالش‌های موجود در شب اپراتور همراه اول فعالیت می‌کند. در جا شاهد چندین شب موبایل اختصاصی مستقل از اپراتور در دو حوزه ۴G و هم ۵G هستیم. دو هم صورت ترکیبی و هم صورت شب پیور۵G پیاده‌سازی ه‌اند.»

برگزاری اولین رویداد هکاتون ۵G

مدیر آزمایشگاه ۵G همراه اول درباره مسابقه هکاتون ۵G برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود نیز توضیح داد: «از آنجایی باید امکانی برای ارائه ایده‌های افراد ایجاد می‌، تصمیم ایجاد هکاتون گرفتیم. ما سعی یم دید از بالا نسبت شب را بدون واردن جزئیات فنی شب عنوان طرح هکاتون اول مطرح کنیم. اتفاق هم تمایز ۵G از سایر شب‌ها باز می‌گردد.»

گفته شاه منصوری تمامی علاقه مندان مشارکت در هکاتون شماره یک مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در برگیرنده فرصتی برای شب سازی و جذب کاربران علاقه مند و نخ در زیست بوم فناوری شب های مخابراتی نسل پنجم ، می توانند نشانی ترنتی https://mci.ir/web/rd مراجعه و خود را برای رقابت در آن جوایز نفرات و تیم های اول تا سوم آن ترتیب 100، 60 و 40 میلیون تومان با همکاری همراه اول و معاونت علمی ری جمهوری تأمین می شود، آماده کنند.

گفته روانشید ۵G خودش را عنوان یک اکوسیستم معرفی می‌کند. او درباره ویژگی‌های ۵G ادامه داد: «در شب ۵G امکان وجود می‌آید شب بتواند براساس نیازمندی‌های کاربست‌ها خودش را تطبیق دهد. چیزی شب‌های ۲G و۳G نند. در ۴G هم تنها صورت محدود وجود . چیزی ۵G را منحصر‌فرد می‌کند، معماری انعطاف‌پذیر آن می‌تواند طیف وسیعی از کاربری‌ها نیازمندی‌های متفاوت دارند را پوشش دهد. در هکاتون اول نیز حول محور همین موضوع چالشی را مطرح یم تا کاربری‌ها درخو کیفیت سرویس متناظر با نیازمندی‌های خود را از شب ۵G ثبت کنند. همین دلیل یکی از الزاماتی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در آینده باید آن توجه کنند نیازمندی کیفیت سرویس خود را از شب درخو کنند.»

در انتهای جلسه تمامی حاضران در جلسه و خبرنگاران را دعوت بازدید از سگمنت داشبوردهای پایش شب و اتصالات تا صورت عملیاتی تشریح فعالیت های آزمایشگاه نسل پنجم مرکز تحقیق و توسعه همراه اول بپردازد و در پایان برنامه یوزکیس های حاضر در آزمایشگاه معرفی و هر کدام روی شب نسل پنجم همراه اول تست ند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *