تجلیل از ۳۲ مددجوی زندانی برتر مسابقات مهارت زندانیان استان آذربایجان غربی

خبرگزاری میزان – با حضور معاون اشتغال و کار آفرینی بنیاد تعاون صنایع زندانیان کشور و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و تنی چند از مسئولان استانی طی مراسمی در محیط کار واقعی کارگاه قالیبافی زندان ارومیه از مددجویان برتر مسابقات مهارت زندانیان تقدیر شد.

این مراسم که در محیط کار واقعی و با حضور معاون اشتغال و کار آفرینی بنیاد تعاون صنایع زندانیان کشور و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعی از معاونان و مربیان سازمان‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی، اداره کل کار و امور اجتماعی و جهاد کشاورزی برگزار شد، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی با تقدیر از همراهی وهمکاری مجموعه‌های ارزشمدار قضایی استان و مسئولان امر توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: نگاه عالی انسان مدارانه برای توانمندسازی امانت بزرگ نیروی انسانی مددجو در زندان‌ها بینش عمیق اعتقادی و ایمانی مدیران انقلابی برای تعالی و تحول قضایی بر اساس سند تحول قضایی است و این نشان از عمق باور‌های مسئولان برای اصلاح و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به اجتماع است.

فتحی اظهار کرد: نگرش اسلامی به زندانبانی به نحوه برخورد انتقام جویانه و صرفا تنبیهی غرب فرق می‌کند در زندانبانی اسلامی باز اجتماعی کردن زندانیان با آخرین متد علمی برای توانایی اداره خود و خانواده در اجتماع با کسب عزت انسانی مد نظر است و این فرایند اصلاحی در زندان‌های ایران اسلامی کرد خود را در مشارکت انبوه زندانیان در امر تولید و کسب مهارت برای سازندگی نشان می‌دهد و آخرین تحقیقات سازمان زندان‌ها بر این امر دلالت می‌کند که نرخ بازگشت مجدد زندانیان آموزش دیده بسیار نازل است.

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی ادامه داد: این همت در مسئولان زندان‌ها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های دخیل در امر مهارت آموزی در سال گذشته به حدی چشمگیر بود که ۵ هزار نفر زندانی در ۲۵۸ دوره مشارکت کردند و ۱۸۶ مددجو کارت صنعتگری ماهر دریافت کردند و این مایه شعف جامعه اسلامی است که در جریان فرایند سخت اصلاح و تربیت با وجود مشکلات عدیده نیاز‌های واقعی بازار کار جامعه را شناسایی کرده و بر اساس واقعیت‌های تولید و اشتغال مولد در زندان و اجتماع نیروی ماهر برای صنعت و چرخه تولید تربیت کرد که نرخ بازگشت مجدد آن‌ها به زندان در طول سال‌های گذشته زیر سه درصد بوده است.

در ادامه این مراسم، صلاح خان احمدزاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی به تبیین امر رهبری برای شروع نهضت آموزش «پنجه کارآمد» اشاره کرد و گفت: فقط با نمونه همین هم افزایی در مجموعه زندان‌ها و مجاهدت‌های دلسوزانه مانند نهضت سواد آموزی در کشور به امر مهم در توسعه عالی کشور با توصیه مقام معظم رهبری نایل می‌شویم.

وی گفت: ما در جامعه برای تولید و توسعه سرمایه ملی نیاز به نیروی انسانی ماهر در هر زمینه بخصوص کسب معاش از اشتغال مولد واقعی برابر با نیاز‌های روز بازار کار را داریم.

خان احمدزاده در ادامه با تقدیر از اقدامات عالی اداره کل زندان‌های استان آذربایجان غربی در ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری برای اشتغال مولد در جوار زندان و داخل اندرزگاه‌ها گفت:۲۸۲هزار نفر ساعت آموزش در طول ۵ ماه گذشته برای مددجویان یک اقدام جهادی در تربیت «پنجه کارآمد» و به مثابه واقعی رفع دغدغه از مسئولان عالی نظام است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: در۵ ماهه سال جاری ۱۰۰ دوره آموزشی توسط مربیان سامزان برگزار شده است و دو هزار دونفر در این دوره مشارکت کرده اند.

خان احمدزاده با اشاره به اعطای تسهیلات ویژه به مددجویان دارای کارت مهارت، گفت: همه ۳۲ نفرمددجوی منتخب مسابقه مهارت زندان‌های استان آذربایجان غربی کارت مربیگری دریافت خواهند کرد و تسهیلات ایجاد اشتغال بعداز آزادی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

جبار باقری معاون اشتغال و کار آفرینی بنیاد تعاون صنایع زندانیان کشور با تحسین اقدامات عالی حرفه آموزی و ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد در زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: این مراسم جشن تولد زندگی عزتمندانه مددجویان است مددجویانی که با توانمند شدن از طریق یادگیری مهارت نیاز بازار واقعی کشور ارزش افزوده پیدا کرده و در رشد تولید و توسعه کشور سهیم شده اند.

وی به فلسفه وجودی بنیاد تعاون صنایع زندانیان، انجمن‌های حمایت و مراکز مراقبت بعد از خروج مددجویان آزاد شده اشاره کرد و گفت: همه با افتخار برای تسهیل گری یک زندگی سعادتمندانه در اجتماع در کنار مددجویان هستند تا ضمن حمایت از ارزش‌های خانواده اسلامی زمینه رابرای بازگشت سالم به اجتماع فراهم کنند و این را در شوق یادگیری مهارت، رقابت برای عرضه رنج یادگرفتن برای زندگی عزت‎مندانه را در مددجویان به وضوح می‌بینیم.

معاون اشتغال و کار آفرینی بنیاد تعاون صنایع زندانیان کشور با تقدیر از مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و متولیان امر اشتغال زندانیان استان آذربایجان غربی ادامه داد: این شوق اصلاح برای سلامت نفس مشخصه بارز زندانبانی اسلامی و نگرش دینی مسئولان به انسان حتی در کنج زندان است که باید با حفظ کرامت و تامین حقوق شهروندی وی زمینه را برای برگشت آبرومندانه وی به اجتماع و تلاش برای سربلندی کشور فراهم آوریم.

باقری با تقدیر از مسئولان امر برگزاری مسابقات مهارت و تجلیل از برگزیدگان این امر را در راستای حفظ کرامت انسان‌ها ارزشمدارانه بر محور اعتقادات توحیدی زندانبان مسلمان توصیف کرد، گفت: امروز همه از این رویدادمهم و از بازگشت سعادتمندانه برادران و خواهران خود به عنوان شهروند قدرتمند به جامعه خوشحالیم.

در این مراسم ضمن اهدا لوحت قدیر و هدایای نقدی به مددجویان برتر، مربیان، داوران و مسئولان امر بر اساس اعلام قاضی ناظر زندان برای ۳۲ مددجوی برتر مسابقات مهارت از سوی دادستان مرکز استان ده روز مرخصی تشویقی اعطا شد.

مراسم با تجلیل از ۳۲ مددجو و۱۱ نفر مربی و مسئول برگزاری مسابقات درمحل کار واقعی کارگاه‌های اشتغال زندان ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام /

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *