تجمع در دیواندره در اعتراض به «قطع چند روزه آب آشامیدنی»

جمعی از مردم شهر دیواندره در استان کردستان شامگاه دوشنبه و در پی ادامه قطع آب آشامیدنی به خیابان آمدند و با برپایی تجمع در مناطق مرکزی این شهر، شعارهای اعتراضی سردادند.

در ویدئو‌هایی که از اعتراضات مردم دیواندره منتشر شده، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای مقابله با معترضان، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

همزمان سایت حقوق بشری هه‌‎نگاو گزارش داد که دست‌کم ۴ تن از مردم معترض دیواندره در جریان این اعتراض با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی زخمی شدند.

شهر دیواندره در استان کردستان از چند هفته پیش با قطع مکرر و گسترده آب شرب مواجه است. شرکت آبفای دیواندره ابتدا دلیل این رخداد را «شکستگی خط انتقال آب» عنوان کرد و تاکنون چند بار از تعمیر و برقراری آب شهر خبر داده اما هر بار قطعی‌ آب تکرار شده است.

شرکت آبفای این شهر روز یک‌شنبه ۸ مرداد ماه نیز در اطلاعیه‌ای بار دیگر دلیل قطع آب شرب مناطق وسیعی از دیواندره را «شکستگی خط انتقال آب» عنوان کرد اما تداوم قطعی آب تا شامگاه دوشنبه، این بار به اعتراضات خیابانی مردم منجر شد.

در همین حال، شرکت برق دیواندره دوشنبه شب همزمان با اعتراضات مردم این شهر، در اطلاعیه‌ای با رد اظهارات برخی مقامهای این شهر مبنی بر «قطع برق ایستگاه‌های پمپاژ خط انتقال آب»، تاکید کرد که «قطعی آب شرب در سطح محلات و شهرک‌های مختلف دیواندره طی روزهای اخیر، ارتباطی با قطع برق» ندارد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *