ترامپ با مایک جانسون در مار-آ-لاگو به عنوان روابطشان با همدیگر ملاقات می کند

رئیس مجلس مایک جانسون ممکن است اکثریت عملکردی در کنگره نداشته باشد، اما کار او حداقل از یک جهت شبیه به جمهوری خواهانی است که پیش از او بودند: وظایف شامل وظیفه دشوار مدیریت دونالد جی. ترامپ است.

آقای جانسون روز جمعه به مار-آ-لاگو، املاک آقای ترامپ در فلوریدا سفر خواهد کرد تا به او بپیوندد تا سخنران آن را «اعلان بزرگی در مورد صداقت انتخابات» توصیف کند. جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

به گفته دو نفر از آشنایان با این برنامه، این دو مرد در حال برنامه ریزی برای دور هم جمع شدن برای یک جلسه سیاسی بودند، اما تیم آقای جانسون پیشنهاد کردند که در انظار عمومی درباره موضوعی که آقای ترامپ عمیقاً به آن اهمیت می دهد، حضور پیدا کنند.

این به آقای جانسون این فرصت را می‌دهد که در یک لحظه مخاطره‌آمیز در دوران ریاست‌جمهوری خود، شانه به شانه آقای ترامپ بایستد، زیرا او تلاش می‌کند تا یک اکثریت کوچک و عمیقاً تقسیم‌شده را حول یک دستور کار قانون‌گذاری که بسیاری از آنها با آن مخالف هستند، به هم ببندد. برکناری از نماینده مارجوری تیلور گرین، یک جمهوری‌خواه راست افراطی جورجیا و متحد ترامپ سوار یا بمیر. با پیچیده‌تر کردن اوضاع، آقای ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، به تضعیف این دستور کار کمک می‌کند.

با این وجود، جمهوری خواهان عموماً حضور فیزیکی در کنار آقای ترامپ را خوب و از نظر سیاسی مفید می دانند.

نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان درباره حضور مشترک روز جمعه گفت: «این درباره ترامپ است که جانسون را در آغوش گرفته است. ترامپ می گوید: «او سخنران است، من دوست او هستم، ما با هم هستیم.» این یک چیز بسیار مهم برای او است. او فقط باید تحمل کند.»

آقای ترامپ واقعاً به آقای جانسون فکر می کند که در دو دادگاه استیضاح از او دفاع کرد و نقش یک را بازی کرد نقش کلیدی در تلاش های او برای براندازی انتخابات 2020 دارد، به عنوان چیزی شبیه به یک دوست، افراد نزدیک به او گفتند. او جمهوری خواه لوئیزیانا را دوست دارد و وفاداری او را بیشتر دوست دارد. (او به ویژه از اینکه آقای جانسون پس از سخنران شدن به سرعت از او حمایت کرد، قدردانی کرد، حرکتی که کوین مک کارتی سلف او همیشه در برابر آن مقاومت می کرد). این دو مرتباً صحبت می‌کنند و آقای ترامپ حتی در مورد برخی از تأییدیه‌های کنگره که آقای جانسون با او لابی کرده است، صحبت کرده است.

با این حال، اگر یک آغوش اینگونه به نظر می رسد، مشخص نیست که خیلی بهتر از جایگزین است.

آقای ترامپ در اوایل این هفته در برابر قانونی که آقای جانسون برای تمدید آن ارائه کرده بود، انتقاد کرد منقضی شدن قانون نظارت بدون حکم که مقامات امنیت ملی می گویند برای مبارزه با تروریسم و ​​جمع آوری اطلاعات بسیار مهم است. آقای ترامپ از قانونگذاران خواست تا قانون زیربنایی این برنامه را «کشتند» و محافظه‌کاران فوق‌العاده در مجلس با هم متحد شدند تا مانع از آمدن آن به صحن مجلس شوند که شکستی شرم‌آور برای آقای جانسون بود.

سخنران روز جمعه قرار بود درست قبل از سوار شدن به هواپیما برای مخاطبانش با آقای ترامپ، دوباره تلاش کند تا این اقدام را از طریق مجلس نمایندگان انجام دهد.

رئیس جمهور سابق همچنین گفته است که ارسال کمک از سوی ایالات متحده به اوکراین “احمقانه” است و با این کار مخالفت کرده است، حتی در شرایطی که آقای جانسون به صراحت گفته است که ارائه لایحه ای برای ارائه این لایحه اولویت اصلی اوست. تزریق کمک نظامی آمریکا به کیف.

(همچنین این آقای ترامپ بود که کمک کرد کشتن یک معامله مهاجرتی دو حزبی که آقای جانسون در ازای بسته کمکی به اوکراین خواسته بود.)

پویایی به این معنی است که حتی با ارائه یک جبهه متحد در Mar-a-Lago، این زوج در بسیاری از مسائلی که ممکن است در مورد آنها سؤال شود، اختلاف نظر خواهند داشت. زندگی با آقای ترامپ چنین است. و برای سخنرانان جمهوری خواه، همیشه همینطور بوده است.

برای مدت کوتاهی پس از ورود آقای ترامپ به کاخ سفید در سال 2017، او تلاش‌های قانونی خود را به رهبران جمهوری‌خواه در کاپیتول هیل که شامل تلاش برای لغو اوباماکر و کاهش مالیات می‌شد، موکول کرد. پل دی. رایان، رئیس‌جمهور سابق، که از تبلیغات انتخاباتی برای آقای ترامپ خودداری کرده بود، از این واقعیت سود می‌برد که رئیس‌جمهور جدید علاقه شخصی به موفقیت برنامه مشترک جمهوری‌خواهان داشت.

با این حال، مدیریت این رابطه مستلزم دست گرفتن و فشار دادن در مورد اینکه چه کسی قرار است آخرین نفر در گوش آقای ترامپ باشد، داشت. به عنوان مثال، در سال 2018، آقای ترامپ تهدید کرد که یک لایحه هزینه های کلان که توسط کنگره تصویب شده بود را وتو خواهد کرد. آقای رایان باید تلاش می کرد تا او را متقاعد کند که آن را امضا کند.

برندن باک که به عنوان مشاور ارشد آقای رایان خدمت می کرد، به یاد می آورد: «این تمرینات آتش نشانی است که باید پنج یا شش نفر را بفرستید تا او را به عقب برگردانند. شما همیشه با آخرین کسی که با او صحبت کرده مبارزه خواهید کرد، با هوس های عاطفی، چیزی که خوانده است. این یک نبرد دائمی است که همیشه باید در آن بجنگید.»

در همان سال، آقای ترامپ تقریباً نسخه‌ای از قانون نظارتی را که این هفته پس از انتشار توییتی از آن انتقاد کرد – ظاهراً پس از تماشای بخشی از شبکه فاکس نیوز – – که از دولتش جدا شد – حذف کرد. آقای باک به یاد می آورد: «همه با او تماس می گرفتند، مشاور امنیت ملی با عجله آمد، مردم با عجله به سمت کاخ سفید می رفتند. آقای ترامپ در نهایت 90 دقیقه بعد از پست خود عقب نشینی کرد.

اما آقای ترامپ اکنون سهم کمتری در دستور کار جمهوری خواهان در کنگره دارد – این مال او نیست. و او توسط یک دستگاه امنیت ملی احاطه نشده است که بتواند به او کمک کند تا در مسیری قرار گیرد که بیشتر با مسیر رهبران حزب در کنگره مطابقت دارد.

با استقرار در کاخ سفید، آقای ترامپ همچنین شروع به حفظ مشاوران خود کرد و کمتر به رهبران کنگره برای هدایت تکیه کرد. به عنوان مثال، او علاقه ای به استفاده از توصیه های آقای رایان در مورد تلاش برای جلوگیری از تعطیلی دولت در پایان سال 2018 نداشت.

آقای مک کارتی سال ها برای تقویت رابطه خود با آقای ترامپ وقت گذاشت و تا آنجا پیش رفت طعم های مورد علاقه اش از Starburst را مرتب کند به نفع گرفتن او پس از حمله اوباش در 6 ژانویه 2021 در مار-آ-لاگو، رئیس جمهور سابق را در تلاش برای هموار کردن هر گونه اختلاف، ملاقات کرد.

آقای مک کارتی در مدت کوتاهی که به عنوان رئیس مجلس حضور داشت، با آقای ترامپ رابطه‌ای بالا و پایین داشت. او در کمپین‌های میان‌دوره‌ای 2022 موفق شد برخی از تاییدات آقای ترامپ را هدایت کند و بزرگترین پیروزی او ممکن است سکوت رئیس‌جمهور سابق در جریان مذاکراتش با کاخ سفید بر سر سقف بدهی باشد – آقای ترامپ تا پس از امضای توافق منتظر ماند. آن را نقد کند.

آقای مک کارتی عمدتاً از زمان‌بندی سود می‌برد: رئیس‌جمهور سابق هنوز نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در دوران تصدی خود نبود و کمتر در دستور کار واشنگتن نقش داشت.

آقای جانسون ممکن است بدترین هر دو جهان را داشته باشد: آقای ترامپ رئیس جمهور نیست، بنابراین او علاقه مشترکی به موفقیت قانونگذاری رئیس جمهور جمهوریخواه ندارد، اما در این مرحله از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، او به اندازه کافی هماهنگ است که به طور بالقوه پیچیده شود. هر کاری که سعی می کند انجام دهد آقای ترامپ همچنان به نفوذ کافی بر جمهوری‌خواهان در کنگره ادامه می‌دهد که مخالفت او می‌تواند به اندازه‌ای باشد که یک لایحه را به طور کامل از بین ببرد، و آقای جانسون مدت زیادی برای تحکیم روابط آنها مهیا نکرده است.

آقای گینگریچ گفت: «جانسون سخت‌ترین سخنوری را در بین هر کسی از زمان آغاز جنگ داخلی دارد. “هدف اصلی او باید این باشد که نظام را در کنار هم نگه دارد تا به انتخاباتی برسد که در آن ترامپ حضور جمهوریخواهان را افزایش دهد.”

افراد نزدیک به آقای ترامپ می‌گویند که او برای بینش سیاسی آقای جانسون ارزش قائل است و در مواردی از او حمایت کرده است. آقای جانسون به سختی با او لابی کرد تا از مایک بست، نماینده جمهوری خواه ایلینوی، در مورد دارن بیلی، یک رقیب رقابتی که یک کمپین پرشور MAGA را اداره می کند، حمایت کند. افرادی که با آن آشنا هستند می گویند که استقبال از آقای ترامپ سخت بود، اما او در نهایت به اصرار آقای جانسون این کار را انجام داد.

خانم گرین به نوبه خود گفت از انتقاد خود از جانسون عقب نشینی نخواهد کرد یا تهدید به تلاش برای برکناری او را کنار نخواهد گذاشت، حتی اگر آقای ترامپ به رئیس مجلس رونق عمومی بدهد.

او درباره میزبانی آقای ترامپ با جانسون گفت: «چیزهایی از این دست من را آزار نمی دهد. او درباره سخنران اضافه کرد: “در حال حاضر او از حمایت من برخوردار نیست.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *