ترامپ به جایی که بیشتر درد می کند ضربه زد

دونالد ترامپ امروز در دو نقطه ای که بیشتر به او آسیب می رساند ضربه بزرگی خورد: کیف پولش و تصویر جادوگر تجاری اش.

این ضربات توسط یک قاضی ایالتی در نیویورک وارد شد ترامپ را به پرداخت جریمه نزدیک به 355 میلیون دلار محکوم کرد به دلیل شرکت در سالها کلاهبرداری با دروغ گفتن در مورد ارزش سبد املاک خود. به عنوان بخشی از تصمیم خود، قاضی، آرتور انگورون، ترامپ را از اداره هر شرکت نیویورکی – از جمله شرکت خودش، سازمان ترامپ – به مدت سه سال منع کرد.

این شرکت برای چندین دهه در مرکز شخصیت عمومی ترامپ به عنوان یک تاجر ثروتمند قرار داشته است. و در باریک ترین آسترهای نقره ای، قاضی انگورون کنترل آن را برای همیشه از او دور نکرد. با این حال، این حکم – اگر در دادگاه تجدید نظر باقی بماند – پیامدهای قابل توجهی برای دارایی های رئیس جمهور سابق خواهد داشت.

هر درد مالی که ترامپ اکنون با آن روبرو است، با آسیبی که تصمیم به منیت و وجهه او به عنوان یک میلیاردر هواپیمای جت و مدیر ارشد اجرایی، یک چهره عمومی با دقت ساخته شده که به او کمک کرد تا برای اولین بار به شهرت تلویزیونی واقعی تبدیل شود، قابل رقابت بود. و سپس وارد کاخ سفید شد.

قاضی انگورون درباره ترامپ و همدستانش در این پرونده، از جمله دو پسر بالغش، اریک و دان جونیور، نوشت: «عدم پشیمانی و پشیمانی کامل آنها در مرز آسیب‌شناسی است.

قاضی ادامه داد که اتهام «بالا بردن ارزش دارایی ها برای کسب درآمد» «گناه کبیره نیست» و ترامپ، پسرانش و دو تن از دستیاران ارشدش در شرکت «بانک را به زور اسلحه سرقت نکرده اند». و با این حال، قاضی انگورون نتیجه گرفت: «مدافعان نمی توانند به اشتباه خود اعتراف کنند. در عوض، آن‌ها حالتی را اتخاذ می‌کنند که «شیطان نبین، بد نشنود، بد صحبت نکن» که شواهد آن را تکذیب می‌کند.

ترامپ ماه گذشته قبلاً با تصمیم جداگانه‌ای مواجه شده بود که طی آن یک هیئت منصفه فدرال در نیویورک او را به پرداخت بیش از 83 میلیون دلار به نویسنده E. Jean Carroll به دلیل بدنام کردن او در سال 2019 پس از متهم کردن او به تجاوز جنسی چند دهه ای محکوم کرد. و مجازات‌های تقلبی عظیمی که او با آن مواجه است، همراه با محدودیت‌هایی که در توانایی‌هایش برای اداره شرکت‌ها در نیویورک و قرض گرفتن پول از مؤسسات مالی در ایالت وجود دارد، می‌تواند او را در تنگنای مالی قرار دهد.

بلافاصله مشخص نیست که ترامپ و سایرین که با قضاوت‌های کوچک‌تری مواجه شده‌اند، چقدر زود باید این پول را تهیه کنند. این حکم که ترامپ را از درخواست هرگونه وام در نیویورک در سه سال آینده منع می‌کند، می‌تواند دریافت وثیقه‌ای را که باید در دادگاه پس از درخواست تجدیدنظر در دادگاه ارسال کند، چالش برانگیز کند.

آلینا حبا، وکیل ترامپ، این حکم را “بی عدالتی آشکار – آشکار و ساده” توصیف کرد. این نقطه اوج یک شکار جادوگر چند ساله است که از نظر سیاسی به آن دامن می زند که برای «سرنگونی دونالد ترامپ» طراحی شده بود، قبل از اینکه لتیشیا جیمز پا به دفتر دادستان کل بگذارد. ساعت‌های بی‌شماری شهادت ثابت کرد که هیچ تخلفی، جرم و قربانی وجود ندارد.»

تصمیم قاضی انگورون یک هفته شلوغ را به پایان رساند که طی آن تحولات مهمی در چندین پرونده جنایی که ترامپ با آن مواجه است رخ داد. برخی به نفع او قطع کردند، برخی دیگر نه.

شاید در مهمترین حرکت، یک قاضی ایالتی در منهتن تاریخ 25 مارس را تعیین کنید برای اولین محاکمه جنایی ترامپ – به اتهام جعل سوابق تجاری در مورد پرداخت های پولی به یک ستاره پورن در آستانه انتخابات 2016.

از میان تمام مواردی که ترامپ در حالی که کمپین خود را برای بازپس گیری کاخ سفید آغاز می کند، با آن مواجه می شود، پرونده خاموشی پول موردی است که برخی از مشاوران او از نظر سیاسی برای او سودمندتر می دانند. آنها بر این باورند که این امر می تواند حساسیت رای دهندگان را نسبت به موارد دیگری که ترامپ با آن مواجه است و در آنها متهم به اتهامات جدی تری ناشی از سوء استفاده از مواد طبقه بندی شده و تلاش های او برای ایجاد اختلال در انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری پس از انتخابات 2020 است، کند.

این پرونده به شدت به شهادت مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق ترامپ بستگی دارد که قبلاً به پرداخت این پرداخت و همچنین دروغگویی به کنگره و اتهامات مربوط به مالیات اعتراف کرده است. کوهن همچنین شاهد کلیدی در پرونده کلاهبرداری مدنی در دادگاه انگورون بود. اما در حالی که مشاوران ترامپ از بازجویی متقابل خود از کوهن در طول محاکمه تقلب خوشحال بودند، قاضی انگورون او را شاهدی «معتبر» دانست.

قاضی انگورون نوشت: “این حقیقت یاب معتقد نیست که اعتراف به شهادت دروغ به این معنی است که شما هرگز نمی توانید حقیقت را بگویید.” مایکل کوهن حقیقت را گفت.

برای بیشتر: خواندن حکم قاضی در پرونده کلاهبرداری مدنی


ترامپ در مرکز حداقل چهار تحقیق جنایی مجزا، در سطح ایالتی و فدرال، در مورد موضوعات مرتبط با مشاغل تجاری و سیاسی او قرار دارد. اینجا جایی است هر مورد در حال حاضر پابرجاست.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *