ترامپ به جرم «دخالت در انتخابات ۲۰۲۰» دوباره در معرض اتهام قرار گرفت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه با سومین کیفرخواست خود روبرو شد. «جک اسمیت»، بازپرس ویژه سه‌شنبه اعلام کرد که این کیفر‌خواست، مربوط به «تلاش‌های ترامپ» برای «دخالت در انتخابات» با هدف لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ است.

به گزارش آکسیوس، این کیفر‌‌خواست جدید، به چالش‌های فزاینده ترامپ ـ که در حال‌ حاضر پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است‌ ـ می‌افزاید، و همچنین جمهوری‌خواهان را مجبور می‌کند تا با پیامد‌های شورش ۶ ژانویه کنگره، دست و پنجه نرم كنند.

بر اساس این گزارش، کیفرخواست روز سه‌شنبه، آخرین فصل از تحقیقات در دست اقدام درباره تلاش‌های ترامپ برای تضعیف پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور و رویدادهایی که در جریان شورش بدنام « ۶ ژانویه کنگره» در ایالات متحده رخ داد، خواهد بود.

در واکنش به این کیفر‌خواست، ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی خود، سوشیال تروث، «بازرس ویژه» جک اسمیت را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با صدور «کیفرخواست جعلی» دیگری علیه خود متهم کرد.

این اولین بار نیست که ترامپ با «اتهام فدرال» روبرو می‌شود. او پیش از این نیز به دلیل نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده متهم شده بود و تا‌کنون در مجموع اتهامات وی به ۴۰ فقره رسیده است.

همچنین دامنه تحقیقاتی که توسط بازرس ویژه جک اسمیت هدایت می‌شود، گسترش یافته و نه تنها اقدامات ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ را در بر می‌گیرد، بلکه پویش طولانی‌مدت او برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نیز شامل می‌شود.

همزمان «شهادت افراد کلیدی» درگیر در این رویدادها جمع آوری شده و «هزاران برگ» مدارک و شواهد جدید همچنان در حال سرازیر شدن است که پرونده ترامپ را سنگین‌تر می‌کند.

گزارش آکسیوس حاکی از آن است که ترامپ علاوه بر اتهامات فدرال، در حوزه‌های قضایی دیگر نیز با مشکلات حقوقی بسیاری روبرو شده است. به عنوان مثال ترامپ در پرونده‌ای مربوط به پرداخت‌های مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ، در برابر ۳۴ مورد اتهام «جعل سوابق تجاری» در دادگاه جنایی منهتن، خود را بی‌گناه دانست.

علاوه بر این، یک سری تحقیقات جداگانه در ایالت جورجیا، به رهبری فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، در حال نزدیک‌شدن به «مرحله تصمیم‌گیری» است که درباره تلاش‌های ادعایی ترامپ برای براندازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در آن ایالت بررسی می‌کند.

در مجموع با درگیری‌های حقوقی متعددی که ترامپ با آنها دست به گریبان است، وضعیت حقوقی او همچنان در برابر «کیفرخواست‌های فدرال» مخاطره‌آمیز است و به طور بالقوه بر موقعیت و وجهه سیاسی او ـ در‌حالی که برای رقابت ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خیز برمی‌دارد ـ تاثیر گذار خواهد بود.

پیش‌تر، دونالد ترامپ گفته بود با وجود این پرونده، او به فعالیت خود به عنوان نامزد انتخابات ادامه خواهد داد. آقای ترامپ که در انتخابات ۲۰۱۶ بر هیلاری کلینتون پیروز شد، چهار سال در کاخ سفید بود. اما در انتخابات ۲۰۲۰ به جو بایدن باخت و از آن زمان در اقامتگاه خود در فلوریدا مستقر شد.

او برای انتخابات ۲۰۲۴ دوباره اعلام نامزدی کرده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *